Apistogramma agassizii var Blue Flame


dr.Apisto

Member
Lid geworden
19 juli 2023
Berichten
10
Locatie
Mechelen, België
Heeft iemand een idee bij welke kweker shop je Apistogramma agassizii var Blue Flame kan vinden, Belgie of grensstreek.

Hier een Thais? filmpje:


Ik vind het een knappe vis.
 
Ik wil wel even waarschuwen, dat kleurslagen bij apistogramma's nog weleens minder sterk kunnen zijn, dan de wildere varianten. Ik ben zelf als enthousiast beginnend aquariaan begonnen met de apistogramma agasizzi fire red, (2v + 1 man) en 2 waren er met 3 maanden dood, en de 3e nog een maand of 2 of 3 later. Ze zijn vaak te ver doorgekweekt.
Ik begrijp dus hun aantrekkingskracht helemaal, maar misschien toch verstandig om er nog even over na te denken. De cactuoides zou sterker (dichter bij wildvorm) zijn, voor zover ik heb begrepen.

Misschien dat iemand een manier weet om aan sterkere visjes te komen (eigen kweek bijvoorbeeld?)
 
Ik heb met de Caca s ook de ervaring dat ze minder sterk zijn net als de Antennebaarsjes van deze tijd.
 
apistogramma agasizzi fire red, (2v + 1 man) en 2 waren er met 3 maanden dood, en de 3e nog een maand of 2 of 3 later. Ze zijn vaak te ver doorgekweekt.
Dat verklaart waarschijnlijk ook de dood van mijn vrouw korte tijd na aankoop.
 
Ik wil wel even waarschuwen, dat kleurslagen bij apistogramma's nog weleens minder sterk kunnen zijn, dan de wildere varianten. Ik ben zelf als enthousiast beginnend aquariaan begonnen met de apistogramma agasizzi fire red, (2v + 1 man) en 2 waren er met 3 maanden dood, en de 3e nog een maand of 2 of 3 later. Ze zijn vaak te ver doorgekweekt.
Ik begrijp dus hun aantrekkingskracht helemaal, maar misschien toch verstandig om er nog even over na te denken. De cactuoides zou sterker (dichter bij wildvorm) zijn, voor zover ik heb begrepen.

Misschien dat iemand een manier weet om aan sterkere visjes te komen (eigen kweek bijvoorbeeld?)
Bedankt voor de waarschuwing. Ik denk wel dat als ik de kans heb om een koppel te kopen ik het doe. Anders blijft dat toch altijd in je achterhoofd zitten. Liever spijt van iets gedaan hebben, dan van het niet gedaan hebben :)
 
Je kunt ook eens bellen met Coenen in Best, die hebben ook een ruim assortiment en kunnen vaak ook wel wat bestellen. Hoewel Don slechte ervaringen met ze heeft, heb ik (redelijk) goede ervaringen, dus wie weet.
 

Terug
Bovenaan