Alternatief voor #&€@/+% continue checker ei van Dennerle


Danielle den Hollander

Well-known member
Lid geworden
15 februari 2017
Berichten
490
Leeftijd
37
Locatie
Elst UT
Hoi allemaal!

Nu ik weer een nieuwe inline diffusor heb voor mijn co2, wilde ik mijn Dennerle ei die bij de primus set zit weer vullen. Ik krijg dat ei met geen mogelijkheid meer open!

Wat is een goede alternatief voor dat ei en heb ik dan ook andere vloeistof nodig? Zo ja welke vloeistof kan ik dan het beste gebruiken?

Ik heb mijn fles voor de zekerheid maar weer dichtgedraaid voordat weer al mijn vissen vergast zijn.
 
Je kan voor nog geen 2 euro een dropchecker bestellen op Aliexpres. Dezelfde vloeistof is dan bruikbaar.
 
Klopt Dirk maar als je het aantal bellen weet dan kan er niet zoveel misgaan lijkt me.
 
Leg die Dennerle dropchecker eens in heet water, of doe hem in de vaatwasser. Wellicht krijg je hem dan wel open. Ander moet je even verband tape om de 2 delen heen draaien, dan heb je wat meer grip.
 
Ik heb dat ei ook weggedaan om hetzelfde probleem. Misschien als hij nog open kan wat vaseline op de rubber smeren.
 
Hè hè dat ei is open! Moet alleen wachten op aliexpress voor de glazen checker.

IMG_20180705_005802.jpg
 
De bentosi's vinden het maar een raar ding dat ei...... met de hele groep bij dat ei en dreigen en dat ding gaat maar niet weg.

Ik zal ze maar niet vertellen dat de kleur nog veranderd:rolleyes:

IMG_20180705_011036.jpg
 
Eindelijk maar toch gelukt dus:thumbs:. Af en toe zijn het ook ondingen hoor om open te krijgen.
 

Terug
Bovenaan