Apistogramma cacatuoides vrouwtje verstopt


R

Reitse1266

Guest
Ik heb sinds een week een trio Apistogramma cacatuoides (1 man en 2 vrouwen), maar 1 van de vrouwtjes verstopt zich steeds achter de uitlaat van het filter. Ze eet nog wel (ik voer de ene dag droogvoer en de andere dag diepvries), maar komt verder niet meer te voorschijn. Ze ziet er normaal uit, gewoon geel met een beetje oranje in de vinnen, want het is een orange kweekvariant, en ze heeft een zwarte streep, net als het andere vrouwtje.
Ze zitten alleen in een aquarium van 56l en de waarden zijn als volgt (gemeten met druppelset):

PH 7,5
No2 0
Nh3 0
No3 10

Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn?
3FA8058F-3CB0-49C1-A39A-15B4697B517E.jpeg
 
Zie je misschien dat ze wordt opgejaagd?
Nee totaal niet, het mannetje komt wel eens in de zoveel tijd kijken, maar gaat na een paar seconden weer weg. Dit vrouwtje heeft zelfs nog een iets duidelijkere streep dan het andere vrouwtje.
 
een 60 bak is niet erg groot voor zoiets , en zorg er voor dat er heel veel schuil plaatsen zijn , dit hebben ze echt nodig
 
voor deze vissen heb je toch echt een grotere bak nodig hoor, 80cm 100cm of groter.
 
Dank jullie wel voor de berichten! Ik ga ze zo snel mogelijk terugbrengen. De Apistogramma borellii is wat kleiner, zou ik daar een koppel van kunnen houden?
Zo niet dan maak ik een gewone gezelschapsbak.
 
Borelli liefst ook in 80 cm voor harem en temp lager
koppel zou evt kunnen
 
Mijn persoonlijke mening is dat er geen enkele cichlide in een aquarium van 56 liter thuis hoort.
Het zijn gewoon allemaal visjes met een karakter en die hebben nu eenmaal wat centimeters water nodig om even een territorium te kunnen maken.
Ja het past, maar ideaal, nou nee.
Het is een advies dus doe ermee wat je denkt dat goed is voor het welzijn van het visje.
 
Mijn persoonlijke mening is dat er geen enkele cichlide in een aquarium van 56 liter thuis hoort.
Het zijn gewoon allemaal visjes met een karakter en die hebben nu eenmaal wat centimeters water nodig om even een territorium te kunnen maken.
Ja het past, maar ideaal, nou nee.
Het is een advies dus doe ermee wat je denkt dat goed is voor het welzijn van het visje.
Dankjewel voor je goede advies! De gezondheid van de vissen gaat natuurlijk boven alles, dus ik ga volgende week (ik heb verder geen tijd helaas) naar de LFS en de vissen terugbrengen, en er een gezelschapsaquarium van maken (hyphessobrycon amandae en corydoras habrosus).
 
Dankjewel voor je goede advies! De gezondheid van de vissen gaat natuurlijk boven alles, dus ik ga volgende week (ik heb verder geen tijd helaas) naar de LFS en de vissen terugbrengen, en er een gezelschapsaquarium van maken (hyphessobrycon amandae en corydoras habrosus).
Dat is een heel mooi scholenvisje.
 
Dat is een heel mooi scholenvisje.
Weet je toevallig een leuke blikvanger die hierbij past? Een ander leuk idee leek me om de corydoras weg te laten en er endlers bij te doen, maar ik ben bang dat ik weer te veel jongen heb dan.
 
Persoonlijk lijkt het mij dat in het formaat bak van jou dat het scholen visje de blikvanger moet zijn wellicht wat garnalen erbij?
 

Terug
Bovenaan