aquarium aansluiten op randaarde wel of niet


Ik heb een titanium pin in mijn bioloog hangen die aangesloten is op de randaarde.
Omdat ik een pomp had met thyrister regeling werd mij dat sterk aangeraden, de pomp heb ik niet meer...de aardpin wel nog.
Baat het niet....
 
Vind ik ook, maar ik wilde me eigenlijk niet inhoudelijk in de reacties mengen. Natuurlijk zijn huizen waar er geen aardepunt is en natuurlijk moet je passen, als de lichtbak in de bak plons heb je pech met of zonder aardpunt in de bak daar ook dat de radio op stroom staat, maar de gevolgen van de situatie kunnen zeer verschillend zijn. Met of zonder Aqarium is huis. Dus altijd voorzichtig. Ook bij het aansteken van vuurwerk Fijne jaarwisseling !
 
Verbaas me over de commotie die is ontstaan over de randaarde eerlijk gezegd
Zou zeggen pak de handleiding van welk bak merk er bij en verwonder u
Laten we mekaar nou niet onnodig bang gaan maken met met gebeuren die dan schijnbaar bij zowel keurmerken als handleidingen geen rol spelen.
 
Verbaas me over de commotie die is ontstaan over de randaarde eerlijk gezegd
Zou zeggen pak de handleiding van welk bak merk er bij en verwonder u
Laten we mekaar nou niet onnodig bang gaan maken met met gebeuren die dan schijnbaar bij zowel keurmerken als handleidingen geen rol spelen.
Keurmerken en handleiding gaan uit van risicoanalyse en kansberekening, dat dekt beunhazerij en domme pech helaas niet af.

Misschien is het bangmakerij of niet, maar het is een risico dat relatief makkelijk af te dekken is.
Ook als je niet beschikt over een geaard stopcontact kan je er een geaard stopcontact van maken.
 
Mijn Titanium is binnen.

IMG_20200103_140245.jpg
 

Terug
Bovenaan