Aqua fresh element


Daphne

Well-known member
Lid geworden
17 oktober 2023
Berichten
177
Leeftijd
24
goedemiddag!

Ik zag laatst dit in de pets place liggen voor 3 euro en heb het meegenomen om eens te testen. Zijn er mensen die dit gebruiken? Werkt het ook echt?

Ze doen beweren op de verpakking dat het het water met zuurstof verrijkt, de PH stabilliseert en essentiele mineralen en sporenelementen toevoegt.


Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover

986FBC20-A4CD-4927-85DF-C318B16F2EFD.jpeg
 
Mooie schelpenvorm, leuk als tijdelijk decor als het je ding is... Wellicht dat het de hardheid en pH ietsjes laat stijgen. Maar er zitten geen "essentiële" dingen in hoor. Denk niet dat je vissen gelijk een gat in de lucht in de lichtkap zullen springen van blijdschap. :p
 
Het zou je gH wat kunnen verhogen door de mineralen. Dat buffert dan weer je pH. Lijkt me alleen relevant als je extreem zacht water hebt. Dat zuurstof goed is voor vissen planten? Als je vissen last hebben van te weinig zuurstof dan heb je of veel te veel vissen of heel vies water. En al die belletjes gaan waarschijnlijk CO2 verdrijven. Dat lijkt me voor planten geen traktatie. Misschien dat een deel van die mineralen weer wel bijdragen aan de gezondheid van de planten. Maar dat ook alleen als het water eerst arm aan mineralen was.
Lijkt me vooral een leuk bubbel ding.
 
Mooie schelpenvorm, leuk als tijdelijk decor als het je ding is... Wellicht dat het de hardheid en pH ietsjes laat stijgen. Maar er zitten geen "essentiële" dingen in hoor. Denk niet dat je vissen gelijk een gat in de lucht in de lichtkap zullen springen van blijdschap. :p
Hahaha, nee wellicht niet. Ik heb hier en daar nog wel een jonge vis gehad die ziek werd en dood ging ondanks de wekelijkse waterwissels en aanschaf van een buitenfilter. Dus ben nog steeds wel zoekende naar het beste waterkwaliteit, en dacht misschien kan dit wat extra’s zijn
 
Het zou je gH wat kunnen verhogen door de mineralen. Dat buffert dan weer je pH. Lijkt me alleen relevant als je extreem zacht water hebt. Dat zuurstof goed is voor vissen planten? Als je vissen last hebben van te weinig zuurstof dan heb je of veel te veel vissen of heel vies water. En al die belletjes gaan waarschijnlijk CO2 verdrijven. Dat lijkt me voor planten geen traktatie. Misschien dat een deel van die mineralen weer wel bijdragen aan de gezondheid van de planten. Maar dat ook alleen als het water eerst arm aan mineralen was.
Lijkt me vooral een leuk bubbel ding.
Ja precies. Extreem zacht water heb ik niet. Het water is ook niet vies, ik ververs wekelijks 50 procent en heb er 2 1502 filters in. Dus eigelijk zeg je beter niet dan wel?
 
Of het echt schadelijk is durf ik niet te zeggen. Ik zie er in elk geval geen meerwaarde in.
 
Ik zou niet zomaar dingen in het aquarium stoppen als experiment of voor de leuk. Is er bepaalde noodzaak die blijkt uit testen, dan gericht kijken wat er mankeert/ontbreekt. Als het niet nodig is geldt eigenlijk, hoe minder erbij in, hoe beter. Als je water prima is, waarom er dan iets bij in doen? En als er iets niet goed is, is dat ding dat het beste dat je voor je vissen kunt doen?
 
Ik zou niet zomaar dingen in het aquarium stoppen als experiment of voor de leuk. Is er bepaalde noodzaak die blijkt uit testen, dan gericht kijken wat er mankeert/ontbreekt. Als het niet nodig is geldt eigenlijk, hoe minder erbij in, hoe beter. Als je water prima is, waarom er dan iets bij in doen? En als er iets niet goed is, is dat ding dat het beste dat je voor je vissen kunt doen?
Ja precies. De reden voor mij was dan om extra zuurstof en mineralen en vitamines eraan toe te voegen, misschien geeft dat ze een verbeterde weerstand. Want die lijkt niet altijd even goed.
 

Terug
Bovenaan