Anubias barteri nana bloem?


Dave_aqua_scaper

Active member
Lid geworden
26 maart 2024
Berichten
43
Leeftijd
57
Hallo,

Ik heb een Anubias Barteri Nana die plots een stengel heeft gekregen waar een soort van stamper achtig iets op komt zoals bij een bloem.
Is er iemand die me hierover iets meer kan zeggen?

Anubias-cutout.jpg


Op voorhand alvast dank. Dave
 
Dat is inderdaad een bloem en wat wil je daar meer over weten dan?
 
Hey bedankt John,

Ok, ik dacht die enkel zouden 'spruiten' als de plant boven water komt. Maar deze zit zo'n 15 cm onder het oppervlak.
Wat kan ik verder verwachten qua groei? Moet ik dit afsnoeien of net niet?
Ik heb een beetje aan het grasduinen geweest op het www maar niet echt iets geschikts gevonden om te lezen hierover.

Dave
 
Nou zover ik weet kun je de bloem laten zitten en je ziet het wel vaker in topics hoor dat de Anubia bloeit.

 
Thanks!

Moest ik de Anubias zo vastzetten dat die 'bloem' boven het wateroppervlak komt, zou die dan overleven?
 
nee hoor dat is niet nodig
ik heb momenteel 9 bloemen en die van mij doen dat al jaren onder water en blijven lang goed en maken steeds nieuwe
 
De ancistrus is er verzot op. Vanaf het moment dat hij open is wordt hij meteen kaal gevreten.
 
Ik vraag me af of de "bloem" iets zou doen, moest hij net boven de waterlijn steken.
Waarschijnlijk moeilijk want de Anubias is nogal lichtschuw en als hij aan het oppervlak staat krijgt hij natuurlijk de volle lading.

Wat denken jullie?
 
Ik zou hem lekker beschut laten staan want met teveel licht zie je er vaak heel snel algen op komen.
 

Terug
Bovenaan