Aqualife 180*60*70 LBH Leisteen van cemedia


Allen, zijn er mensen die weten of het een bezwaar is als de lampen zo op de trek strippen ligt?

Gevoelsmatig zeg ik van niet, maar wil t wel graag zeker weten voor er water in gaat :)
Gewoon even voelen of het niet heel warm wordt. Zo niet dan kan het geen kwaad.

Ps mooi aquarium👍
 
image.jpg
De eerste planten staan er in.
 
Wauw wat een gave bak! Heel mooi!
Ik ben inderdaad ook wel heel benieuwd naar hoe je de techniek hebt weggewerkt en misschien ook een hele brutale vraag maar ben gewoon nieuwsgierig, waarom staat je bak overdwars? De meeste mensen zetten hem tegen de muur of als ze hem overdwars zetten, meer als doorkijk aquarium.
 
1) ik heb bij aqualife een offerte gevraagd om inde zelfde afwerking en maat een maat kast te laten maken om alles weg te werken.

2) de bedoeling was de bak langs een muur te zetten. Maar daar bleek heel zon op te vallen, dus we moesten adhoc anders bedenken (we zitten in een verhuizing en de bak is in de nieuwe woning geplaatst).
 
1) ik heb bij aqualife een offerte gevraagd om inde zelfde afwerking en maat een maat kast te laten maken om alles weg te werken.

2) de bedoeling was de bak langs een muur te zetten. Maar daar bleek heel zon op te vallen, dus we moesten adhoc anders bedenken (we zitten in een verhuizing en de bak is in de nieuwe woning geplaatst).
En was de bak ook gepland voor de oude woning?
Hebben ze de achterkant nog een beetje toonbaar kunnen maken? Zodat het een echte room devider wordt?
 
Ik heb een vraag waar ik gewoon benieuwd naar ben. Wat is de reden dat in de titel leisteen staat?
Volgens mij is het meubel een beetje in leisteen motief maar goed Coen kan dat vast vertellen.
Klopt John, het is de afwerking,

En was de bak ook gepland voor de oude woning?
Hebben ze de achterkant nog een beetje toonbaar kunnen maken? Zodat het een echte room devider wordt?
De bak was voor de nieuwe woning en is daar ook geleverd. Alleen toen we de sleutel hadden / het zonlicht goed konden zien was de bak al bijna onderweg (die kwam een week na ontvangst sleutel). Dus we gaan zelf nog iets maken / bedenken om het weg te werken :)
 
Klopt John, het is de afwerking,


De bak was voor de nieuwe woning en is daar ook geleverd. Alleen toen we de sleutel hadden / het zonlicht goed konden zien was de bak al bijna onderweg (die kwam een week na ontvangst sleutel). Dus we gaan zelf nog iets maken / bedenken om het weg te werken :)
Je zou aan de bouwer kunnen vragen of hij nog wat van die meubelpanelen kan leveren. Dat de achterkant (keukenkant) wat mooier wordt. Indien daar geen deuren / panelen zitten.

Tevens zou je ook nog een smal ‘kastje’ langs de muur kunnen maken van diezelfde panelen. Zelfde formaat als het aquarium zijkant. Zodat je daar de kabels en buizen door kan steken.

En het ligt er ook aan wanneer de zon op het aquarium staat.
In mijn vorige woning scheen de zon in de namiddag op het aquarium. Maar alleen in het najaar tot voorjaar.
Dat heeft geen nadelige invloed. Tenminste ik merkte daar niks van.
Vond het ook wel erg mooi, dat warme licht in de bak.

Maar middag zon in de zomer is misschien een ander verhaal.
 
De middagen dat ik er was een par uur op rij, met een slap zonnetje. In de zomer zou dat -denk ik- alleen maar meer worden. Maar goed, dat moet nog blijken
 
De middagen dat ik er was een par uur op rij, met een slap zonnetje. In de zomer zou dat -denk ik- alleen maar meer worden. Maar goed, dat moet nog blijken
Zon staat in de zomer ook hoger, dus de vraag is in hoeverre het nog je huis in schijnt. Maar snap de keuze ook wel hoor; is sws geen makkelijke lijkt me
 
Ik zou afwachten wat de zomer doet inderdaad, in het ergste geval kun je altijd nog kiezen om de bak toch tegen de muur te zetten.
Hier heb ik het hele jaar door in de vroege ochtend de zon in mijn bak, al staat die een meter of 5 van het raam, het opkomende zonnetje schijnt er ongeveer een half uur in. In de zomer heb ik daardoor soms wat meer alg op het hout maar in de winter heb ik nergens last van.
 
Ik zou afwachten wat de zomer doet inderdaad, in het ergste geval kun je altijd nog kiezen om de bak toch tegen de muur te zetten.
Hier heb ik het hele jaar door in de vroege ochtend de zon in mijn bak, al staat die een meter of 5 van het raam, het opkomende zonnetje schijnt er ongeveer een half uur in. In de zomer heb ik daardoor soms wat meer alg op het hout maar in de winter heb ik nergens last van.
Kom je helpen tillen? ;)
 
Bij ons valt er in de ochtend een uurtje ongeveer direct zonlicht op, maar dan doen we de rolluiken altijd ff omlaag.
 
Kom je helpen tillen? ;)
Haha tillen zal hem niet worden nee.
Maar als je het water voor een groot gedeelte uit de bak haalt zal het wel 'te doen' zijn om hem te schuiven toch?
(geen ervaring mee hoor, want mijn aquaria zijn niet groter dan 120cm/350ltr)
 
Haha tillen zal hem niet worden nee.
Maar als je het water voor een groot gedeelte uit de bak haalt zal het wel 'te doen' zijn om hem te schuiven toch?
(geen ervaring mee hoor, want mijn aquaria zijn niet groter dan 120cm/350ltr)

180 is nog wel te doen met z'n tweeen, maar het is natuurlijk wel een heel gedoe
 
180 is nog wel te doen met z'n tweeen, maar het is natuurlijk wel een heel gedoe
Het plaatsen van de bak van t hondje op de kast ging met z’n 3e echt heel makkelijk. Qua gewicht kon 2 prima denk ik, alleen ivm de opstaande rand van de kast langs 3 kanten moest er iemand aan de achterkant van de bak staan. Zil je in maart wel zien :).

Ik denk dat die met zand en een laagje water, bioloog echt niet te verplaatsen is hoor.. of iig, niet voor je lol:).

Ik kan er nu van af de plek waar de bank komt te staan goed naar kijken dus ik vind t wel best.
 
Vanmiddag flink gerommeld in de bak. Op 1 stuk hout ja geen drijvers meer. Dus die ene ligt met 2 stenen op z’n plek.

Planten een beetje aangepast en voorzien van kleibolletjes.

Verder aardig wat schimmel op het hout en her en der ontstaan de eerste algen. Ik probeer me er niet aan te storen en de boel verder met rust te laten op wat planten voeding na.
 

Bijlagen

  • IMG_1031.jpeg
    IMG_1031.jpeg
    1.5 MB · Weergaven: 43
  • IMG_1032.jpeg
    IMG_1032.jpeg
    2.1 MB · Weergaven: 43
  • IMG_1034.jpeg
    IMG_1034.jpeg
    1.7 MB · Weergaven: 36
  • IMG_1035.jpeg
    IMG_1035.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 41
Rechts in de hoek......is dat de plek waar jij co2 toevoert?

Mvg ronald
 
Je gaat op zo groot aquarium geen co2 reactor gebruiken?

Mvg ronald
 
Ik overweeg de jdaqua ofzo iets. Die zou ook op m’n 25mm slang moeten passen en dan inline van de bioloog terug naar de bak komen. Kan ik weg werken in de kast en dan zie je er niks meer van :)
 
Ja, die heb ik ook. Ik wilde iets wat de co2 goed oplost, maar toch redelijk compact.
En niet onbelangrijk, de doorstroom van het filter niet beperkt.

Ik heb de 20mm midi met bypass. Maar de bypass staat nooit open. Zit een Eheim 2275 op aangesloten.
 
Zei er iemand: “bruinalg” ?
 

Bijlagen

  • IMG_1072.jpeg
    IMG_1072.jpeg
    1.8 MB · Weergaven: 36
  • IMG_1071.jpeg
    IMG_1071.jpeg
    2.3 MB · Weergaven: 35

Terug
Bovenaan