Apistogramma Cacatuoides en Microgeophagus Altispinosa combi


ricosiano

Well-known member
Lid geworden
21 september 2020
Berichten
260
Leeftijd
35
Wij zijn ons aan het oriënteren op een nieuw (groter aquarium), zoals in een ander topic van mij te lezen valt. Het is nog even de vraag of het 1.50m of 2.00m wordt. Laten we voor het gemak uitgaan van 1.50m, dan hoef ik dit niet opnieuw te bespreken als het groter wordt.

Ik heb in mijn 1 meter bak een koppel Apistogramma Cacatuoides en mijn vriendin in haar bak 2 (nog geen koppel tot dusverre) Alti's. Zou ik de Alti's kunnen uitbreiden naar een groep en dan kunnen samenvoegen met de Apisto's in een 1.50m bak?

Ik meen gelezen te hebben dat iemand op dit forum deze combi in een Vision/Rio 450 heeft, maar ik kan het niet terugvinden.

Alvast bedankt voor het advies.
 
Gaat goed samen.
Ik heb 6 mikros en er zat tot voor kort een caca in.
Inmiddels verkocht.
 
Gaat goed samen.
Ik heb 6 mikros en er zat tot voor kort een caca in.
Inmiddels verkocht.
Top, daar ben ik blij mee :) , mijn koppeltje apisto's ben ik nogal aan gehecht en durf ik niet uit te breiden tot een groep. Maar die Alti's zijn tot dusverre zeer rustig, ben zeer benieuwd hoe die zich als groep gaan gedragen.
 
Zou inderdaad prima moeten gaan.

Let er wel op dat je de bodem niet al te druk maakt. Probeer eerst maar eens het koppeltje A. cacatuoides en een groepje M. altispinosus.

Apistogramma's komen vaak voor tussen bladerafval, Mikrogeophagus meer boven een zandbodem, dus zorg dat ze beide aan hun behoeven komen.
 
Zou inderdaad prima moeten gaan.

Let er wel op dat je de bodem niet al te druk maakt. Probeer eerst maar eens het koppeltje A. cacatuoides en een groepje M. altispinosus.

Apistogramma's komen vaak voor tussen bladerafval, Mikrogeophagus meer boven een zandbodem, dus zorg dat ze beide aan hun behoeven komen.
Ja daar heb je wel een punt. Wil me cory's ook mee naar de nieuwe bak eigenlijk, maar dat kon wel eens drukkig worden op de bodem. Bak zal inderdaad een combi van hout en blad hebben voor de apisto's en een legere voorgrond met zand voor de Alti's (en cory's). Denk dat het even puzzelen wordt.

Zowel de apisto's als de Alti's leven momenteel met cory's samen trouwens en dat gaat prima.
 
Ja daar heb je wel een punt. Wil me cory's ook mee naar de nieuwe bak eigenlijk, maar dat kon wel eens drukkig worden op de bodem. Bak zal inderdaad een combi van hout en blad hebben voor de apisto's en een legere voorgrond met zand voor de Alti's (en cory's). Denk dat het even puzzelen wordt.

Zowel de apisto's als de Alti's leven momenteel met cory's samen trouwens en dat gaat prima.
Zal ook wel goed gaan hoor. Je hebt immers zat ruimte. Als de groepen maar niet te groot worden.
 

Terug
Bovenaan