Andinoacara pulcher sp. 'Electric Blue': goed idee in mijn bak ?


Paddy.K.1966

Well-known member
Lid geworden
6 oktober 2007
Berichten
1,255
Leeftijd
58
Locatie
Oosterhout (N.Br.)
VOOR ALLE ZEKERHEID OOK NOG MAAR EVEN HIER:

Hallo allemaal,

Na al mijn antwoorden in dit topic, nu ook maar eens een vraag.


Ik heb al meerdere keren (op internet èn in het echt) een soort gezien die ik erg mooi vind, en ik denk erover die aan het bestand in mijn aquarium toe te voegen:
een koppel Andinoacara pulcher sp. 'Electric Blue'.

Ik lees over die soort verschillende berichten op het internet.
Volgens sommige bronnen is het een probleemloze beginnersvis die ik probleemloos zou kunnen houden.
Maar ik lees ook dat het een soort is die fanatiek in de bodem graaft (ik wil een royaal beplante gezelschapsbak met de nadruk op Zuid-Amerika, dus dat zou ik niet fijn vinden) en die bovendien vrij agressief kan zijn naar andere soorten, wat ik ook niet echt wil.

Op dit moment heb ik een wat chaotisch bestand met heel wat "overgebleven" exemplaren:
1 A. cf. cirrhosus (blijft),
5 A. splendens (restbestand, gaat),
1 A. thomasi (restbestand, krijgt nieuwe partner of gaat),
2 H. multispinosa (blijft),
5 H. sweglesi (restbestand, wordt uitgebreid of gaat),
2 M. boesemanni (restbestand, gaat),
7 O. macrospilus (blijft),
14 P. axelrodi (blijft, wordt misschien uitgebreid),
9 P. brevis (blijft),
1 T. chuna (restbestand, gaat),
2 T. leeri (blijft).
Als ik de A. pulcher nu zou aanschaffen zou dit er dus (voorlopig) bij moeten kunnen.

Het bestand voor de toekomst zal zijn:
1 A. cf. cirrhosus,
10 H. sweglesi (of school Melanotaenia praecox, of school Hyphessobrycon pulchripinnis, of school Pseudomugil furcatus)
7 O. macrospilus,
14 (of 20, of 30) P. axelrodi,
9 P. brevis,
2 T. leeri

Wie kan mij hierover (liefst uit eigen ervaring) een advies over geven?

ervaring is wat je hebt, kort nadat je het nodig had .....
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1 A. cf. cirrhosus, 5 A. splendens (restbestand), 1 A. thomasi (restbestand), 2 H. multispinosa, 5 H. sweglesi, 2 M. boesemanni (restbestand), 7 O. macrospilus, 14 P. axelrodi, 9 P. brevis, 1 T. chuna (restbestand), 2 T. leeri
 

Terug
Bovenaan