Aliexpress plantjes


R

Reitse1266

Guest
hallo allemaal, ik zag laatst op Aliexpress of zo’n soort vage webshop voor 1€ hele mooie bodembedekkende plantjes. Is dit betrouwbaar of zal ik gewoon naar de LFS gaan? Als het niet betrouwbaar is, wat is dan een niet al te moeilijke bodembedekker?


Helaas is de verzendtijd erg lang
 
Haha, dat zijn zeker zaadjes? Ik heb ze ook eens besteld en kreeg gewoon gras wat niet de bedoeling was maar er zijn hier leden die goede en ook die slechte ervaringen hebben.
 
Voor 1 euro kan je geen buil vallen, probeer er gewoon eens 3.
 
Ja alleen heb ik nooit geduld dus misschien kan ik beter gewoon bij de LFS plantjes halen die sowieso goed zijn
 
Dat probleem met geduld speelt hier ook en ik koop liever een potje in de lfs. Als het zaad achteraf iets anders blijkt te zijn baal ik des te meer dus na die ene keer koop ik geen zaadjes meer.
 
Ik heb het nooit geprobeerd maar zal het ook niet snel doen.
Je hebt geen idee wat er in je aquarium komt en of het ervoor geschikt is.
 
Daar heb je wel gelijk in. Weten jullie een makkelijke bodembedekker? Ik heb nu geen CO2, is dit noodzakelijk?
 
En Eleocharis? Die heeft zeker CO2 nodig, hoeft een CO2 installatie duur te zijn? Ik zag ergens een complete set voor 10€ van Colombo.
 
Vriend van mij heeft zijn hele bodem bedekt met zaadjes van AliExpres.
Het lijkt een beetje op Monte Carlo wat er bij hem inligt.

Gaat goed! binnen 3 weken had hij een tapijtje.

€ 1,- voor een zakje zaad is wel te doen.

P.S. wat je ook kan doen is de zaadjes opkweken in een lage andere bak en dat overplaatsen?
 
Voor 1 euro kan je geen buil vallen, probeer er gewoon eens 3.
Direct weer van dik hout zaagt men planken.... Nu is Ts drie(!!!) euro kwijt!
imagesSIJNM048.jpg
56999450-winking-and-smiling-emoticon.jpg
 
Daar heb je wel gelijk in. Weten jullie een makkelijke bodembedekker? Ik heb nu geen CO2, is dit noodzakelijk?
Waarom probeer je het niet gewoon eens emers? Neem een kweekbakje, zo'n ding met een doorschijnend kapje, zonder gaat trouwens ook wel, gooi daar wat potgrond in met daar bovenop een laagje aquarium zand. Potgrond gaat drijven wanneer je het te vochtig maakt vandaar het toplaagje aquariumzand. Maak de zaak flink nat en strooi je zaadjes erin. De boel wel vochtig houden. Je bent geen CO2 nodig en kunt, zodra de plantjes groot genoeg overzetten naar je bak.
Oh ja, wanneer je plantjes, afhankelijk waar je voor kiest, wat groter worden kun je het waterniveau in je kweekbakje ook wat verhogen. Het blijft emerse kweek dus het plantje wél boven water houden.
Een waarschuwing nog: niet alle planten kunnen emers gekweekt worden.
 
Laatst bewerkt:
Maar als die plantjes gegroeid zijn dan moeten ze toch weer wennen aan submers dacht ik. Dus al met al best veel werk toch?
 
Maar als die plantjes gegroeid zijn dan moeten ze toch weer wennen aan submers dacht ik. Dus al met al best veel werk toch?
Dat valt wel mee. Dat wennen, daar hoe je niet bij te staan, gaat vanzelf. (Is iets heel anders dan je vrouw aan je laten wennen, das pas veel werk... :D:D:D) Maar mijn tip was meer bedoelt om alle voorgaande problemen die in de bijdragen omschreven waren te ondervangen. Zoals dus onderstaande quotes.

Dat probleem met geduld speelt hier ook en ik koop liever een potje in de lfs. Als het zaad achteraf iets anders blijkt te zijn baal ik des te meer dus na die ene keer koop ik geen zaadjes meer.

Ik heb het nooit geprobeerd maar zal het ook niet snel doen.
Je hebt geen idee wat er in je aquarium komt en of het ervoor geschikt is.

Daar heb je wel gelijk in. Weten jullie een makkelijke bodembedekker? Ik heb nu geen CO2, is dit noodzakelijk?
 
  • Leuk
Waarderingen: FvdP
Ik heb 3 verschillende gekocht, aangezien Ton aandelen heeft: Een soort gras dat lijkt op Eleocharis Parvula, een soort Monte Carlo en iets wat een klavertje vier wordt genoemd maar 5 bladeren heeft. Ze komen tussen 10 en 25 mei.
 
En Eleocharis? Die heeft zeker CO2 nodig, hoeft een CO2 installatie duur te zijn? Ik zag ergens een complete set voor 10€ van Colombo.


Ik heb hier Eleocharis acicularis "mini" in de garnalenbak gehad zonder CO2 en met lage verlichting 0,25watt/l en drijfplanten en het gras groeide als een gek.
 
ik heb de Eleocharis Acicularis mini ook ZONDER CO2 en het groeit als een malle! enige wat ik toevoeg is 2.5ml Profito wekelijks.

Chihiros LED erboven en wekelijks 15/20% verversen
 
Wordt dit voor het aquarium verkocht en heb je hier een link van?
Vaak staat dan onder namen als, "Lucky grass" maar daar kun je weinig mee, denk ik. Op zich is dat spul zo goedkoop dat je er geen buil aan zult vallen. Maar een wat betere naamgeving zou wel fijn zijn. Zo kennen ze dan wel weer Bacopa Monnieri. En met de naam Glossostigma Hemianthus callitrichoides kan je ook wel weer wat. Maar koehaar...
 
Dat is een set met een spuitflesje erbij zeg maar en ik vindt dat zelf niks eigenlijk. Ook zijn de navullingen vrij duur en je bent dan op den duur goedkoper uit met een echte co2 set.
Een keer opnieuw co2 spuiten kun je makkelijk vergeten namelijk en je moet de co2 wel zo stabiel mogelijk houden.
 
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Vandaag zijn ze gekomen! Hoe zou ik dit aanpakken??
 
Veel succes met de zaadjes en zoals Ton zegt zou ik ze wel natellen want straks betaal je voor 998 ipv 1000;)
 

Terug
Bovenaan