Apistogramma man ziek of toeval?


R

RvanWijk

Guest
Hey,

Ik was mijn vissen aan het voeren en toen viel het me op dat mijn man wat witte poep had aan een zeer dun draadje. Uiteindelijk duurt het even maar komt het ook wel los. Hij zwemt normaal eet verder gewoon goed en heeft geen vreemd gedrag. Gister heeft die een mix van rode en witte muggenlarven gehad en vroeg me af wat het kon zijn.

Op de foto kun je het bijna niet zien maar door de stroming hangt de poep iets langs zijn hoofd de rest is voer. Is het gewoon stress omdat beide vrouwtjes broedzorg hebben of moet ik me zorgen gaan maken?

0DEC728C-29A0-410F-9C1E-024753D95BBE.jpeg
 
Stress is het zoiezo niet, als vissen gestresst zijn verliezen ze hun kleur.

Oke daar dacht ik inderdaad ook al aan. Hij is gewoon verder goed actief en goed te pas. Eet prima op droogvoer na die spuugt die uit maar dat heeft die al vanaf het begin gehad. Het probleem is ook dat ik het alleen in avond of ochtend even kan zien dus moet geluk hebben dat die dan net even naar het "toilet" gaat zeg maar.
 
Je zou het voer eens kunnen afwisselen met diepvriesvoer (eerst laten ontdooien voor je het in de bak doet) want vlokvoer is voor cichliden te weinig naar mijn mening
 
Je zou het voer eens kunnen afwisselen met diepvriesvoer (eerst laten ontdooien voor je het in de bak doet) want vlokvoer is voor cichliden te weinig naar mijn mening

Als er een vis is die afwisselend voer is zijn hun het wel haha. Nee ze krijgen elke dag iets anders maar ik zit ook met tetra’s en jonge apisto’s(anderhalf week oud) die ik in de ochtend wat droogvoer geef. In de middag krijgen ze afwisselend:

Diepvries Tropical Mix
Diepvries Witte larven
Diepvries Rode Larven
Diepvries Daphnia
Verse Arthemia 2 dagen

Dus nagenoeg elke dag krijgen ze wat anders dit eten ze verder prima. De dag ervoor hadden ze rode muggenlarven gehad toen deze poep kwam. De dag van de foto weer Daphnia. Ik lees wel vaker dat er witte poep kan komen vak Rode Larven maar die dunne doorzichtige sliert is vreemd.
 

Terug
Bovenaan