alternatieve bestrijding hydra en mosseldiertjes


R

roosen

Guest
hallo

wou even informeren naar ervaringen , bedenkingen , meningen , alternatieven over deze alternatieve methode

deze methode zou bekend staan als de batterijtruc
je neemt een nieuwe 9 volt accu
en sluit op beide polen ( + en - ) een draad aan
deze hang je dan in je water voor een 20 minuten - half uurtje en alle hydra zou afsterven
het zou ook werken tegen mosseldiertjes

de methode zou veilig zijn voor garnalen vissen slakken


iemand ervaring mee

zou het eventueel willen toepassen in mijn garnalenbak
zitten nu 3 vuurneons in die ze opeten
maar verdenk ze ervan kleine garnalen ook op te eten

dus als dit goed werkt en VEILIG is kunnen de vuurneons terug naar mijn grote bak en zitten de garnalen veilig


alvast bedankt
 
Zelf heb ik het nog nooit gedaan maar heb van verschillende serieuze mensen op een ander forum gelezen dat die dit vaker met een positief resultaat hebben gedaan.
Zit nu te twijfelen trouwens of het wel een 9 volt batterij was,ben van mening dat ze een zwaarder formaat gebruikten.

Zal het ff opzoeken.
 
ik las overal dat een 9 volt goed was

was op andere garnalen forums etc


zwaardere batterij is voor mij geen probleem

werk in de beveiligingssector dus (back up ) batterijen genoeg
 
Ik kan het zo snel ff niet vinden maar dan zal het wel.
Dacht altijd dat het zo'n heel groot blokding was maar die van 9 volt zitten hier ook in de rookmelders.
 
ja klopt
zijn die met 2 polen aan dezelfde kant

maar zou veilig zijn om te gebruiken
en effectief tegen mosseldiertjes
 
Nee,plus en Min.

Probeer eerst in ander bakje,he.

Met die hoge temperatuur ,30 graden,was ik ze ook kwijt.
 
roosen zei:
ja klopt
zijn die met 2 polen aan dezelfde kant

maar zou veilig zijn om te gebruiken
en effectief tegen mosseldiertjes

Zoals ik al aangaf heb ik het zelf nog nooit uitgeprobeerd maar door de ervaringen van bepaalde mensen die ik ken vertrouw ik er zelf 100% op dat het veilig is en tegen hydra werkt alleen of het mosseldiertjes doodt geen idee.
 
dus toch veilig om te gebruiken dat is het belangrijkste
of het werkt is een andere zaak
 
Electrisch vissen doen ze ook al heel lang.
Of electrisch wormen zoeken.
Je krijgt gewoon een stroomkring.

Proberen.
Andes Flubenol 5.
 
ja een stroomkring die kortgesloten is

maar dat elektrisch vissen verdoofd de vissen dan of wat
dus ook garnalen ??
 
Maar kun je 9 Volt voor elk formaat bak doen? Want als je een 2 meter bak hebt, lijkt het me niet zoveel zin hebben en met een 20 cm bakje zou het me dan teveel lijken? Of maakt dat niet zoveel uit?
 
heb het zelf nog niet geprobeerd dus zou het niet weten
 
Helemaal niet proberen.
Flubenol is beter.
 
Ik zou zoals Bertus al aangeeft het niet doen. Tegen hydra werkt al een halve dosering van Flubenol. Na dik 24 uur zie je al dat ze dood zijn.
Ik weet niet wat precies maar dat met die batterijen geeft ook een bepaalde stof af in het water, die weer nadelig kan zijn.
 
Batterytruk met 9 volt batterij voor een bak van 60x30x30 met Helena slakken , en vuurgarnaaltjes , zitten momenteel veel Hydra en ik ben bang van Flubenol voor de helena slakken ! iemand ervaring met batterijtruk ? Alvast bedankt
 
Een oud topic is leven in geblazen en ik ben benieuwd wat de ervaringen van leden zijn.
 

Terug
Bovenaan