Aquarium beginnen


S

SvenVerlaak

Guest
Hallo, ik ben Sven. Ik ben af en toe actief op dit forum, maar nu heb ik hulp nodig.
Ik wil graag een aquarium oprichten, maar heb geen idee wat voor aquarium ik nodig heb. Ik ben niet super ervaren, heb één ander aquarium gehad. Maar heb toch weer zin om er eentje op te starten.
Het visbestand is betta splendens, misschien wat vuurtjes en ik denk ook aan de rasbora galaxy.
Het visbestand is denk ik niet helemaal goed, dus tips zijn welkom.
Twee vragen dus:
- Welk aquarium?
- Welke vissen en hoeveel? (Ik weet het deze hoort niet bij dit forum, maar ik doe ze gewoon samen.)

Groetjes Sven
 
Een Betta kan soms de garnalen opeten dus dat is niet altijd een goede combi. Hoe groot mag of kan je aquarium zijn? In principe zou je een Betta prima in een bak van 20-30 liter kunnen houden. Zelf zou ik kiezen voor minimaal 30 liter.
 
Grootte van de bak is wel van belang ja.

mijn betta maakte korte metten met zowel jonge als oude garnalen.. en aangezien een galaxy rasbora niet veel groter is dan dat....
 
En de galaxies zijn echt niet gelukkig is mijn ervaring in een klein aquarium (denk aan bv 30-50 liter), als je die wil zou ik voor minstens 60 liter gaan, dichte beplanting en dan een stuk of tien van die visjes.
 
Ik zou zelf in een klein bakje of 1 Betta houden of er een leuk garnalenbakje van maken. Maar goed hoe groot de bak gaat worden is nog onbekend:)
 
Ik weet niet hoe groot de bak moet worden. Ik zit eigenlijk te denken aan iets van 80/90 liter.
Ik heb gelezen dat een kleine bak moeilijk is, maar een grote bak is duur.
Prijscategorie is 100,- tot 200,- en dan het liefst meteen een filter en verwarming erbij.
De afmetingen maken niet heel erg veel uit.
P.s. Ook wil ik graag dat het aquarium er een beetje strak uitziet (Fluval Edge vind ik mooi).

Groetjes
 
Hallo, ik ben Sven en ik zit te twijfelen om een aquarium op te richten.
Ik heb hierover vorige week een forum gestart maar deze kwam na 4 posts tot stil stand. Dus gewoon nog een keer proberen :p
Wat mijn vragen zijn:
- Welk aquarium moet ik kiezen?
- Is het visbestand goed? (ok deze hoort eigenlijk niet op dit forum)

Mijn eisen en wensen:
Het aquarium moet zon 80-100L zijn, er moet een filter, verwarming en verlichting bijzitten. Prijsklasse plusminus 100-200 euro. Het liefst een strak design.
De vissen die ik er in wil zijn vuurtjes en galaxy rasbora, misschien nog een betta of een andere soort vis.

Laten jullie weten wat ik moet doen, alvast bedankt

Sven
 
rio 125, ferplast dubai 80. maar dan heb je wel alleen de bak en geen meubel (niet voor 100-200euro)
 
Visbestand is goed, betta kan, maar hangt erg af van het karakter van deze vis. Ikzelf heb er 1 bij garnalen maar dat lukt zeker niet bij elke betta , en ik spreek uit ervaring Mss is een koppeltje honinggoeramis een leuk alternatief voor de bovenste waterlaag?

Wat betreft het aquarium, persoonlijk vind ik dat een goede kwaliteit led verlichting toch wel een must is in een modern aquarium, zeker wat betreft plantengroei, verbruik, en levensduur.Dit zal je waarschijnlijk moeten zoeken in een iets hogere prijsklasse. Maar als jij zelf dit niet zo belangrijk vind is een rio 125 idd een goede keuze. Veel mensen hebben dit aquarium en zijn er tevreden over.Volgens mij zit bij de meeste aquariums geen verwarmer en zal je deze apart moeten aanschaffen.
 

Terug
Bovenaan