Aquario neo skimmer


Esthersvisjes

Well-known member
Lid geworden
14 augustus 2016
Berichten
1,845
Heeft iemand ervaring met deze skimmer?
Dit lijkt me helemaal geweldig, je zet het op de uitstroom van je filter en het werkt dus door de kracht van de uitstroom en blaast alles gewoon in je aquarium, dus veilig voor de garnalen en de troep gaat onderwater waarna het door je filter opgezogen kan worden.
Alleen, ik heb een Eheim filteruitlaat van 18 mm. En de L is 17 mm. Weet iemand of er een oplossing is? Verloopstukjes van 18 mm naar 17 mm? Een stukje slang ertussen? Ik kan zelf zo snel niets bedenken.
 
En als je hem omdraait? Is de uitlaat op de foto dan niet klein genoeg om in de Eheim unit te passen?
 
Welke Eheim heb je? Ik zou willen stellen dat als je er 1 met filterslangmaat 12/16 hebt, dat die slang wel ín die unit zou moeten passen?
 
Geen idee, ik kan de maten van de andere kant niet vinden, maar die lijkt wel wat smaller. Ik denk dat ik 'm gewoon ga bestellen en dan kijk hoe ik hem passend krijg. Ik heb overwogen om er een in- en uitstroomset van Aquario bij te kopen, maar ik vind het wel prettig dat je de slang daadwerkelijk vast kan zetten zoals bij de Eheim set en je ziet de viezigheid niet. :D

Het ziet er echt wel mooi uit!
 
Welke Eheim heb je? Ik zou willen stellen dat als je er 1 met filterslangmaat 12/16 hebt, dat die slang wel ín die unit zou moeten passen?
Ik heb een JBL filter, dan 18 mm slangen erop en dan de Eheim in- en uitstroom die ook 18 mm in doorsnede zijn. Dus als ik alleen de skimmer koop zou ik die op de Eheim uitstroom zetten, in plaats van dat brede dingetje. Dus daar moet iets tussen. Ik zit op zolder, weet even zo snel niet meer of er een los knietje in zit of dat het knietje aan de brede uitstroomdeel vast zit. Maar dat maakt niet uit. Misschien een stukje slang of een knietje een overgang van 18 naar 17 mm of zoiets. Je ziet, ik heb totaal geen verstand van dat soort dingen. :D Ik ga het gewoon bestellen en dan zie ik wel hoe ik het oplos.

Nee, fout, het is wel een JBL set, sorry. Maar dan nog, haha. Het probleem blijft hetzelfde. :D Even een plaatje van internet:

87044.jpg
 
Laatst bewerkt:
Maar 18mm is geen bestaande slangmaat? Of in ieder geval geen standaardmaat voor aquariadoeleinden. Ik gok dus dat je 12/16 hebt of 16/22, maar je probleem zal zitten in dat U-stukje. Je kunt werken met zuignapjes en bochtstukjes, of je moet dan inderdaad een verloopje hebben. Dat brede mondstukje, zit als het goed is nog vast met een tussenstukje dan gewoon op slangmaat, of niet? Anders ff een knappe LFS opzoeken, spulletjes meenemen en om advies vragen, dan maken ze hopelijk een oplossing op maat met wat ze hebben.
 
Ik heb nu geen tijd om er wat mee te doen helaas. Ik zal mijn slangen en outset nog eens goed opmeten en dan kijken of ik het wel of niet aanschaf. Heb ondertussen een zoektocht op internet gedaan naar skimmers, aan de inlaat vast, zelfmaak en gewoon losse skimmers. Er is van alles, maar deze Aquario neo skimmer blijft mijn favoriet, omdat het gewoon zo simpel is. Alleen niet de bevestiging, want ik wil eigenlijk niet aan de bijbehorende uitlaat, vanwege de lengte van de buis en het feit dat de slang er gewoon los op zit. omdat dat bij mij aan de achterkant van het aquarium zal hangen en ik er dus geen enkele zicht op heb hoe vast het nog zit. Daar heb ik bij de JBL outset meer vertrouwen in omdat je daarbij de slang gewoon vast zet.
 
een skimmer op je filterinlaat heeft natuurlijk als voordeel dat de "troep" je filter in gaat. Bij dit systeem blaast het 5 cm verderop de bak weer in. Daarmee gaat toch een deel van de werking verloren.
 
een skimmer op je filterinlaat heeft natuurlijk als voordeel dat de "troep" je filter in gaat. Bij dit systeem blaast het 5 cm verderop de bak weer in. Daarmee gaat toch een deel van de werking verloren.
Het wordt inderdaad je aquarium ingeblazen, waarna het je filter in kan, en eventuele jonge garnaaltjes blijven daardoor ook veilig in je aquarium.
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan