Altolamprologus Calvus Black


P

PredatorFish

Guest
Hallo,
Ik heb wat vragen over Altolamprologus Calvus .
Welk formaat aquarium raden jullie aan om een calvus erin te doen en welke bijvissen zouden erbij kunnen . Ik zag laatst namelijk een black calvus en vind het een erg mooie vis .
 
Een calvus doe je in een Tanganyika speciaalbak. Voor een Tanganyika beginner zou ik een Calvus in minimaal een 1.2m bak doen, solo. Koppelen is lastig bij deze vis, dat kan wel als je kunt beginnen met 6-8 jonge vissen en dan de rest er zsm uitvangen als er een koppel is gevormd. Ik zou zelf als beginner gaan voor 1 solo calvus.

Een calvus is een roofvis. Of slakkehuiscichliden zoals Neolamprologus multifasciatus/Neolamprologus similis een goede combi zijn met Altolamprologus wordt over gediscussieerd, ik vind zelf van wel (houdt mooi de populatie onder controle).

Verdere combi's hangen vooral af van je bakmaat. De meeste kleinere lamprologus-achtigen enzo werken wel voor onderin/midden. Voor bovenin kun je in 1.2m gaan voor een schooltje Paracyprichromis nigripinnis, Lamprichthys tanganicanus , Cyprichromis leptosoma (niet de jumbo) of Lacustricola/Aplocheilichthys pumilus.
 
Ik heb zelf nu een 120x50x60 bak staan . Bedankt voor je reactie :).
 
Daar kun je een mooie tanga bak van maken
AUjal46VvOAkG2KwKWKo5GN2jt3QvvWn.gif
 

Terug
Bovenaan