Aquarium 84x84 cm


F

frans1981

Guest
Goed Morge allemaal
Ik had me al voorgesteld van de week wij gaan dus een aquarium maken tussen de gang en de woonkamer we hebben de glazen bak inmiddels binnen hier alvast een foto we gaan de rest zelf maken (ik hoop dat het goed gaat met de foto )

http://i1372.photobucket.com/albums/ag3 ... 7r1lmw.jpg

Dit is hem dus we zijn nu de kap aan het maken zal binnen kort daar ook even foto's van maken dus binnen kort meer voor nu fijne dag

Groetjes
Frans
 
Lijkt me een mooie bak te worden :)

Persoonlijk zou ik bij deze bak bovenaan open laten en er een lamp boven hangen, kan je mooi planten laten uit groeien(maar nogmaals, het is mijn smaak en daarom niet perse de jouwe ;) )

Ga dit zeker volgen :)
 
Mooie maat bak!
Ga met Luc mee wat betreft een lamp erboven hangen en geen dichte lichtkap erop....;)

8B2hJp3yaTQSQl5gzEEycusJonl6-vXN.jpeg
 
Echinodorus radicans is dan misschien een leuke plant, schijnt makkelijk zijn bladeren boven water te laten uitkomen.

En als drijfplant Eichhornia crassipis, een hele fraaie die helaas ongeschikt is voor dichte bakken.

:)

~ Ivo
 
Hahaha... lekker bezig om zijn bak in te richten.

Wel erg leuke planten voor een open bak.
 
Haha
ik ben gek op tip maar een open bak kan helaas niet want we hebben ook nog 3 katten (Maine coon) die zijn gek op water dus als de bak open is hengellen ze al het water er uit kunnen we een paar keer per dag dwijlen en de planten er weer in zetten maar schroom niet om nog meer tips te geven
 
Dit is het begin van de kap

zXB285jixlHTzxS2tIoU9yFGfn6rp2QE.jpeg

zXB285jixlHTzxS2tIoU9yFGfn6rp2QE.jpeg

Er moet nog wel het een en ander aan geschilder worden
Groeten
Frans
 
gaat het hout niet opzetten? misschien beter van ander materiaal maken?
 
Het is allemaal watervast multieplex als er straks 5 laagjes verf op zit dan doet het niks meer denk ik en als het wel opzet kan ik het altijd nog vervangen door kunststof
 
Aparte bak, zie je niet vaak. Zelf had ik er denk ik ook een lamp boven gehangen, en om het af te dekken gewoon een glasplaat erop gelegd (Of zou dit erg zwaar worden?)

Ik ben wel benieuwd naar het eind resultaat!
 
Het gewicht van een glazen plaat zou er ook nog wel bij kunnen dat is in verhouding niet zoveel de lege bak weegt nu al 100 kg ongeveer ik zal ook nog wel even een foto plaatsen waar hij komt te staan hij komt 30cm in de gang en 40 cm in de woonkamer het kozijn is ongeveer 10cm dik
Gr. Frans
 
Hier de foto

M95ihxRjBNPbCISfKsmOpLJq3s4_dxx5.jpeg

De onderkant is al dicht gezet het raam er boven gaat er uit en daar komt het aquarium in testaan ik hoop dat het ze een beetje duidelijk is zo niet vraag het gerust
de elektra begint ook al wat teworden er zit nog een lege groep in de meterkast en die heb in aangesloten op dit kastje met 4 schakel klokjes en 4 zekeringen zie foto hier onder

M95ihxRjBNPbCISfKsmOpLJq3s4_dxx5.jpeg

Dit is hoe ver we nu zijn ik hoop dat me frame deze week komt
Gr. Frans
 
gaaf man!
vierkante bak wil ik nog eens hebben, maar dan wel open. Met een groot stuk hout erin.
elektra ziet er professioneel uit, ga je hier nog een stekkerdoos aan bouwen?
verder uitkijken met je deur, als die dicht klapt zullen je vissen wel een hartverzakking krijgen
ga je werken met LED verlichting?

Matthijs
 
Hoi Matthijs
Het aquarium komt los te staan van het kozijn en in de deur zit een tocht strip mocht dit niet genoeg zijn dan ge ik opzoek naar iets van softcloos net als op bijvoorbeeld een keuken kastje

Voor de elektra wil ik me verwarming en verlichting rechtstreeks aan sluiten en een stekkerdoos in de kast onder het aquarium voor de pomp

Wat de verlichting betreft ik was eerst van plan in 4 of 5 T5 tl balken van 59cm 28 watt en iets van nacht verlichting maar nu ik nog weer meer gelezen heb begin ik toch meer aan led te denken dat kan ook nog want de schakelklokken die ik heb schakelen een uitgang waar je apart stroom op moet zetten dus 12v of 230v kan allebei maar ik kan nog niet echt vinden welke en hoeveel leds in dan moet hebben zonder meteen de hoofd prijs te betalen en zelf maken is altijd leuker dan kant-en-klaar kopen tips voor led strips zijn welkom

Fijne dag allemaal
Frans
 
We zijn weer een stukje verder

wlzkVHldJARkLNqS3cIDwGk37Cb0fCVf.jpeg

Hij moet nog twee keer ge schildert worden maar dat doen we als hij op zijn plek staat om dat het zonde is als het beschadigt

Frans
 
Het heeft een paar weken geduurd
maar het frame is er dan eindelijk hier de foto voor het schilderen

EZXxv39nDA-OKxqfTAYA0T_05TJAVY6u.jpeg

Hier staat hij in het kozijn geschilderd een trap om het aquarium om hoog te krijgen hij is net te groot om in een keer te tillen


EZXxv39nDA-OKxqfTAYA0T_05TJAVY6u.jpeg

En hier staat hij er in

EZXxv39nDA-OKxqfTAYA0T_05TJAVY6u.jpeg

EZXxv39nDA-OKxqfTAYA0T_05TJAVY6u.jpeg

Nu nog een laagje verf en dan is dit deel klaar dan gaan we aan een achter wand beginnen
 
Mooi hoor, maar waarom maar 3 poten?
 
leuk leuk, heb zelf iets kleiner 80 x 65, en inderdaad LED is echt fijn gebruik het zelf 1 lamp en dit verlicht voldoende.
 
En dan zie ik rechts een vrije ruimte van 40-45 x 100?
Had hem daar neer gezet.
Schakelaar opzij maken.
Onder berg stopcontacten.
 
Hoe heeft
Die stopcontact zo gedaan dan
 
Hij heeft een lege groep
Voor ze aquarium gemaakt
Hoe heeft die dat gedaan ??
 
Die had hij in de meterkast.

Een stoppenkast kan 4 STOPPEN en een aardlekschakelaar hebben.

Gebruikt hij nu 3 stoppen,heeft hij 1 lege groep.

Kijk stoppenkasten,met schakelaars.
 
Oke
Wij hebben een huis van 2006
 
Ja zijn schakelaars
Gaat het dan anders
 
Nee, maarr dit ons topic niet,he.
Is van Frans zijn foto topic.
 
Niekserr zei:
Mooi hoor, maar waarom maar 3 poten?

In de hoek komt een computer tafel en dan is het niet prettig om een poot midden onder de tafel te hebben dus hebben we hem zo dedacht er staan ook nog 2 poten in de gang zo dat het aquarium voor meer dan 75% onder steunting heeft
 
O,vandaar!!!!
 
Lovevissen123 zei:
Hij heeft een lege groep
Voor ze aquarium gemaakt
Hoe heeft die dat gedaan ??

We hebben het geluk dat we boven ons bedrijfspand wonnen dus onze meterkast bestaat uit +/-20 groepen en de nodige ardlekschakelaars en daar zat nog een reserve groep tussen dus die heb in naar de plek van het aquarium gebracht
 
Persoonlijk, als ik katten en kinderen had, zou ik die glazen pot (wat is het eigenlijk?) die daar naast het aquarium hangt, weghalen.
 
Bertus zei:
O,vandaar!!!!

De hoek is ook minder dan 90 graden dus daar om staat hij niet in de hoek en als je straks bij de computer zit kan je mooi in het aquarium kijken
 
ChrisN zei:
Persoonlijk, als ik katten en kinderen had, zou ik die glazen pot (wat is het eigenlijk?) die daar naast het aquarium hangt, weghalen.

Ja,die kunnen er wel bij?????? hoe?
 

Terug
Bovenaan