All in one


P

pimhup

Guest
Hallo mensen ik gebruik nu the all in one planten box
Wissel elke week 50% water
Heb aardig wat planten staan en co2 erop
Welke dosis raden jullie aan
 

Bijlagen

  • E0EE3B9D-1CE8-4DF4-AC9F-E42E83B87E1A.jpeg
    E0EE3B9D-1CE8-4DF4-AC9F-E42E83B87E1A.jpeg
    590.8 KB · Weergaven: 185
Een overzicht met je specs en water waarden zou gewaardeerd worden om je passend advies te geven.

Buiten het feit dat je denk ik je aquarium iets beter kan schoonmaken aangezien het alg op je heater en ramen erg aan het overwoekeren zij en je planten ook zijn aangetast is de gebruiksaanwijzing redelijk duidelijk betreft de dosering.

Zou de voorgeschreven dosering aanhouden en je bak lekker schoonhouden en dan met wat geduld gaat het waarschijnlijk goed komen.
 
Staat op de fles. 30ml per 100 liter water per week (met CO2 en veel licht). Ik zou beginnen met 20/25 ml per 100 liter water
 
Gilles van Planted-Box adviseert voor aquaria met veel licht/planten en CO2: 30ml / 100l aquariumwater per week.
Ik zou deze dosering minimaal een maand volhouden en ga op termijn het NO3 en PO4 gehalte meten net voor je de wekelijkse waterwissel doet.
De verhouding tussen NO3 en PO4 moet ongeveer 10:1 zijn. Een NO3 waarde van ongeveer 20mg/liter is je streefwaarde en daar hoort de PO4 waarde van 2mg/liter bij.
Als de NO3 en PO4 waarden niet in de verhouding van 10:1 blijven, dan zou ik overgaan op zelf gemengde plantenmest.
 
Een overzicht met je specs en water waarden zou gewaardeerd worden om je passend advies te geven.

Buiten het feit dat je denk ik je aquarium iets beter kan schoonmaken aangezien het alg op je heater en ramen erg aan het overwoekeren zij en je planten ook zijn aangetast is de gebruiksaanwijzing redelijk duidelijk betreft de dosering.

Zou de voorgeschreven dosering aanhouden en je bak lekker schoonhouden en dan met wat geduld gaat het waarschijnlijk goed komen.
Planten staan er net 2 weken in
Bak is opnieuw opgestart
 
Dit is de zoveelste poging :help:
 
Ik kan me goed vinden in het advies van LaLizzerd
+co2 geel/groen kleur op continu-test
Dropchecker geeft lime groen aan en voeg 50 ml toe op 180 liter
 
Ja hij bedoeld denk ik de AIO en dat is ook een beetje de hoeveelheid op 180 liter bruto.
 
Planten staan er net 2 weken in
Dan de planten even de tijd geven om aan te slaan en te wennen aan het onder water leven en en aan de gegeven voeding
Wat betreft de verhoudingen die op de verpakking staan aangegeven is natuurlijk wel afhankelijk van licht en co2 verhouding is deze afwijkend dat gaat de hoeveel heid toevoeging ook niet meer op.
Tevens gaat de bacteriehuishouding eenmaal opgang zelf zorgen no3/po4 en zeker die laatste kan rap oplopen.
Goed meten dus
 
Dit is de zoveelste poging :help:
Wat zijn je waarden dan? Nitraat en fosfaat?

Ik voegde 30ml toe op 100 liter maar moest ook nog extra nitraat toevoegen om de verhouding op 20:2 (nitraat:fosfaat) te krijgen.
 

Terug
Bovenaan