Algenetertjes


Status
Niet open voor verdere reacties.
W

Willowtje

Guest
Hallo lieve mensen,

laat me mezelf eerst even voorstellen aangezien ik nieuw ben hier. Hoi ik ben Willow! pas begonnen met het houden van visjes. Mijn aquarium is vrij simpel. Ik heb twee goudvisjes en twee algenetertjes die in koud water gehouden kunnen worden.

Ik heb een vraagje. De algenetertjes heb ik vandaag aangeschaft. Ik zou graag willen weten van jullie hoe ik ze het aller beste kan verzorgen. Wat zijn jullie ervaringen met deze diertjes? :)
 
Welkom. Welke algeneter heb je als ik vragen mag en heb je een foto van je bak??
Goudvissen hebben nogal wat liters nodig namelijk ;).
 
Ik wil alleen meer weten over algeneters. Als dat niet teveel gevraagd is.
 
Ik denk dat wat John vraagt allemaal van belang is voor goede verzorging. Zeker wat voor soort algeneters je hebt.. :)
 
Snap ik, maar ik wil graag informatie in plaats van vragen. :) Dat is namelijk waar ik naar uit kijk.
 
Om je goede informatie te geven hebben we iets meer informatie van jou nodig helaas... :)
 
PS: ik stuur een foto na het eten
 
PPS: Op het soort algeneter na zie ik geen reden om informatie aan jullie te geven. De vraag is vrij simpel: Informatie over het soort dat ik houdt en jou ervaring met dit dier. :) Dus na het eten stuur ik een foto.
 
Dan wachten we de foto maar af.
'algeneter' is een ontzettend breed begrip en niet zelden wordt iets een algeneter genoemd terwijl het geen enkele alg eet.

Willowtje zei:
PPS: Op het soort algeneter na zie ik geen reden om informatie aan jullie te geven.
I beg to differ...
Wat dacht je van het formaat aquarium? De ene "algeneter" past in een relatief klein aquarium, de ander vereist een twee of drie meter aquarium. Dat slechts als voorbeeld. Genoeg reden om alle gevraagde informatie te verstrekken. Forumleden hebben doorgaans goede redenen om bepaalde info te vragen. Ga uit van goede bedoelingen.



Alle voorgaande antwoorden - plus de daarbij gestelde vragen - zijn dus met volkomen juiste reden gegeven.
 
10527271_988293271181484_6505666647456605618_n_zpsq5vaot3l.jpg


Hier is een mooi heldere foto van ze. :) Ik denk zelf dat een bodem gemaakt van zand beter zou zijn. Is deze bodem schadelijk voor ze?
 
Dat zijn geen algeneters,maar corydoras ;)
Inderdaad een zandbodem aanleggen en deze bodem wegdoen.
Filterzand zou ik je aanraden.
Zou ik een foto van je bak mogen zien?
Kan ik kijken of je ze nog beter kan verzorgen :engel:

Ps. volgens mij zijn het corydoras aeneus weet ik niet zeker
 
Ah, de winkel zei dat het algeneters waren, grote vergissing dus. Maar maakt niets uit hoor, vind ze soieso lief. :) Ja, zandbodem ga ik zeker doen, ik realiseerde het me pas toen ik thuis kwam dat ik deze vergeten was. '

Hebben jullie verder nog tips? Ik heb twee plantjes en natuurlijk ook tabletten die ze op kunnen eten. :) Eten ze nog meer waar ik ze mee kan verwennen?
 
Je kan een plakje komkommer aan een vorkje doen en die in de bodem zetten.
Vinden ze geweldig!
Indien je een zandbodem krijgt zou ik wel aanvullen tot 5 diertjes,het zijn scholenvisjes.
Fijn dat je ze een goed leven wilt geven!
 
Inderdaad, het zijn schooldiertjes. Daarom wilde ze dit dier verkopen in 2 a 3tallen. en omdat ik niet teveel in een aquarium wil stoppen koos ik wel voor 3. Plakje komkommer klinkt echt leuk !
 
Hoe groot is je aquarium?
5 visjes kan prima hoor!
Aquarium hoeft niet eens heel groot te zijn.
 
Maar, als zand beter is, betekend dat ook dat deze bodembedekking kwaad kan?
 
Corydoras woelen graag met hun kop in de bodem om naar eten te zoeken en helaas is dat niet mogelijk met die stenen.
Is zelfs zo dat ze door scherpe randjes wondjes kunnen krijgen met alle gevolgen van dien.
Je goudvisjes worden normaal gesproken flinke vissen dus zijn ook niet echt geschikt voor je bakje.
 
Ja, hieraan kunnen ze hun baardharen beschadigen.
Ook houden ze ervan om te grondelen.
Dus zsm een zandbodem halen.
Liefst filterzand
 
Seabait: Een goudvis niet geschikt voor een aquarium? Wat wil je dan? Een vijver in de woonkamer in een flat?
 
Zal ik doen :)
 
Goudvissen kunnen 40 cm worden ;)
Ook zijn je corydoras niet heel blij met de goudvisjes dus als het kan je goudjes een beter huishe geven.
Niet aanvallend bedoeld!
Gewoon een tip :) :engel:
Goed dat je een zandbodem neemt :thumbs:
 
Mijn goudvisjes zijn bijna net zo groot als mijn middelvinger, nog erg klein dus.
 
Ze groeien snel ;)
Maar het is gewoon een advies hoor!
Het zijn drukke visjes en misschien vind je een betta splendens man wel heel mooi in plaats van de goudjes?
Zoek maar is op mannelijke betta.
Zijn heel mooi en leven solitair.
Wel zou ik dan wat drijfplantjes aanbrengen.
 
Willowtje zei:
Mijn goudvisjes zijn bijna net zo groot als mijn middelvinger, nog erg klein dus.

Ben er zelf nooit zo'n voorstander van om dieren met mensen te vergelijken maar vind het volgende wel een mooie vergelijking.

Nu zijn je goudvissen nog klein maar worden zoals eerder aangegeven heel groot en als je ze in je bak laat zitten vergroeien ze.
Net als je bv een kind met schoenmaat 20 nooit grotere schoenen geeft,voeten groeien maar worden belemmerd door de te kleine schoenmaat.
Je snapt dat dit niet echt prettig zal zijn en akelige gevolgen heeft.
 
ILoveAnimals: Ik vond een betta houden zelf niet zo leuk.
 
Seabait: Ik vergelijk ze niet met ons mensen, ik had gewoon even een voorbeeld nodig om de grootte aan te geven. Ik weet zelf als geen ander dat een dier geen mens is....
 
Oke dan is dat duidelijk :engel:
Misschien een ander alternatief voor de goudjes?
 
En toch geeft het Door seabait gekozen voorbeeld een goede indruk van de akelige gevolgen....
 
Willowtje zei:
Seabait: Ik vergelijk ze niet met ons mensen, ik had gewoon even een voorbeeld nodig om de grootte aan te geven. Ik weet zelf als geen ander dat een dier geen mens is....

Ik bedoelde ook mijn eigen vergelijking en niet de jouwe over de vinger hoor want dat snap ik wel! ;)
 
ILoveAnimals: Sorry, ik heb deze goudjes nog niet eens een week! Ik ga ze niet weg doen! En de nieuwertjes ook niet! Zo ben ik niet en gaat niet gebeuren! Wij wilden juist goudvisjes!
 
Willowtje zei:
ILoveAnimals: Sorry, ik heb deze goudjes nog niet eens een week! Ik ga ze niet weg doen! En de nieuwertjes ook niet! Zo ben ik niet en gaat niet gebeuren! Wij wilden juist goudvisjes!
Ach ja , als jij maar je zin krijgt.. fuck de dieren.
 
ILoveAnimals zei:
Je kan een plakje komkommer aan een vorkje doen en die in de bodem zetten.
Vinden ze geweldig!
Indien je een zandbodem krijgt zou ik wel aanvullen tot 5 diertjes,het zijn scholenvisjes.
Fijn dat je ze een goed leven wilt geven!

Deze visjes zijn 99% carnivoor. Kortom ze hebben dierlijk voer nodig en geen algentabletten of komkommer !!! Goede winkel om ze te verkopen als algeneters.
Zijn idd Aeneus. Groepsdieren op een zandbodem.
 
De corydoras zijn ook geen koud water vissen...

In ieder geval wel heel goed dat je hier om info komt vragen,beter laat dan nooit!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan