Algeneter advies


Eviover

Member
Lid geworden
3 januari 2014
Berichten
22
Hallo,

In mijn 60x40x30 aquarium zitten nu meerdere oto's. Deze eten helaas niet al de algen van het glas, ze eten er wel wat weg maar er blijft altijd een stip achter,
Is er misschien een algensoort die in dit aquarium past en wel de algen 100% weg eet?

Groetjes
 
Waarom gebruik je geen schrappertje, dan een algeneter.
 
Ik wil graag een aquarium waaraan je zo min mogelijk hoeft te doen,
Dat alles zichzelf in stand houd, helemaal in evenwicht ed
 
Je zal altijd zelf ook wat moeten/mogen doen. Dus antwoord is nee....ruiten af en toe zelf schoonpoetsen.
 
Oke, jammer
 
Jammer?
dan moet je alles kunst nemen.
En geen water erin,krijg je ook geen alg.


En later? een fiets die vanzelf rijd,zonder stuur?
Kom nou toch.
 
Jeemig, ik schrik een beetje van je post, Eviover.....

Aquaria zijn een hobby, en hobby's zijn zaken waar je met je plezier (een deel van) je vrije tijd aan besteedt.
Als je dat niet wilt, zal aquarium-houden niet DE hobby voor je zijn.

Overigens, on-topic: ik weet niet wat voor aquarium en bewoners je hebt, maar Japonica garnalen zijn super-algeneters.......
Wel minimaal in een groepje van 10 houden.
 
Misschien bedoelt Eviover 'jammer' in de zin dat het niet mogelijk is om het tot zo'n perfect biologisch evenwicht te krijgen? Helaas blijft het natuurlijk altijd een kunstmatige situatie inderdaad, menselijke invloed blijft dus ook echt nodig. En dat is best leuk hoor, je aquarium onderhouden. Zie jezelf maar gewoon als deel van dat natuurlijke evenwicht ;)
 
kouwtje zei:
Jeemig, ik schrik een beetje van je post, Eviover.....

Aquaria zijn een hobby, en hobby's zijn zaken waar je met je plezier (een deel van) je vrije tijd aan besteedt.
Als je dat niet wilt, zal aquarium-houden niet DE hobby voor je zijn.

Overigens, on-topic: ik weet niet wat voor aquarium en bewoners je hebt, maar Japonica garnalen zijn super-algeneters.......
Wel minimaal in een groepje van 10 houden.

Met mate,he.
Hij zal toch zelf de ruiten schoon moeten houden.

Een zelfregulerend aquarium bestaat niet.
 
Astilaroth zei:
Misschien bedoelt Eviover 'jammer' in de zin dat het niet mogelijk is om het tot zo'n perfect biologisch evenwicht te krijgen? Helaas blijft het natuurlijk altijd een kunstmatige situatie inderdaad, menselijke invloed blijft dus ook echt nodig. En dat is best leuk hoor, je aquarium onderhouden. Zie jezelf maar gewoon als deel van dat natuurlijke evenwicht ;)

Dat bedoel ik zelf inderdaad,
Ik vind de hobby zeker erg leuk, maar zou het dus prachtig vinden om een perfect evenwicht te kunnen krijgen
 
Een perfect evenwicht zou prachtig zijn inderdaad maar denk dat je dan de eerste bent die dit echt lukt! ;)
 

Terug
Bovenaan