Algeneter gezocht...


O op die fiets. Ja indd. Das was rot zeg. En de claros doen ze wat of nog niks?
 
Is de duurste groep die we hebben zitten, de jonkies gaan voor 10,- p/st dus ja als er daar dan 100 van uitgemoord worden hebben je een fiks verlies
Dat is het risico van zakelijk kweken, ondernemers risico zo gezegd.
 
Afgelopen middag zijn mijn legholen binnengekomen. Ik had ondertussen ook wat kienhout en mopanihout voorbereid, en wat nieuwe planten gekocht. Kortom, mijn bak wordt aardig omgebouwd. De algen op de stenen en het oude hout lijken baardalgen of roodwieren te zijn. Mijn oude pleco lustte die wel, en ik heb het idee dat de ancistrussen ook al wat weggegeten hebben. Ik heb in ieder geval plantenvoeding toegevoegd en javavaren en nog een ander plantje op het hout gebonden.
 
Bertus ik kweek sturisoma's samen met l181 en met hypancistrussen, vele nestjes stutisoms's gehad en er is nog een eitje weg gesnoept.
 
Ja indd. Zijn hele mooie. Ik heb ook ergens gelezen dat ze hoekige en naar een punt toe fijner vinden die ancistruskes..
Ancistrusen moet rechte buizen hebben. om vooruit en achter uit te kunnen. niet in een punt.
 
Bertus ik kweek sturisoma's samen met l181 en met hypancistrussen, vele nestjes stutisoms's gehad en er is nog een eitje weg gesnoept.

Hier vraten ze achter elkaar de eieren op. dus er uit gehaald, teller op 58 . ancistrussen.
 
Ancistrusen moet rechte buizen hebben. om vooruit en achter uit te kunnen. niet in een punt.
Ze moeten niks. Ze kunnen voor en 8eruit ook met een leghol die naar een punt loopt
 
Hier een Ancistrus gehad in de Fusion die het verkoos in een doodlopend stuk 'hol' in een van de houtstukken te kruipen. Met zijn kop er zo diep mogelijk in.
 
komkommer rond 8 cm. 2 helften, bovenrandje 1 cm open, begon een grote te knagen naar het puntje to. tot hij niet verder kon, met 4 cm breed zat hij toch mooi klem.. en dood, de volgende morgen.

dan mag jij ze ook wel 8 cm breed hebben.
 
komkommer rond 8 cm. 2 helften, bovenrandje 1 cm open, begon een grote te knagen naar het puntje to. tot hij niet verder kon, met 4 cm breed zat hij toch mooi klem.. en dood, de volgende morgen.

dan mag jij ze ook wel 8 cm breed hebben.
Ben het met je eens het het komkommertijd is :D
 
Heb er weer 10. waren nu goedkoper.
59. en gourgette 45.
 
komkommer rond 8 cm. 2 helften, bovenrandje 1 cm open, begon een grote te knagen naar het puntje to. tot hij niet verder kon, met 4 cm breed zat hij toch mooi klem.. en dood, de volgende morgen.

dan mag jij ze ook wel 8 cm breed hebben.
Ja jij hebt borstelneuzen van 20cm en een komkommer van 8cm breed.

Al mijn ancistrussen l nummer zie ik erin gaan en terug komen. Soms kurketrekker en ze zijn eruit.

Ik las nml op internep dat ze wel fijn vinden om in holletjes en te zitten die wat krapjes zijn.
Maar goed dat zal ook natuurlijk vals info zijn..:sorry:
 
Ff voor de duidelijkheid
Kurketrekker is een grapje he :D
 
Ancistrusen moet rechte buizen hebben. om vooruit en achter uit te kunnen. niet in een punt.
Ze moeten niks. Ze kunnen voor en 8eruit ook met een leghol die naar een punt loopt
kijk maar wat je doet.
Ik hoef niet te kijken heb legholen zat. Meer dan ik ancistrussen heb. Maar het was maar een idee.
Ja jij hebt borstelneuzen van 20cm en een komkommer van 8cm breed.
Al mijn ancistrussen l nummer zie ik erin gaan en terug komen. Soms kurketrekker en ze zijn eruit.
Ik las nml op internep dat ze wel fijn vinden om in holletjes en te zitten die wat krapjes zijn.
Maar goed dat zal ook natuurlijk vals info zijn..:sorry:

Internep..??
Meer na -aap.

Ja want internet kopieert en plakt.
Maar goed ik ben een kudde dier. Jij natuurlijk niet. Jij hebt alles zelf uitgevonden.


Misschien is het een idee om ergens in de babbelbox een kibbeltopic te openen waar jullie ongestoord en volop jullie gang kunnen gaan in plaats van te pas en te onpas in elkaars haren te vliegen?
Geef het topic een catchy titel, iets als "Het grote kibbeluurtje featuring Kibbeling Ancistrus en Bertus"

Met andere woorden:
"Get a topic" (naar analogie met het veelgehoorde "Get a room")
....

:rolleyes:
 
Misschien is het een idee om ergens in de babbelbox een kibbeltopic te openen waar jullie ongestoord en volop jullie gang kunnen gaan in plaats van te pas en te onpas in elkaars haren te vliegen?
Geef het topic een catchy titel, iets als "Het grote kibbeluurtje featuring Kibbeling Ancistrus en Bertus"

Met andere woorden:
"Get a topic" (naar analogie met het veelgehoorde "Get a room")
....

:rolleyes:
Goed idee. Wist ik niet. Niet aangedacht. Dankje! :stars::S

In iedergeval dank om je genomen tijd om dit te melden :D

Maar dit is gewoon een doodnormale discussie over legholen en ancistrussen. Maar blijkbaar vind jij dat in elkaars haren vliegen?

Volgens mij weten is een forum gemaakt voot adviezen en discussies.
 
ik heb helemaal geen haar.
 
Goed idee. Wist ik niet. Niet aangedacht. Dankje! :stars::S

In iedergeval dank om je genomen tijd om dit te melden :D

Maar dit is gewoon een doodnormale discussie over legholen en ancistrussen. Maar blijkbaar vind jij dat in elkaars haren vliegen?

Volgens mij weten is een forum gemaakt voot adviezen en discussies.
ik heb helemaal geen haar.
Laten we ook hier on-topic blijven alstublieft.
 
Volgens mij gaat dit topic over Ancistrussen en niet over Kempvissen :D . Anyway, mijn Ancistrussen ( Mr. en Mrs. Smith, en wie de film kent snapt ook waarom) zijn alive and kicking. Mr. Smith zit de hele dag op zijn kop tussen de wortels van het stuk kienhout. Een enkele keer zie ik z'n kop verschijnen. Voor de rest zie ik alleen Mrs. Smith, en die laat zich vrij vaak zien. Ik heb hier ook legholen, die hebben ze wel even geïnspecteerd,maar tot nu toe geven ze de voorkeur aan het kienhout.
 
Hier zie ik ze de hele dag, aan de komkommer.

zit hij dan op eieren?
 
Hier zie ik ze de hele dag, aan de komkommer.

zit hij dan op eieren?
Geen idee. Hij was vanaf het begin bezig met al die baardlag weg te halen. Ze zaten in de winkel ook ieder in een aparte bak, misschien om een Ancistrus-explosie te voorkomen? Dus ze hebben elkaar hier in de bak voor het eerst gezien ( citaat film: " Haya, stranger" " Haya back", waarna hij en zij trouwden en mr. & mrs. Smith werden).
 
Geen idee. Hij was vanaf het begin bezig met al die baardlag weg te halen. Ze zaten in de winkel ook ieder in een aparte bak, misschien om een Ancistrus-explosie te voorkomen? Dus ze hebben elkaar hier in de bak voor het eerst gezien ( citaat film: " Haya, stranger" " Haya back", waarna hij en zij trouwden en mr. & mrs. Smith werden).
Hopelijk word het een gelukkig huwelijk :D
 
Nou, dat werd dus geen gelukkig huwelijk, ik heb nu alleen nog een zeer dominante zwarte weduwe:6. Dat zal ik dan nu ook maar zo laten. Hij kreeg geen kans om bij het voer te komen, de bak was van haar.
 
Die arme man zat dus steeds tussen de wortels van het kienhout, zoals ik al vertelde.Af en toe zag ik zijn staart bewegen, en alleen ' s avonds laat kwam hij er wel eens uit. Totdat ik die staart ineens wel erg bleek vond. Ik heb hem er zelf tussenuit moeten peuteren, en volgens mij heeft ze 'm zelf half opgevreten, want ze was niet heel hongerig. Nu gelukkig weer wel. De bitch.
 

Terug
Bovenaan