Aquarium bouwen in een oude computer kast


F

FishnamedFred

Guest
Hallo beste forumleden,

Tijd geleden dat ik op het forum gezeten heb, maar heb het dan ook erg druk gehad.
Even kort de situatie uitleggen:
Afgelopen zaterdag was ik mijn kamer aan het opruimen en kwam ik mijn oude Desktop pc tegen, deze gebruik ik nooit meer en wil hier een aquarium van gaan maken. Zelf wil ik de zijkant er uit halen en de boven kant en er een glazen bak in zetten (nadat ik de harde schijf enzo er uit gehaald hebt)
Maar ik heb hier geen ervaring mee en weet niet waar ik op moet letten of wat voor soort glas/plastic ik moet gebruiken en hoe ik het goed waterdicht krijg, kit!? (zo ja, welke?)

Graag hoor ik van mensen die hier meer informatie over hebben of ervaring ermee.
als ik de kans krijg ga ik de kast inmeten en een 3d model van maken.
 
Google afbeeldingen. cybernano.

163748_0_82_cybernano7.jpg


Sla deze foto op. ga naar google afbeeldingen.
zoek Cybernano7.
Dan vind je dit.
Heeft hij een glazen bakje in gemaakt.


MIROSHAKI - Het Takashi Amano Forum � Toon onderwerp - Van ...

www.miroshaki.nl-
 
@bertus

ik heb even gezocht op google, en kom met Cybernano 7 een hoop tegen maar niets over aquariums.
Maar ik ben misschien een beetje onduidelijk geweest. ik heb een computerkast over (een Joy-it)
http://www.computerkopen.org/nieuws/p/1 ... -250-.html (nummer 3) om die kast gaat het.
heb je misschien een link anders Bertus?
 
Je moet ook naar Miroshaki kijken.
Dit zie ik dan, de kast en dit.
Van computerscherm tot aquarium. - Aquarium idee

sites.google.com-640 � 583-Zoeken op afbeelding
Een nieuwe beeldbuis maar dan in karton.

Aquariumidee.
Van computerscherm tot aquarium.
 
O,wacht even ,jij wilt in de kast maken!!!

Nou, dat zie je sporadisch,hoor.
Onhandig.
 
De reden dat mensen de (diepe) monitor verbouwen is omdat het ding al bedoelt was als "kijkgeval".

Er is op een vorige editie van Vivarium (deel 2 of 3) een wedstrijd geweest in "dingen ombouwen tot aquarium".
o.a. een T.V. en een magnetron.

Computerkasten zijn onhandig omdat ze gebouwd zijn op ventilatie en verhipte onhandig waterdicht te maken zijn.
(en de eventuele gifstoffenafgifte niet meerekenen)
-> dan wordt het een nano-bakje IN je kast maken

Dus als je wil verbouwen... maak er een biologisch filter in/ zet je buitenfilter erin oid want echt mooi wordt het waarschijnlijk niet als vis/garnalenbakje..
Dat geld kun je beter besteden aan een glazen bak met diervriendelijkere verhoudingen.

Een van mijn vorige computerkasten had een mod-zijkant (grotendeels doorzichtig dus), dus daar heb ik - toen ie nog gewoon werkte- een tijdje speciale lampjes, kunstplantjes en nepvisjes ingehangen.
Totaal kitsch-aquarium dus.

Oude computerkasten zijn wel vreselijk leuke bijzettafeltjes ( naast je bed b.v.).
 
Meet gewoon de binnenkant van de computerkast op.
Maak dan een bak met als buitenmaten iets kleiner dan de kast
zet deze er in op een stukje isolatie en je kan beginnen installeren.
je kan dan een groot stuk uit de zijkant knippen zodat je de visjes ziet zwemmen.
Vergeet geen antivirus te installeren he het blijft een computer!
 
FishnamedFred zei:
....wat voor soort glas/plastic ik moet gebruiken en hoe ik het goed waterdicht krijg, kit!? (zo ja, welke?)...

Gewoon glas van minimaal 6mm dik en Bison siliconekit glas (op de tube staat vermeld "ook geschikt voor aquaria"

Deze dus:
GpQcgvp4AT-Z2wb_WtYvzFhbxdHgUF6Z.jpeg
 
4 mm is ook dik genoeg ,hoor.
 
Sommige PC kasten zijn wel 60cm hoog. Vandaar dat ik 6mm zou aanraden. Maar in veel gevallen kun je ook wel met 4mm weg komen inderdaad. Persoonlijk zou ik altijd voor iets dikker glas gaan.
 
Zonde van de ruimte, Had 2 x zo groot gekund, als hij de drives sleden eruit gehaald had.

Nu zit er een Betta in . alleen.
 

Terug
Bovenaan