apistogramma cacatuoides baby's


B

bono

Guest
Hallo allemaal.

Ik heb sinds 17-10-13 jonge apistogramma cacatuoides.

Van 1 vrouwtje die het nest onder de kelk heeft zitten (die nu ook al uit de kelk zwemmen in de beplanting)achter de kelk en van 1 vrouwtje die rechts in de hoek zit onder de stenen met haar jonge die ook al uit het nest zwemmen een zwerm met jonge apistogramma's

De moeders beschermen erg goed hun jonge.

Ik geef de jonge nu ivm ziekte van mezelf 1 x op een dag in een spuit in het holletje wat voer ( stof voer en dit afwisselend met watervlooien ) Helaas ben ik de rest van de dag in een opvang maar morgen mag ik weer naar huis omdat alles weer redelijk onder controle is van mijn ziekte. Dan kan ik gelukkig beter de jonge voederen zoals dit moet.

Wie weet hoe oud deze jonge al zijn ? gister zwommen ze net voor en achter hun nest maar ik denk dat ze er veel langer zijn. Ik merkte ze het voor het eerst op de 17de op in het holletje. (daarvoor was ik er niet zeker van maar gezien de waakzaamheid van de dames wist ik dat er wat aan de hand was.

Hoe kan ik ze het beste groot brengen?
 
Ze zullen dan zo,n kleine week oud zijn eer mevrouw met ze gaat zwemmen.
Groot brengen, je bent al goed bezig met een spuit.
 
Oke dank je wel Mondeo !
Hier kan ik weer iets meer mee. Ik zal eens de nodige informatie gaan opzoeken op google.
Ik heb een 2 meter bak bij 45 bij 50 en veel planten met veel stenen bladeren enz. Maar ook heb ik 14 kardinaaltetra's
wat algeneters ( gelukkig had ik mijn cory dora panda's er nog niet bij gedaan ) Deze mogen nog eventjes wachten tot ik wat jonge apisto's groter heb kunnen krijgen. En hopelijk gaan de rest van de vissen niet echt jagen. Tot nu toe valt het mee maar de vrouwen zijn erg fanatiek in wegjagen.
 
hier een foto van 1 nestje in de kruik die net te eten hebben gekregen. (watervlooien) Nu kan mama ook voor de kruik eventjes wat voedsel zoeken.

758274bono2006_0_82_20131020_16.jpg


Hier de jonge die aan het eten zijn.

169416bono2006_0_82_20131020_16.jpg


En hier een ander nestje die net buiten mogen rondkijken. (Goed kijken hoor ze zijn echt heel klein!)
557943bono2006_0_82_20131018_19.jpg
 
1 nest van het vrouwtje hierboven kan ik helaas niet meer vinden. (ze komt alleen buiten als ze wil eten en om andere vissen weg te jagen. (omdat ik de jonge niet zie (2 dagen nu) vraag ik me af of ze er nog wel zijn.... Als ik kijk naar hoe fanatiek mams en paps is met anderen wegjagen zou ik zeggen dat ze haar nestje veilig tussen de stenen nog heeft zitten. Of zijn ze toch nog opgegeten door de kardinaal tetra's en of door de algeneters?
 
En ja hoor nestje 3 is ook uitgekomen.

Foto van de jonge van nestje nr.3.Vandaag 22-10-2013 gespot voor het eerst.
links tussen de stenen.
531214bono2006_0_82_20131022_16.jpg
 
Wat gaaf. Lijkt me ook leuk om een keer met mijn borelli te zien gebeuren.
 
Dat zijn ook waanzinnige mooie visjes de Borelli's (ik twijfelde toen ook wat ik zou doen ) Maar kraamtijd met vissen is altijd erg mooi om te zien vooral de broedzorg !
 
Wat betekend het als moeder het nest verlaat?
 

Terug
Bovenaan