aquarium afsluit deksel zoals de Amerikanen dat doen.


M

Moddersnuit

Guest
In Amerika hebben aquariums niet alleen een bodemplint maar ook een boven plint.
Daar kan je dan heel makkelijk 2 dekruitjes in leggen. Je schuift een ruitje opzij en je kunt heel makkelijk in je bak werken.
Amerikanen zijn wat mij betreft net iets slimmer als het om aquaria gaat.
Heb gezocht en gezocht maar zo'n bodem plint is nergens los te krijgen. In Amerika is dat heel normaal.
Ze worden daar in alle maten los verkocht voor rond de 3 dollar.
Hier wordt je schaapachtig aangekeken als je er naar vraagt. Ja duh!
Ik heb 2 aquariums zelf van zo'n plint deksel kunnen voorzien. 1 zelf gemaakt van trespa strips. Maar ik zoek er nog een.
Heeft iemand nog een bodemplint liggen van een juwel glasmaat exact 60x30 bak?
Ik loop regelmatig tegen aquariums op die niet 60 maar 59,5 breed zij. Ook iets dat ik niet snap.
 

Bijlagen

  • aquarium.gif
    aquarium.gif
    2.4 MB · Weergaven: 313
  • IMG-20190820-WA0001.jpeg
    IMG-20190820-WA0001.jpeg
    107.8 KB · Weergaven: 273
Je hebt de zelfde gedacht als ik.
Ik ben ook jaloers op die Amerikanen waarvan de aquariums worden voorzien van een bodemplint en bovenplint.
Ook dat ze de keus hebben om in houtmotief, die ik erg mooi vind, te kiezen.
En je kunt wat je zegt simpeler een afdekplaat plaatsen.

Heb je voor mij een link waar ik die plinten in Amerika kan bestellen?
En hoe worden ze in het Engels genoemd?


Met vis groeten,
Henk Plomp
 
haha nou daar heeft dat been weinig mee te maken gok ik....

ik heb niet veel goede woorden over voor onze Amerikaanse mede-hobbyisten en hoe hun de hobby bedrijven, maar op die tanks met van die zwarte rims (zo noemen ze dat geloof ik) ben ik wel jaloers

voor een showbak in de huiskamer? nee dan wil ik gewoon een mooie uitgevoerde kap + meubel waar ik ook geen verlichting in zie hangen / op zie liggen ect.
maar voor in stellingen of als side bakje / quarantaine bakje is het prachtig!

ook de kunststof profielen die hun gebruiken voor die kappen (die over de rand van de bak vallen, en dan ook nog een randje hebben waar je de afruitjes op legt ect) heb ik nergens kunnen vinden.
 
ik gebruik al jaren de kunstoffen E profieletjes die je in de dhz kan kopen die dienen om schuifdeurtjes in te laten lopen.
Met een beetje geluk is het op de foto te zien.
Aan 1 zijde is ie vastgekleefd, aan de andere rust die op de dwarsstrips. (anders krijg je de ruiten er niet meer uit om te kuisen)
Had dit geen 2dehandse bak geweest, 'k had de voorruit een cm lager laten maken zodat alles vast kon.
 

Bijlagen

  • 20180731_204634.jpg
    20180731_204634.jpg
    46.7 KB · Weergaven: 203
Ja dat is ook een manier, maar ik ben een nerd op dat gebied. (Daar ben ik voor behandeld)
Ik wil boven dezelfde rand zien als onder. esthetisch, symmetrisch en derg.
Maar dat zit tussen mijn oren geef ik toe. Maar het gaat er niet uit. Waar een wil is is een weg.
 
Dit is de enige plek waar ik ze vond.
Maar ik kreeg te horen dat ze niet internationaal versturen.
Mischien krijg jij ze zo gek.
Een aquarium zonder bovenplint is voor mij als een vrouw met een houten been.
Kan wel maar vrijt toch net iets minder lekker.
Nou ja, die benen gooi, in dit geval zet je, toch opzij... Maar even over die Amerikaanse aquariums. Zo zijn niet altijd even slim. Je moet maar eens zien hoe de gemiddelde aquariaan z'n bak van een kap heeft voorzien. Dat zijn vaak kasten op zich zelf!
 
Nou ja, die benen gooi, in dit geval zet je, toch opzij... Maar even over die Amerikaanse aquariums. Zo zijn niet altijd even slim. Je moet maar eens zien hoe de gemiddelde aquariaan z'n bak van een kap heeft voorzien. Dat zijn vaak kasten op zich zelf!
Ja die is goed! En wat betreft die zelfbouwlichtkappen. Klopt dat zie je inderdaad vaker daar.
 
Ik ben niet bekend met het systeem wat je aangeeft dat standaard is in de US. Is het iets als een diepvrieskist in een supermarkt?

Wij gebruiken nu zelf zelfgezaagde plastic plaatjes in klemmetjes van een dennerle cube, en nu met 6cm (daar passen de cube-klemmen niet op) glas zijn ze in bestelling bij AliExpress. Maar ik volg het hier. Wellicht is er een beter systeem :)
 
Ik ben niet bekend met het systeem wat je aangeeft dat standaard is in de US. Is het iets als een diepvrieskist in een supermarkt?

Wij gebruiken nu zelf zelfgezaagde plastic plaatjes in klemmetjes van een dennerle cube, en nu met 6cm (daar passen de cube-klemmen niet op) glas zijn ze in bestelling bij AliExpress. Maar ik volg het hier. Wellicht is er een beter systeem :)

Ik ken die klemmen van Aliexpress. Heb ze ook in gebruik. 2x op denerle cube en 1 keer op mijn 160 ltr bak.
Maar als je kijkt naar de eerste post van dit bericht dan zie je een bewegende gif afbeelding van de klep die ik bedoel.
Deze klep heb ik gisteren gemaakt.
Ik heb er al 2 gemaakt. en het werkt fantastisch.
Maar ik wil er nog een maken. Daarvoor heb ik een bodemplint nodig van een oud juwel aquarium glasmaat exact 60x30 bak?
Wie oh wie heeft er nog een liggen die ik mag hebben/overnemen.
Ik geef niet op. Al moet ik mij op nog 10 forums aanmelden. Heb ook al een zoekertje op marktplaats staan.
aquarium.gif
 

Terug
Bovenaan