Altijd honger?

B

BeeBo4ever

Guest
Hoi,

Ik heb even een vraagje...
Als ik voorbij mijn vijvertje loop, komen mijn 4 sluiertjes altijd onmiddellijk naar voren gezwommen en denken ze dat ze eten gaan krijgen...

In de Aquariumwinkel hebben ze mij korrels (+/- 1mm) meegegeven en gezegd dat ik er zo'n 5 per vis mag voeren.

Die 5 � 6 korrels per dag zijn altijd in no time op en ze blijven precies honger hebben.

Ik weet dat het gevaarlijk is om teveel te geven, dus ik geef ze ook niet meer, maar krijgen ze hiermee genoeg?

Er staan wel wat plantjes in de vijver...
 
Dat is inderdaad veel te weinig. 10 korrels per vis, 4x per dag mag best. Wat afwisseling is ook goed voor ze, bijv met diepvriesvoer of gedroogde artemia.

De sluiers die in winkels verkocht worden zijn nog baby-visjes en baby-visjes moeten bijna zwemmen in het voer om goed te kunnen groeien.
 
Jones zei:
Dat is inderdaad veel te weinig. 10 korrels per vis, 4x per dag mag best. Wat afwisseling is ook goed voor ze, bijv met diepvriesvoer of gedroogde artemia.

De sluiers die in winkels verkocht worden zijn nog baby-visjes en baby-visjes moeten bijna zwemmen in het voer om goed te kunnen groeien.

Dus 40 korrels per dag per vis??
 
Ik voer ze ook gekookte spruit en ik wilde dit weekend komkommer proberen...
 
40 korrels verdeeld over de dag per vis is prima. Niet alles tegelijk, want als ze het niet op kunnen gaat het ergens liggen rotten (ze blijven niet eten tot ze doodgaan wat weleens beweerd wordt).

Ik zou ze de komende weken dagelijks een blokje gedroogde/diepvries artemia geven. Ze hebben toch een aantal weken met te weinig voer gezeten, wat erg schadelijk is voor jonge vissen. Van artemia sterken ze snel aan.
 
Oesje... Okay thxxxx
Gelukkig zit ik op dit forum...
Ocharme mijn visjes...
:-(
 
Verwen ze de komende tijd maar lekker en dan zijn ze er zo weer bovenop :)
 
Jones zei:
Verwen ze de komende tijd maar lekker en dan zijn ze er zo weer bovenop :)

Okay, zal ik doen...
Thxxx
 
Terug
Bovenaan