Alternanthera verliest blad


B

Bumblebiekje

Guest
Een paar weken geleden heb ik de alternanthera roseafolia mini gekocht.

Hij staat nu bijna 3 weken in een net ingedraaid aquarium waar vandaag de eerste vissen zijn ingegaan (cory panda). Helaas haal ik elke dag wel een paar bladeren uit de bak die van de plant gekomen zijn. De bladeren worden eerst een beetje doorzichtig en laten dan los. Ik voeg elke zondag sera florena toe en gebruik dagelijks easy carbo.

Nou heb ik gelezen dat ze ook een stop houden maar dat de plant uiteindelijk nieuwe blaadjes zal krijgen, klopt dit? Anders vervang ik ze door een andere plant. Mijn stuk hout geeft nog looizuur af waardoor het water bruinig is, is dit misschien het probleem?

Als ik ze moet vervangen, wat is dan nog een leuke plant met rode bladeren die geen blad verliest?
 
Als je ze nieuw gekocht hebt, gaat het waarschijnlijk om emers gekweekte plantjes. Deze gaan zich onderwater aanpassen en als het goed is komen er dan nieuwe bladeren aan de plant. Even geduld hebben.
 
Heb jij je waterwaarden gemeten? met 3 weken?
 
Bertus, heb zowat elke dag mijn waardes gemeten met druppeltest vanaf het begin tot nu... Waarom?

Thx foxy83
 
Welk aquarium? Wat voor verlichting? Welke waterwaarden (getallen a.u.b.; een mededeling "waterwaarden zijn oke" kunnen we niet zo veel mee)

Het is nogal een lichtbehoeftig en voedingsbehoeftig plantje.

~ Ivo
 
No3 25
No2 0
Po4 0,25
Ph 7
Gh 7
Kh 4
Cu 0
Fe 0,5 (morgen wordt plantenvoeding toegedient)
Nh3-4 0

200l gezelschapsaquarium in wording, temperatuur 24 graden.

2x t8 lamp, solar color jbl en een special plant lamp van denerle splinternieuw.

Elke dag easy carbo, visbezetting 16 jonge corydoras panda.

Momenteel nog looizuur van kienhout wat het licht dus tegen kan houden en waarvan ik denk samen met wat foxy 83 al zei over emers kweken dat dat de oorzaken zijn.
 

Terug
Bovenaan