Algenprobleem voor 75% opgelost. Hoe nu verder...


J

Joshua1302

Guest
Mijn zusje heeft in de tijd dat ik op vakantie was voor mijn vissen en aquarium gezorgd. Ik heb een hele duidelijke instructielijst gemaakt met betrekking tot het voederen en de plantenvoeding en vooral duidelijk gemaakt hoe weinig ze moest voeren.

Toen ik terugkwam van vakantie was heel mijn aqua vergeven van de algen. Zelfs de algeneter (precieze latijnse naam is mij onbekend, maar het is een otocinclus soort) kon het niet meer bijhouden... Waarschijnlijk heeft ze dus toch teveel gevoerd.

Ik heb de onherstelbaar aangetaste cabomba (hij was helemaal geel aan het worden) eruit gehaald en vervangen door hoornblad. Verder heb ik het aantal lichturen zeer drastisch teruggebracht van 10 uur (van 05.00u tot 10.00u en van 17.00u tot 22.00u) naar 3 uur (van 19.00u tot 22.00u). Het helpt geweldig en de algen zijn nu voor het grootste deel verdwenen.

Mag ik nu alweer de verlichtingstijd wat gaan opschroeven of is dat niet verstandig??
 
3 uur is wel heel erg weinig..

Ik zou het langszaam opbouwen naar een uur of 6 a 7.
Dus elke week een kwartier erbij..
 
Kan ik daar dan niet beter mee wachten tot (bijna) alle algen weg zijn?
 
Ja dat is waar, maar ik voer ze elke dag met van die ferropol druppels van jbl. En ik ga nu de lichtduur wat opvoeren, dus waarschijnlijk ben ik net op tijd...
 

Terug
Bovenaan