Antennebaarsje zondert zich af


Estervdw

Member
Lid geworden
8 oktober 2020
Berichten
20
Leeftijd
54
Kan iemand misschien vertellen waarom mijn ene antennebaarsje zich afzondert? Ze hangt maar achter de pomp of in een plant 😱
Ze is overigens bij vooraanzicht beduidend dikker dan dame 2 (zie foto)
IMG_20201219_151436.jpg
maar ik zie geen eitjes...
Help!
 
Lijkt erop dat ze zich schuilhoudt; wellicht is het andere vrouwtje territoriaal? Of een andere vis in je bak wellicht. Is wat lastig oordelen ook zonder meer informatie over je aquarium.
 
Staan de schubben ook uit van deze vis? Wordt ze opgejaagd?
 
@LalaLaraSophie @jessicapilon meneer antennebaarsje jaagt iedereen na in de bak 🤣 Ik denk dat ze idd niet in orde was want ik vond haar net dood op de grond. Verder niets bijzonders aan te zien, huid normaal en dergelijke 😔
 
Hoeveel M. ramirezi had je in je bak, hoe groot is die en wat zwemt er nog meer in rond?

Ik zie op de foto één goed doorvoede gezonde vrouw en één magere. In het algemeen wordt aangeraden van deze soort òf een koppel, òf een groep te houden.
Dit met name omdat ook de vrouwen zich onderling territoriaal gedragen waarbij de minder dominante vrouw vaak de concurrentie om het voer verliest.
Die zal het uiteindelijk dan ook afleggen en doodgaan. Wat - naar ik vrees - bij jou is gebeurd.

Ik zou er zeker geen nieuwe vrouw bij zetten!
 
@Paddy.K.1966 ik heb nu een koppel over, zowel dame als heer zouden dan "mager" zijn, maar ze eten beide volop. Het dikkerdje is de dode...
 

Terug
Bovenaan