Aquafish start 70 tropical kit.


trotsemammie

Well-known member
Lid geworden
15 oktober 2011
Berichten
3,247
Leeftijd
46
Locatie
Grootebroek
Beste allemaal.
Het heeft even geduurd maar ik heb eindelijk weer een bakje opgehaald gisteren.
Helaas geen ruimte meer voor een grotere maar ook van deze is vast wel iets leuks te maken.
Het is de superfish start 70 tropical fish.
Heeft iemand ervaring met dit bakje?
Ik kon hem gisteren ophalen, compleet met meubel, filter, verwarmingselement, luchtpompje, zwart grind (zat er nog in) en een decoratie huisje, dit huisje kan je een luchtpompje op aansluiten en dan komen er bubbels uit. Alles compleet koste me dit maar 40 euro, vind ik zelf een mooi prijsje.
Het was van een oudere man die een aquarium niet meer kon en wilde onderhouden.
Ik denk er zelf over om er een leuke nanobak van te maken met garnaaltjes en wat klein blijvende visjes.
De bak is gisteren leeg gehaald (stond daar alleen gevuld zonder vis en planten, alleen met het grind en huisje)
Ik zit alleen te twijfelen of ik het zwarte grind er in laat of alles er uit haal en op filterzand over ga (heb nog een emmer gebruikt filterzand staan uit mijn vorige bak) en ik hou niet zo van kitch in de bak dus of het huisje blijft is ook de vraag hoewel ik hem aan de ene kant wel leuk vind.
Hebben jullie leuke ideeƫn, suggesties om een mooie scape te maken? En wat ik hierin zou kunnen houden? Ik denk er ook aan om de blauwe achtergrond poster weg te halen en de achterkant zwart te maken. Of is dit juist mooi zo met die poster?
Op 1 foto staat hij gevuld met planten maar dit was de foto vd advertentie, er zit nu dus alleen nog maar grind en het huisje in.
Screenshot_20221009-203203_Facebook.jpg
20221010_144005.jpg
20221010_144728.jpg
20221010_144801.jpg
20221010_143809.jpg
20221010_143850.jpg
 
Ik heb geen ervaring met de bak zelf maar dat huisje zou er hier snel uit zijn en ik zou de donkere bodem behouden. Misschien wel kijken voor een iets groter filter want op de 60cm hier was deze net voldoende maar dat hield niet over. Aquaell 500 zou je naar kunnen kijken.
 
Ik heb geen ervaring met de bak zelf maar dat huisje zou er hier snel uit zijn en ik zou de donkere bodem behouden. Misschien wel kijken voor een iets groter filter want op de 60cm hier was deze net voldoende maar dat hield niet over. Aquaell 500 zou je naar kunnen kijken.
Ik heb zelf nog een jbl pomp staan, ik geloof de e901. Maar ben bang dat die dan weer te heftig is voor dit bakje. Het filter wat jij benoemd, is die geschikt voor een nano bak met kleine visjes en/of garnaaltjes?
 
Hier een Eheim biopower in een 57 liter. Niet het mooiste om te zien maar werkt prima voor mij.
 
Qua achterkant zou ik deze zwart maken in ieder geval. Wat zou je zelf mooi vinden qua scape? Je kan best wel een hoop kanten op met dit bakje in ieder geval.
 
Bakje is zeker geschikt voor garnalen, voor het filter zou ik dan wel een sponsfilter doen.
Lekker vol planten zetten en een stukje hout, en als je de donkere bodem houdt bv citroen garnalen die door de gele kleur mooi opvallen.;)
 
Ik heb dit aquarium 2x staan. Onderin mijn bericht staan 2 linkjes naar mijn fotoalbums misschien geeft het wat inspiratie. Ik zelf ben niet hoogstaand met de techniek en/of waterwaarden etc, dus ik probeer het zo simpel mogelijk te houden. Ik zou het binnenfiltertje wel vervangen, want in het begin gaat het best goed maar na verloop van tijd is hij 2 dagen na het uitspoelen al zijn kracht weer kwijt. Het zijn naar mijn mening prima bakjes en als je weinig eisende plantjes wil houden kan je het licht zelfs iets dimmen. :D
 
Deze ga ik zeker onthouden. Hij is ook niet zo prijzig zag ik
Ik heb hem inderdaad gehad en vond het een fijn filter. Tegenwoordig zijn de filterkamers van de turbo 2000 zwart en niet zoals op de doos staat, doorzichtig. Of dit voor de 500 ook geldt weet ik niet. Dit filter durf ik je wel aan te raden. Valt mooi weg tegen een zwarte achtergrond. Behoorlijk stil en als je bak hoog genoeg is kun je er nog een extra filterkamer aan hangen. Energieverbruik van de 500 is ook redelijk. Uit te breiden met spraybar als je dat wilt en de webshop herft een goede service / afhandeling van garantie.
 
Qua achterkant zou ik deze zwart maken in ieder geval. Wat zou je zelf mooi vinden qua scape? Je kan best wel een hoop kanten op met dit bakje in ieder geval.
Kienhout, wat stenen en planten. Maar als ik de achtergrond zwart maak is het dan wel mooi om het zwarte grind er in te laten? Word dan wel erg zwart denk ik
Ik heb dit aquarium 2x staan. Onderin mijn bericht staan 2 linkjes naar mijn fotoalbums misschien geeft het wat inspiratie. Ik zelf ben niet hoogstaand met de techniek en/of waterwaarden etc, dus ik probeer het zo simpel mogelijk te houden. Ik zou het binnenfiltertje wel vervangen, want in het begin gaat het best goed maar na verloop van tijd is hij 2 dagen na het uitspoelen al zijn kracht weer kwijt. Het zijn naar mijn mening prima bakjes en als je weinig eisende plantjes wil houden kan je het licht zelfs iets dimmen. :D
Okee bedankt. Er zit 1 led balkje in. Hoe kan je die dimmen eigenlijk? Er zit een aan uit schakelaar aan en meer niet.
 
Je planten, visjes, garnaaltjes en zelfs je kienhout knallen er dan uit qua kleur als je bodem en achterkant zwart zijn šŸ˜Š.
 
Kienhout, wat stenen en planten. Maar als ik de achtergrond zwart maak is het dan wel mooi om het zwarte grind er in te laten? Word dan wel erg zwart denk ik

Okee bedankt. Er zit 1 led balkje in. Hoe kan je die dimmen eigenlijk? Er zit een aan uit schakelaar aan en meer niet.
Past zoiets niet dan?

Ik zelf heb deze er tussen gezet:
1665485921135.png
 

Terug
Bovenaan