Aqua 60


M

Muzrub

Guest
Na een paar jaar geen aquarium gehad te hebben begint het toch weer een beetje te kriebelen. Omdat ik op m'n studentenkamer niet al te veel ruimte (of geld) heb, houd ik het dus bij een klein bakje. Het wordt dus waarschijnlijk een aqua 60.
Hier ga ik sowieso garnalen inhouden, maar ik zou er daarnaast graag nog iets bij hebben zwemmen.
Wat zouden jullie aanraden?
 
Bedankt voor de eerste suggesties. Ik heb zelf uiteraard ook al nagedacht. Ik ben nooit echt een fan geweest van guppen, die vallen voor wat mij betreft dus ook af.

Een schooltje Brigittae's zou ik wel leuk vinden, maar ik zou er dan graag nog wel een solitaire / koppeltje van een kleine cichlidesoort o.i.d. bij willen. Is dat nog mogelijk?

Een betta man heb ik ook altijd erg mooi gevonden en zit ik ook al een tijdje over te denken. Ik kan me niet voorstellen dat die alle kleine garnalen opeet (ongetwijfeld een aantal, maar vast niet alles), dus dat moet op zich kunnen. Echter is de bak dan wel vrij "leeg" naar mijn smaak. Er zit toch 55 liter water in zo'n bakje, ongeveer evenveel als een standaard 60cm bakje. Daar moet toch iets meer in passen lijkt me, heb vroeger in zo'n 60x30x30 bak toch een koppel Apistogramma Borellii, een schooltje Corydoras Panda en een schooltje Nannostomus Marginatus gehouden.
 
De Dario Dario is ook een heel leuk klein visje hoor. Alleen niet erg makkelijk aan te komen.
 
Ik heb de Brigittae samen met een Betta man en garnalen in een bak.
Bij mij gaat dat goed maar ja er is geen garantie dat het overal goed gaat.
 
Hoe groot is die bak Harmen.L?

Ik ga soweiso eerst de bak kopen en laten indraaien, dus voordat er vis in zwemt duurt het nog wel een maandje, maar wil dit soort dingen altijd een tijdje van tevoren plannen.

Ik kan het eventueel gewoon proberen met de Betta en de Brigittae, en als dat niet lukt de Betta terugbrengen naar de LFS en een harempje Dario Dario proberen.
 

Terug
Bovenaan