Aqualantis splendid 100 met BTN 3D-achterwand - Amazone biotoop van Gizmoke.


misschien moet je ze 180 graden draaien op de plek zoals ze nu staan, zodat de bovenzijde meer naar de zijkant komt te staan. De regel van derden, of de gulden snede regel toepassen.

het zwaartepunt ligt nu teveel in het midden vd bak
Helemaal gelijk, zat met zelfde in gedachten, ga een langere constructie moeten maken zodat ze daar vastgemaakt kunnen worden. Deze is nog van oude bak. Morgen eens naar houten of metalen steun zoeken in het tuinhuis.
 
Kon me niet inhouden, heb nog een aluminium lat gevonden die paste en al met enkele gaten in.
Kinderen slapen al dus kon er geen bij maken :)

De rechter hangt al veel beter, de linker ga ik nog verhangen en testen wat beste plaats is als ik nog wat gaten heb.

IMG_2571.jpeg
 
Die pleco 😂 ik moest echt drie keer kijken; Issie echt?!? Wat een prachtige achterwand en super tof dat het tevens t filter is.
 
Wat een ellende, maar ook een mooi resultaat 👍.
 
Die pleco 😂 ik moest echt drie keer kijken; Issie echt?!? Wat een prachtige achterwand en super tof dat het tevens t filter is.
jumbo droogwater editie van de L046, sterft niet en eet niet :)

Er komen zelfs enkele mooie kleine L-nummers in, waaronder de L046 :) Die zitten al klaar
 
Kon me niet inhouden, heb nog een aluminium lat gevonden die paste en al met enkele gaten in.
Kinderen slapen al dus kon er geen bij maken :)

De rechter hangt al veel beter, de linker ga ik nog verhangen en testen wat beste plaats is als ik nog wat gaten heb.
ik zou ze wat schuiner hangen als je begrijpt wat ik bedoel. Niet recht naar beneden.. of zeur ik nu teveel? :sorry:
 
Jeetje wat een waardeloze chauffeur! Dat hij het überhaupt nog zo durfde af te geven.
Fijn dat het allemaal wel is opgelost en goed gekomen.

Mooi begin van je aquarium! Ik ben benieuwd naar de rest.
 
Jeetje wat een waardeloze chauffeur! Dat hij het überhaupt nog zo durfde af te geven.
Fijn dat het allemaal wel is opgelost en goed gekomen.

Mooi begin van je aquarium! Ik ben benieuwd naar de rest.
Je hebt er boeren bij. Hier zag ik er een een keer een pakje door de brievenbus proppen maar ja dat paste net niet. Meneer legde het op de grond en stampte erop en ja toen wilde het wel:(
 
ik zou ze wat schuiner hangen als je begrijpt wat ik bedoel. Niet recht naar beneden.. of zeur ik nu teveel? :sorry:
Nee hoor, maar ik heb nu een aluminum lat hangen van 100cm, daar zitten enkele gaatjes in en zou wordt het hout met een inox houtschroef vastgezet.

Ik moet daar nog wat extra gaten in maken en het hout is ook recht afgesneden. Als ik dat schuin moet hangen moet ik dit ook nog zagen.

Dit zal voor komend weekend zijn terwijl deze aan het vullen is
 
Ziezo, wortels aangepast zodat het minder gecentreerd lijkt, ben er wel tevreden mee.

IMG_2585.jpeg


Ondertussen ook aan het vullen, kijken of er geen lekken zijn en of filter het doet
Al het fijne hout op de bodem dat woensdag nog zinkend op de bodem lag van een grote bak begon nu al te drijven ... nog geen 48 uur uit het water. Lang leve de warme temperaturen :)
Eens zien of het weer even snel zakt.

IMG_2586.jpeg
 
zo bedoelde ik het ja, nu steekt het niet meer statisch omlaag, maar lijkt het zo schuin van de boom te hangen.
benieuwd naar het uiteindelijke resultaat als alles is ingericht.
 
Helemaal gevuld, draait straks 24 uur en enkele bemerkingen.

* Fluval Aquasky LED van fluval, leuke verlichting, makkelijk in te stellen met bluetooth app.

* Fluval 307 potfilter, woow, al heel wat merken gehad, maar deze heeft heel weinig verlies, heb de flow sterk moeten terugdraaien. Eens die wat vuiler wordt kan hij wat meer open.

* Pompje van 600l/h van de biobox dat ik gebruik voor interne bioloog. Wat een onding, blijft ratelen, trillen, ... , hoe ik het ook draai of keer, hangt volledig vrij, nergens raakpunten. Vervangen door een oudere eheim pomp ... hoor je niet. Is te krachtig met zijn 1200l/h dus heb de nieuwe eheim compactON 600 besteld.

* Planten zijn ook besteld, worden maandag of dinsdag geplaatst.
 
Ik twijfel nog over de tetra waar ik een groepje van 20-25 van ga plaatsen. Eens kijken wat de meningen hier zijn.

Poll - scholenvis

  • Inpaichthys Kerri - Blauwe koningszalm
  • Nematobrycon Palmeri - Keizertetra
  • Hemigrammus Bleheri - Roodkopzalm
  • Hemigrammus Rodwayi - Goudtetra
 
De bak draait nu een week en vandaag wat groen geplaatst. Er komt nog een laag blijvende plant, maar deze was niet op voorraad.

Bak is nog wat wazig van het woelen, moet nog wat opklaren, laat ze nu maar groeien.

* Hydrocleys Nymphoides, waterpapaver, links, vormt bladeren aan oppervlakte zoals lelie
* Limnobium Laevifolium, drijfplant
* Echinodorus Horemanii, rechts
* Echinodorus Paniculatus, links/midden

Allemaal relatief eenvoudige planten die ook tegen minder licht kunnen, want meer dan dit gaan ze niet krijgen.
Nog enkele stukjes hout en catappa bladeren die naar de bodem moeten zakken.

Morgen worden er al 3 L-nummertjes over gezet
  • L046 - H. Zebra
  • L236 superwhite - H. Zebra/New Queen Arabesque of hoe je hem/haar ook wilt noemen.
  • L260 - Queen Arabesque

IMG_2616.jpeg


IMG_2618.jpeg


IMG_2617.jpeg
 
Mooi, maar mijn gevoel zegt dat je de HN niet zo diep in de bodem moet zetten. En zorgen voor voeding bij de plant in de vorm van kleibolletjes.
 
Mooi, maar mijn gevoel zegt dat je de HN niet zo diep in de bodem moet zetten. En zorgen voor voeding bij de plant in de vorm van kleibolletjes.
Heeft altijd al in de bodem gestaan, waren al geworteld, in mijn andere bakken ook. Krijgt lange stengels en bladeren gaan als lelies op oppervlakte liggen. Alleen moet hij nu 55cm naar boven ...

Kleibolletjes, zweer al heel mijn leven bij de dennerle kleiballetjes, nou ja al 25+ jaar, :) Nu van JBL :)
 
Heeft altijd al in de bodem gestaan, in mijn andere bakken ook. Krijgt lange stengels en bladeren gaan als lelies op oppervlakte liggen.

Kleibolletjes, zweer al heel mijn leven bij de dennerle kleiballetjes :) Nu van JBL :)
Ja, ik ken de HN zelf ook. Ik had hem altijd wat hoger staan in de bodem.
IMG_3905.jpeg
 
Ja, ik ken de HN zelf ook. Ik had hem altijd wat hoger staan in de bodem.
Bekijk bijlage 361760
Mss is het wat een vertekend beeld, want zo diep zit deze er niet in. Gelukkig nog geen woelende vissen want zouden zo naar boven schieten.
Dit waren gewoon 3, nog vrij korte scheuten
 
Heeft altijd al in de bodem gestaan, waren al geworteld, in mijn andere bakken ook. Krijgt lange stengels en bladeren gaan als lelies op oppervlakte liggen. Alleen moet hij nu 55cm naar boven ...

Kleibolletjes, zweer al heel mijn leven bij de dennerle kleiballetjes, nou ja al 25+ jaar, :) Nu van JBL :)
Mijn bak is 60cm hoog dus hier moeten ze nog iets hoger maar voor je het weet hebben ze dat afgelegd.
Ik maak zelf kleibolletjes en dat is veel goedkoper.


 
Mijn bak is 60cm hoog dus hier moeten ze nog iets hoger maar voor je het weet hebben ze dat afgelegd.
Ik maak zelf kleibolletjes en dat is veel goedkoper.


Deze is ook 60cm hoor, met 55cm waterstand, maar als ik de laag zand meereken ...

Bedankt voor de link, maar geschikt voor 50 bolletjes. Als dat is zoals op een pak pannekoekenmix ... geschikt voor 10 pannekoeken, daar krijg ik er maar 5 uit :ROFLMAO:
Wel spotgoedkoop
 
Haha, nee ik draai ze ongeveer zo groot als een knikker en haal er dan tegen de 70 uit als ik het goed heb.
 
Nog een paar filmpjes

A. Borelli koppel
  • Waren koppel
  • Samen gevangen & getransporteerd
  • Samen gewenning nieuwe bak
  • Samen in 1 bakje overgezet en losgelaten
  • Toch beiden ieder zijn weg op gegaan
  • Twijfels slaan toe ... oei ... is dat vrouwtje toch een mannetje?
  • En na een week ... ja, we hebben elkaar weer gevonden
Ik merk dat er een echinodorus niet zo diep meer staat en stuk met wortels bloot, ik ga deze terug wat dieper duwen en het koppel nog iets extra geven als schuilplaats.



 
Bakje draait ondertussen al + 6 maand, alles perfect, binnenkort eens kijken naar extra visjes om de ruimte wat te vullen.

De L-nummers L046, L136 en L236 doen het perfect, maar die zie je vooral savonds als het licht minder is en 'snachts.

Ik ben vooral blij met de Sturisoma Aureum, deze zie je altijd als je even goed kijkt, maar komt altijd meeeten met de rest en is zeer actief. En als ik de foto's van juli vergelijk met deze nu ... bijna een verdubbeling in grootte.

DSCF6712.jpeg


DSCF6724.jpeg


Bekijk bijlage 370116

Bekijk bijlage 370117
 
Laatst bewerkt:
mijn A. Borelli zit al heel lang alleen. Vandaag bij iemand een vrouwtje gaan ophalen en er zaten nog een Trio bijna zwarte A. Nijsseni.

Wat wil je ... is hij als een gek aan het pronken naar de verkeerde vrouwen

DSCF6750.jpeg
 

Terug
Bovenaan