Anti-alg middelen met algeneter


L

LeonaH

Guest
Hallo,

Ik ga een middel (easycarbo) gebruiken dat mijn gh waarde omlaag brengt, wat door calcium, magnesium komt, wat weer door fosfaat komt,en dat komt van te weinig co2.

alleen zorgt dit allen er ook voor dat het anti-alg is. kan mijn algeneter dat wel aan? ik probeer te voeren met spirulina tabletten maar zelfs snachts eten mijn normale vissen het op.
ik heb eens geprobeerd om hem te vangen en in een bakje te zetten met zo'n tablet er in maar dat lukt nauwelijks tot niet(het vangen)

dus, in hoeverre heeft het effect op mijn vis?
 
als je vissies de spirulina opeten, voer er dan 2.
Plam er eentje half weg de hoogte van je bak en eentje niet plakken maar vlakbij he tholletje van je algeter neerleggen, dan haalt hij het wel!

Ook kun je gewoon een stuk of 2 dikke (3 cm) komkommer met schil doorboeren met een lepeltje en die op de bodem leggen, vind-ie ook superlekker. Ik laat deze 2 dagen liggen en haal dan het restant weg.

Greetzz Bigsmoke
 
Carbo is niet echt een anti alg middel. Meer een vervanger voor co2 en het remt of stopt in bepaalde mate penseelalgen.
Jou vis krijgt echt wel eten via het gewone voeren hoor. Dat is hier ook zo. En de carbo is niet echt effectief tegen bv de groene algen. Ik zou me niet druk maken over het feit of de algeneter wel voeding blijft krijgen. Die eet vast van alles wat mee hoor.

Of het de gh verlaagd durf ik niet te zeggen. Maar je vis zal er geen last van ondervinden zolang je maar niet teveel doseerd.
 
o ik lees net dat ik het juist niet moet gebruiken, kh verhogend, calcium verhogend ed.

Iemand een oplossing of oorzaak van :

verhoogd calcium, moet dus omlaag
verhoogd fosfaat, moet dus omlaag
verhoging CO2, met andere woorden koolstofdioxide
 
vervanger voor co2? weet je dat heel zeker want dan kan ik het wel kopen.
 
Leona, Wil jij eerst de waterwaarden eens hier neerzetten?


En welke alegeneter heb je?

En voor De algeneter. Koop een zak gekookte mosselen.
Neem dan gelijk een zak diepvries spruiten mee(koken).
Elke 2 dagen een spruit en een mossel.
 
Probeer nu eerst eens de oorzaak te achterhalen van die hoge Gh in plaats van lukraak allerlei middeltjes toe te gaan voegen. Op deze manier ben je met symptoombestrijding bezig terwijl je de oorzaak aan moet pakken, dat is vele malen beter
 
dat heb ik gedaan en de oorzaak is teveel fosfaat waar weer co2 van gemaakt wordt, en ik een algenbloei heb gehad dan zitten deze 2 waarden zowiezo niet goed. dus ben ik op zoek gegaan naar middelen tegen co2.
 
Bij teveel fosfaat,water verversen.
En,middel tegen teveel Co2. hang er een zuurstof steentje in.

Maar,dat komt niet vanzelf in het water,dus,voeg jij dat toe?
 
Precies wat Bertus zegt, kijken waar dat teveel aan fosfaat vandaan komt, dat komt niet zomaar in je water. Bovendien zie ik het verband tussen een teveel aan fosfaat en de verhoging van je Gh niet, dat slaat nergens op.

Nogmaals, je bent bezig met symptoombestrijding, niet met het oplossen van het probleem, niet doen dus
 
had ik gelezen, maar heeft dus niks met elkaar te maken? zoals ik het begrepen had, heeft gh waarde te maken met calcium en mineralen, en een te hoog level hiervan komt door fosfaat en een te laag co2 niveau
 
Hoe komt er dan een calcium en mineraal teveel in een aquarium?
 
Meet eerst de waarden van je bak eens en ook die van het leidingwater.
Wellicht heeft het leidingwater een hoge Gh.
 
LeonaH zei:
dat heb ik gedaan en de oorzaak is teveel fosfaat waar weer co2 van gemaakt wordt, en ik een algenbloei heb gehad dan zitten deze 2 waarden zowiezo niet goed. dus ben ik op zoek gegaan naar middelen tegen co2.

Deze scheikundige formules ontgaan mij even. Ik heb sterk het idee dat je je eigen conclusies even moet laten voor wat ze zijn en hier aan de experts op dit gebied (ik pertinent niet)
beter even gedegen advies kan vragen aan de hand van de exacte waterwaarden. Inplempen van middeltjes heeft inderdaad geen enige zin.

Groet,
Aad
 
Leonah, beperk je nu eerst eens tot de kern van het probleem : die hoge Gh, zie http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1309280 Daar worden je een aantal tips gegeven om er achter te komen hoe dat komt. Als je stapje voor stapje uitvoert moet je uiteindelijk tot resultaat komen. Om in blinde paniek het ene topic na het andere te openen maakt de zaak er niet overzichtelijker van.

Ga vanmiddag eerst eens met een monster van je leidingwater en een van je aquariumwater naar een aquariumzaak en laat het daar eens meten. Dan zijn we zeker van een betrouwbaar beginpunt. Van daar uit kunnen we verder
 
waterkwaliteit kraanwater is goed. en ok dan wil ik jullie kijk er graag op horen hoe het wel werkt, dit was mijn uitslag van onderzoek:
easycarbo die mijn gh waarde omlaag brengt, wat door calcium, magnesium komt, wat weer door fosfaat komt,en dat komt van te weinig co2.
 

Terug
Bovenaan