Aphyosemion gardneri verdrukt goerami's


A

azielaan

Guest
In mijn 60 liter bak heb ik 2 honinggoerami's (2 vrouwtjes), 2 corydora's, 1 algenetertje en sinds vandaag dus 2 Aphyosemion gardneri's (man + vrouw).

Nu is het vrouwtje vriendelijk en gedraagt zich goed. Het mannetje zit echter continu achter de goerami's aan. Hij 'snijdt ze af', zwemt steeds vlak achter ze etc.

Is dit normaal?
 
Citaat van Seriouslyfish:
''This is a robust killi that can be kept with other fishes but is not suitable for the general community.''

volgens deze doorgaans betrouwbare bron is het antwoord op jouw vraag dus ja, voor deze vis is dat normaal en kan beter in een speciaalbakje worden gehouden ;)
 
Hoe warm is het water in je aquarium?
Bij deze vissen: warmer = agressiever.
 
Bedankt! Ik heb 1 aquarium, geen speciaal bakje ofzo. Dat wil ik eigenlijk ook helemaal niet.

Ik kijk het wel aan. Mocht het niet verbeteren zullen ze helaas toch weer moeten vertrekken. :)
 
Ga dat maar eens stapsgewijs verlagen naar 22 graden C. Meer is ook niet nodig voor je bestand.

Voor de zekerheid: welke Corydoras en welke algeneter?
 
1 Corydoras kanei en 1 Corydoras paleatus (denk ik)
De algeneter is een White-spot Glyptoperichthys
 
Sorry, ik had even snel gegoogeld, eentje gevonden en de naam gegeven, maar dat bleek niet de juiste. Het is een Ancistrus dolichopterus. De 'white-spot' was degene die me werd afgeraden bij de Hornbach in Watering omdat die inderdaad te groot zou worden.

Maar ook deze algeneneter houd ik in de gaten hoor: Als hij te groot wordt moet ik wat anders voor hem zoeken (of tegen die tijd een grotere bak? ;) ).
 
Ik heb 1 man en 3 vrouwen in de meterbak en de temp is zo n 23 graden. ook hier jaagt de man gedurende de dag graag achter de vrouwen en de andere vissen aan. Het is een echte baasspeler dus.
Maar dat is normaal gedrag voor deze soort. Het is niet zo n hele rustige vis.
 
Vandaag gaat het al beter, dus heb er vertrouwen in dat het wel goed zal komen!

Bedankt nog voor alle reacties.
 
Dit is de echte Ancistrus dolichopterus, maar vaak wordt de ancistrus cf. cirrhosus als Ancistrus dolichopterus verkocht. Beiden horen niet in een 60cm bakje.

VCR2oW1suPc_WkpJPJTLNkvSbXjhP11h.jpeg


Heb je drijfplanten? Datvinden de vissen die je hebt namelijk erg fijn.

En je temperatuur moet echt terug naar 22/23 graden. 25 is veel te warm voor deze soorten.
 

Terug
Bovenaan