anti parasitair middel gebruiken


C

Calla

Guest
Beste leden, hoe lossen het volgende op? de vissen moeten een anti parasitair middel toegediend krijgen ( wormen) maar deze zijn giftig voor appelslakken......Heeft het zin het middel bv in een emmer te doen en ze daarin een half uur ongeveer te laten zwemmen en dit een aantal dagen te herhalen? Hoe doen jullie dit?
 
Haal je de appelslakken eruit.
Maar,kans bestaatdat ook die besmet zijn.


En ,Niet alleen de vissen,ook de bak moet gedaan worden.
 
slakkenval plaatsen, eruit met die dingen en dan de vissen behandelen?

Lijkt me te stressvol om elke dag die vissen uit te gaan vangen?
 
Slakkenval niet nodig, heb er 7 die ongeveer 5 cm in doorsnede zijn, kan ze er zo uit halen. Maar ze zijn pas een maand of 5, zonde om ze dood te laten gaan. Als ik ze eruit haal, en apart zet, na hoelang kunnen ze er dan weer bij? En wat vinden jullie een goed wormmiddel? ( in en uitwendige parasieten). Heb nu inmiddels zoveel verschillende merken aanbevolen gekregen, ga liever op jullie af...
 
Ik zou de slakken eruit halen en inderdaad zowel de vissen als de bak behandelen.

Volgens mij zijn de Sera medicijnen wel goed, Sera Mycopur of Sera tremazol bijvoorbeeld. van Colombo heb je ook nog een medicijn tegen wormen: dactycid.

weet je zeker dat de vissen wormen hebben? Heb je een afstrijkje laten maken?
 
Zonder twijfel Dactycid van Colombo. Appelslakken tijdelijk eruit halen en tot na alle kuren en flinke verversingen eruit laten. Niet vergeten evt kool/koolspons uit je filter te halen en 1e kuur toedienen. N� 1 week kuur herhalen.
Heb je een afstrijkje van je vissen laten maken? Hoe weet je zo zeker dat je vissen last van wormen hebben?
 

Terug
Bovenaan