Appelslakken en Clownbotia


S

Sean Vink

Guest
Hallo, ik heb me recent verdiept in Appelslakken en het leek me een super leuk beestje voor in mijn aquarium. Ik ben ze van plan te kweken en alles, maar ik heb 2 clownbotia in mijn aquarium rondzwemmen. Nou weet ik toevallig ook dat Clownbotia heel erg bekende slakkeneters zijn. Zullen de appelslakken het lang overleven als ze in hetzelfde aquarium zitten als die clownbotia? Of zou ik ze eerst in een ander aquarium kunnen zetten en ze wat laten groeien totdat ze groot genoeg zijn zodat ze niet meer worden opgegeten, als dit mogelijk is. Alvast bedankt! Alle info is welkom, ben erg nieuwsgierig namelijk! :D
 
Zou kunnen dat de botias in de sprieten happen van de appelslakken en worden ze ook niet vrolijk van waardoor ze zichzelf meerendeels van de tijd gaan opsluiten in hun huis en zullen doodgaan van de honger.
 
Is er dan een ander slakkensoort dat wel zou kunnen? Lijkt me een erg leuke aanwinst in het aquarium namelijk
 
Eigenlijk zijn maar 2 exemplaren van deze vissen niet zo geschikt want zijn echte groepsdieren en kunnen flink groot worden dus een grote bak is sowieso ook nodig voor ze.
 
Ik merk hier met de Panda s zelfs al dat er veel Posthoornslakken sneuvelen.En dan is de Panda een hele andere vis maar toch......
 
Kan ik er meerdere bij zetten zonder problemen? Als ik ze koop uit de dierenwinkel zijn ze namelijk 3cm groot , terwijl de 2 die er nu in zitten 10cm zijn ofzo. Mijn aquarium is trouwens 100 liter.
 
Oh naja ik ben een amateur aquariumhouder, en 100 liter is toch heel wat voor de gemiddelde persoon hoor. Ze hebben een prima leven en zijn nu al 2 jaar oud en nog zo gezond als maar kan. Ik zie zulke hoge eisen in de aquariumhobby, niet te geloven. Ik doe mn best hoor! Ik heb geen ruimte laat staan geld voor een 200liter aquarium verdorie.
 
Je moet het niet omdraaien natuurlijk dus zomaar vissen aanschaffen die eigenlijk niet geschikt zijn voor je bak en dan mekkeren over hoge eisen.
Zijn genoeg mooie/leuke vissen te krijgen die geschikt zijn voor 100 liter.
Kleine vissen worden nou eenmaal groot maar dan moeten ze wel voldoende ruimte hebben anders vergroeien ze bv en hebben ze echt geen prima leven.
 
Oh naja ik ben een amateur aquariumhouder, en 100 liter is toch heel wat voor de gemiddelde persoon hoor. Ze hebben een prima leven en zijn nu al 2 jaar oud en nog zo gezond als maar kan. Ik zie zulke hoge eisen in de aquariumhobby, niet te geloven. Ik doe mn best hoor! Ik heb geen ruimte laat staan geld voor een 200liter aquarium verdorie.

Tja weet je...
Die hoge richtlijnen lijken soms zwaar overdreven, maar geloof me: als je je er aan houdt wordt de hobby alleen maar leuker.
En inderdaad zijn er genoeg leuke vissen te vinden voor in een 100 liter aquarium.
 

Terug
Bovenaan