Ancistrus heeft eieren gelegd


Het is toch vooral jouw uitspraak die hier aangepast werd bij mijn weten. Oké, Antje had het vrij stevig verwoord maar jij was degene die over de schreef ging in je laatste post!
Laat ons serieus blijven: het was een beetje (té) grof, hé!
Vandaar dat het verwijderd werd! Zelfs in mijn quote.
;)



Door het modereren is deze post ineens ook een pak minder grappig geworden...
Jammer
;)


klopt maar als ik vanaf het begin alleen maar kritiek krijg ipv gewoon hulp/advies wordt je zelf heel simpel van.


Post 1

Laat ze nou alsjeblieft gewoon bij die man, de man heeft broedzorg die wete hoe en wat, al dat gepruts altijd met eitjes weghalen en al kan ik me vreselijk kwaad over maken, mensen grijpen veel teveel in.
Dat was de reden waarom ik nog niet gereageerd had, je prutst veel teveel zonder dat je weet waar je mee bezig bent

Post 2

Ze groeien helemaal niet beter in een kleiner aquarium, sterker nog: ze zullen eerder achter blijven in groei omdat d ebak te klein is.\Dit is dus precies wat ik bedoel: je prutst maar wat aan zonder dat je er ene klote verstand van hebt:stom: en dat youtube zouden ze moeten verbieden want de voorbeelden die daar te zien zijn, zijn om te huilen


Post 3

Je vroeg om advies, dan krijg je mijn ongezouten mening er gratis bij, deal with it


Dit is meer aanvallend dan iemand helpen.

Als ik ook vaker ancistrussen kweek dan geef ik Antje gelijk in haar opmerkingen.

Maar dit is de eerste keer.

Is het dan normaal? ik vind van niet.
 
Oh wat. dar begrijp je het ook al niet, zie ik.

Nee, John. Dat is voorbij.

Hij weet toch alles betr.

Ancistrus 20 cm. kan niet.

Wie zich brand , moet op de blaren zitten.


Ik heb nooit gezegd kan niet.

Ik zei alleen dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Jullie verwijzen toch naar planetcatfish.com daar staat 130mm als size.

maar zei ik ergens kan niet?

Ik weet het niet beter, als dat zo was had ik geen topic gemaakt,
 
Is het dan normaal? ik vind van niet.

Jamaarja, je kan nu zeggen en quoten wat je wilt: ik heb je (door de moderators) verwijderde post dus wel gelezen en onthouden, hé!
En die was van een gans ander kaliber dan de posts van Antje.

Ga je dat dan ontkennen misschien en doen alsof je het nooit gezegd hebt? :S
Ik wil het anders wel eens herhalen voor je hoor als je geheugen je in de steek laat.


Laten we nu dan weer on topic gaan en proberen om goed en zinvol advies te geven:)

En vooral vriendelijk advies blijkbaar.
:sorry: Sterker dan mezelf blijkbaar.

Maar verder moei ik me niet meer want ik heb geen ervaring.
 
Jamaarja, je kan nu zeggen en quoten wat je wilt: ik heb je (door de moderators) verwijderde post dus wel gelezen en onthouden, hé!
En die was van een gans ander kaliber dan de posts van Antje.

Ga je dat dan ontkennen misschien en doen alsof je het nooit gezegd hebt? :S
Ik wil het anders wel eens herhalen voor je hoor als je geheugen je in de steek laat.




En vooral vriendelijk advies blijkbaar.
:sorry: Sterker dan mezelf blijkbaar.

Maar verder moei ik me niet meer want ik heb geen ervaring.

Klopt en ik weet wat ik zei maar dat kwam pas na haar Post 3 he...... ik ontken het ook niet wat ik schreef

wellicht had ik het niet moeten zeggen. maar dat kwam meer uit frustratie.

Maar goed...
 
Beste leden,
Zoals al duidelijk is geworden hebben wij enkele posten verwijderd of aangepast. Wij willen jullie vragen om on topic te blijven en posten die niet on topic zijn zullen wij zonder verdere mededeling dan ook verwijderen.
Het is zinloos om door te blijven gaan over het voorgaande en we kunnen ons beter beperken tot het geven van nuttige info en het tonen van respect naar elkaar toe.
Wij rekenen op jullie medewerking.
 
Beste leden,
Zoals al duidelijk is geworden hebben wij enkele posten verwijderd of aangepast. Wij willen jullie vragen om on topic te blijven en posten die niet on topic zijn zullen wij zonder verdere mededeling dan ook verwijderen.
Het is zinloos om door te blijven gaan over het voorgaande en we kunnen ons beter beperken tot het geven van nuttige info en het tonen van respect naar elkaar toe.
Wij rekenen op jullie medewerking.


Ik ben hier mee eens,

En ik wil hierbij mijn excuses aanbieden aan Antje voor wat ik zei.
 
Komtiee:

Ancistrussen zijn qua algeneters een van de beste in broedzorg omdat ze bijna nooit de eitjes opeten. Je kan ze bij papa laten en dan komen ze ongeveer na 5 dagen uit. Papa zorgt die tijd voor de eitjes en je kan zelf 1x per dag checken max omdat dit hem stress geeft en hij hierdoor toch de eitjes kan opeten. Daarna komen de jongen uit en blijven ze eerst nog een paar dagen/week in het leghol voordat ze pas naar eten opzoek gaan. Ik prefereer het altijd om de vader de eitjes uit te laten komen aangezien je de eitjes kan beschadigen en het de vader veel stress geeft. Zodra de eitjes een dag of 2 uit zijn gekomen pak ik het hol eruit, gooi de inhoud in een bakje waar dan de losse jongen in vallen. Papa blijft vaak netjes in het hol zitten om de jongen tegen te houden, soms floept hij mee dus daarvoor oppassen. Zodra de dooierzak weg is kan je beginnen met voeren. Temperatuur lekker op een graad of 26-27 en 3x per dag proberen eten te geven. Zorg voor zo weinig mogelijk nitraat in het water dan groeien ze het best.
 
Ik had de man gister weer in mijn grote aqua weer geplaatst omdat hij een halve avond eruit was uit de hol en niks meer deed.

Eieren ii een netje gedaan in mijn 60l naast de uitstroom en een luchtpomp erbij

Kijk ik vanochtend zit er weer eieren in de leghol van die mannetje???

Edit: die laat ik wel ff in de grote aqua..
 
ik ben bang dat ie zo een Burn-Out krijgt indd
 
Haha, ja dat zit er op deze manier wel in.
 
Mannen kunnen zich inderdaad letterlijk dood broeden, dus wees daar voorzichtig mee en zet tijdig de man apart als het te gek word
 
Mannen kunnen zich inderdaad letterlijk dood broeden, dus wees daar voorzichtig mee en zet tijdig de man apart als het te gek word


Hoe lang duurt het voordat de eieren uitkomen? want dan doe ik 2 dagen ervoor de leghol samen met de man in 1x over naar de 60 liter waar nog geen vrouw bij is. om toch zo even de broed te stoppen.
 
Ok zal ik ze dan incl mannetje die nog in zijn leghol zit dan over 2 3 dagen in mijn andere aquarium plaatsen?
 
ja denk dat dat het slimste is om te doen, alleen zal dat bakje wel heel snel overbevolkt raken met twee nestjes die pas verkoopbaar zijn na een half jaar
 
ja denk dat dat het slimste is om te doen, alleen zal dat bakje wel heel snel overbevolkt raken met twee nestjes die pas verkoopbaar zijn na een half jaar


Lastig. Dan kan ik ze beter hier in de grote aquarium laten?

Ik zag wel dat het niet super veel eitjes zijn. Eerste nest is rond de 15 a 20. Denk zoals ik zie de 2e ook zoiets. En ik kan niet zeggen of het eerste nestje daadwerkelijk uitkomt. Aangezien al het geklooi.

Ze liggen in een breedingbakje met de uitstroom van de filter en een luchtsteen erin. Dus ze hebben zeker waterflow. Maar vraag me af.....

2e nestje die staat keurig nog in mijn grote aquarium. Daar blijf ik denk ik maar van af.
 
1 stw en 2 e nest was dan 1 klont. 1 zat los 2 zat vast.
 
Heb je een foto van de nestjes want dat is misschien wel leuk om te zien.
 
Heb je een foto van de nestjes want dat is misschien wel leuk om te zien.


Eerste
20190323_120949.jpg


Enndit is de 2e maar je ziet het bijna niet. Als je goed kijkt zie je wel het mannetie erin.

20190323_121057.jpg
 
1 stw en 2 e nest was dan 1 klont. 1 zat los 2 zat vast.


Als ik je goed begrijp. Zeg je dat die 2 trossen 1 nest is?

Neen.

2 aparte. Leghol was leeg toen ik het terugplaatste.
 
Dan was zij nog niet klaar met afzetten.

Bij mij vind ik de eieren door de bak heen.
Dan voer ik ze aan de Malawi,s. die ik nog heb.
 
Dan was zij nog niet klaar met afzetten.

Bij mij vind ik de eieren door de bak heen.
Dan voer ik ze aan de Malawi,s. die ik nog heb.


Kan dat dan? Naja logischerwijze ja dat kan.

Maar oke. Grappig dan.

Maar goed hoe kan ik zien aan de eitjes nu op dag 3 of ze wel of niet uit zullen komen?
 
Kan dat dan? Naja logischerwijze ja dat kan.

Maar oke. Grappig dan.

Maar goed hoe kan ik zien aan de eitjes nu op dag 3 of ze wel of niet uit zullen komen?
Gewoon afwachten ;)
 
Worden donker, he. als r leven in zit.
 
de larfjes zijn bij albino ancistrussen iig wit, net als bij veel Lnummers. Je ziet het vanzelf, zolang er geen schimmel op komt of ze wit worden is het goed.
 
En als er een staartje aan zit, Eerste dagen niet voeren, eerst leven ze van de dooier. groter dan het visje.
 
de larfjes zijn bij albino ancistrussen iig wit, net als bij veel Lnummers. Je ziet het vanzelf, zolang er geen schimmel op komt of ze wit worden is het goed.

Ik heb witte een paar oranje en een paar vage.

Ik ben bang dat dit nestje niks is.

Andere nestje ligt samen met papa in de grote aqua.
 

Terug
Bovenaan