alternanthera rosaefolia


Ik heb in grote bak goede verlichting, maar hij staat wel in een iets wat donkere gedeelte, maar bijna al mijn planten doen het goed. Kijk maar in mijn album.-)

Fe 0,5 a 1
No3 tussen 10 en 15 ( vul ik na waterverversing tot 15)
Po4 tussen 0,5 en 1 (vul ik aan na waterverversing tot 1)
Kh 5
Dh 8
Ph 6,8
Ook producten via aquariumbemesting. Geen ei methode in deze bak.
Verversing ongeveer 60l wekelijks 50% kraanwater 50% osmose.
 
Zo zie je maar weer, zelfs voor de lastigere planten heb je geen ridicule hoeveelheden voeding nodig! :thumbs:
 
offtopic;

Leuk om nog iemand te zien met een Ciano bak :D
Dacht dat ik de enigste was, Heb een ciano emo 100

succes met de bak :)
Grtz
 
Martinez: �k heb je bakken gezien, je hebt echt groene vingers. Ik vind dat je hele mooie aquaria hebt.
Ik voeg alleen leiding water toe geen osmose
Ik zal over ongeveer twee weken eens een foto plaatsen wat ervan is geworden, hopelijk is hij aangeslagen en kan ik een mooie plant laten zien. Ik heb er wel een aantal kleibollen bij gedaan dus voeding voldoende.
Vandaag begonnen met carbo, 2ml per dag.
Vandalize:
Ik heb een ciano 80, ik ben gegaan voor het design, hij staat mooi in de woonkamer, ze zijn niet zo diep maar het bevalt me goed.

mvg Albert
 
Mascha&Ivo zei:
Zo zie je maar weer, zelfs voor de lastigere planten heb je geen ridicule hoeveelheden voeding nodig! :thumbs:

Klopt ook helemaal hoor. Zolang er maar voldoende aanwezig is dan zit je al goed.
Alleen hou ik niet van meten en doseer liever daarom iets over zoals bij de EI.
Maar meningen verschillen en ieder is daar ook vrij in en moet zn eigen ding doen.

Martinez heeft zeker mooie bakken.
 
Ik zou nog een foto plaatsen, hoe de a. rosaefolia is geworden.
Na twee weken is er nog weinig verschil.
Het lijkt erop dat hij wat terug gaat, er zijn nu enkele blaadjes afgevallen, maar het lijkt ook dat er kleine nieuwkomers aan zitten te komen.
Eerst een totaaltje,waarin ik de plek heb aangegeven waar het plantje staat.
dan hoe de plant er 2 weken geleden er bij stond.
Op de derde foto zie je hoe hij er op dit moment bij staat.

745794_0_82_25jan15_a.jpg



783713_0_82_1101.jpg



414119_0_82_25jan.jpg


Hij staat wel volledig in het licht met een aantal kleibollen

groet Albert
 
het blijft een moeilijke plant de rosaefolia , ik ben er ook al lang mee aan het sukkelen maar nu lijkt het erop dat hij het toch goed gaat doen en dan staat hij toch al maand of 2 a 3 in mn bak

het is een tere plant die de voeding voornamelijk bij de wortels opneemt en hij heeft zoals ik gelezen heb redelijk wat co2 nodig om de groei opgang te brengen.

je hebt er al kleibollen bij zitten dus ik denk dat je nu gewoon moet afwachten en hem zoveel mogelijk met rust laten
 

Terug
Bovenaan