Appelslakken


P

Porsinck

Guest
Hallo,

Ik heb een aquarium gekocht en heb daar 2 sluierstaarten in. Zelf leek het me leuk om er ook enkele appelslakken in hebben maar heb ergens gelezen dat ze niet over een felle ondergrond kunnen maar kan er niks over vinden verder.
Nu heb ik zelf (neon) groene steentjes en was benieuwd als het ook kan of niet.
 
Zoverre ik weet kunnen deze bij sluiers, maar daarbij hou ik mij een slag om de arm :juggle:
Ik ben wel benieuwd hoe je de sluiers houdt, misschien even een overzicht foto?
 
Groene steentjes is verre van natuurlijk dus zelf zou ik dit niet doen.
 
Een goudvis hoort in een vijver te zwemmen, niet in een aquarium
 
Wat meer informatie over je nieuwe aquarium is wel zinvol. In inderdaad zoals @JelleG opmerkt, een goudvis hoort niet in een aquarium. Maar ik meen dat jij sluiertjes hebt?
Houd er rekening mee dat dit nieuwe aquarium ook moet indraaien, dus ik zou er voorlopig helemaal niets bij zetten.
 
Zoverre ik weet kunnen deze bij sluiers, maar daarbij hou ik mij een slag om de arm :juggle:
Ik ben wel benieuwd hou je de sluiers houdt, misshien even een overzicht foto?

Heb op moment nog te klein aquarium(het was een verjaardag cadeau bak van 25 liter met 2sluierstaart) maar via via heb ik een grotere aquarium gekregen! maar die komt volgende week pas binnen.
 
maar was benieuwd voor de ondergrond van de slakjes! wat zou eventueel het beste kunnen?
 
Ik denk dat die groene steentjes uit gebroken glas bestaat en daardoor scherp, dus niet geschikt voor appelslakken met hun tere onderlijven.
 
maar was benieuwd voor de ondergrond van de slakjes! wat zou eventueel het beste kunnen?
Voor sluiers een zandbodem. Steentjes kunnen in de bek vast komen te zitten, of in het spijsverteringskanaal.
Appeltjes kunnen heel goed op een zandbodem. Maar of ze met sluiers kunnen durf ik je niet met zekerheid te zeggen.
 
Ik denk dat die groene steentjes uit gebroken glas bestaat en daardoor scherp, dus niet geschikt voor appelslakken met hun tere onderlijven.
Ook niet voor sluiers ;) die graag grondelen en wel steentjes in de bek pakken. Kan vast komen te zitten of ingeslikt worden.
 
Lees je hier even goed in, en stel de bakmaat voor sluiers bij naar 1.20 meter.
 
Nog een aanvulling, zand of helemaal niks op de bodem.
Maar dan is het niet echt geschikt voor de slakken.

Terwijl je wacht op de nieuwe bak (hopelijk groot genoeg), kun je je alvast inlezen over het indraaien van een nieuwe bak. Dat kun je zonder bewoners doen maar ook met bewoners. Dat vereist wel speciale maatregelen tijdens het indraaien.
 
Voor nu, het water verversen verversen en verversen, je moet ze nu in leven houden door, ja je raad het, verversen.
Ze hebben veel verversingen nodig om de afvalstoffen kwijt te raken inclusief hormonen plas etc.
En lees je even goed in over het houden van sluierstaarten.
 

Terug
Bovenaan