Algen op planten


IMG_0087.jpeg
IMG_0086.jpeg
IMG_0085.jpeg
IMG_0084.jpeg
IMG_0082.jpeg
IMG_0081.jpeg
IMG_0087.jpeg
IMG_0086.jpeg
IMG_0085.jpeg
IMG_0084.jpeg
IMG_0083.jpeg
IMG_0082.jpeg
IMG_0081.jpeg
 
Dat zijn de meet waardes van de strips.
De Ph pen geeft meestal 6.85
De ppm meter geeft een waarde van 250
 
In de bodem zit mijn verwarming. Ik heb er van de week 4 kleibollen in gedaan.
De planten voeding is growflow can van 2.5 ltr. Geef gemiddeld 100 cc per week
 
ter aanvulling.....
No3 40!
Po4 ?
NO3 mag gehalveerd worden tot 20 mg. Dit doe je door een waterwissel. Na de waterwissel meet je de PO4 waarde. De PO4 waarde na de waterwissel aanvullen (indien nodig) aanvullen tot 2 mg.
 
NO3 mag gehalveerd worden tot 20 mg. Dit doe je door een waterwissel. Na de waterwissel meet je de PO4 waarde. De PO4 waarde na de waterwissel aanvullen (indien nodig) aanvullen tot 2 mg.
Of flink meer snelgroeiende planten.


Heel eerlijk Henk, ik vind het er best prima uit zien. Nu ben ik niet de aangewezen persoon als je een steriele bak zonder alg wilt, naar mijn mening is het onderdeel van je ecosysteempje en heel natuurlijk. Maar ik had geen reden tot zorgen gezien. Persoonlijk had ik er nog wat ingezet zoals vallisneria gigantea een misschien wat drijfplanten en op die manier de stikstof gehaltes wat omlaag geprobeerd te krijgen
 
Ik was een nieuwe opstart aan het maken met deze planten
Zaterdag vivarium.
Haal ik zeker heel wat planten.
Ik heb drijfplantjes .die rood kleuren. Ook deze redden het niet.
 
Ook vanmorgen waren de waterwaardes
Precies het zelfde als zondag.
 
1699515785636.jpeg
ben je bewust dat dit de volwassen variant is van een pangasius?
als je er ooit van af wilt stuur mij een pm mss kan ik je helpen met een grote binnen vijver er voor te regelen bij vrienden. En anders, klinkt beetje gemeen, maar ze zijn lekker op de bbq. Helaas zal niks ooit voldoende groot zijn voor deze vissen. beetje of topic maar hoop dat ze verboden worden ooit.


btw gaat dat goed met die kleine tetras? Of zitten ze erin als voer?

laten we verder mijn bericht negeren aub. Sinds het niet iets toevoegt aan de vraag. Wou alleen de ts op de hoogte hiervan brengen mocht het onbekende info zijn.
 
Zover ik weet staan ze al in de sectie aangeboden.

 
Zover ik weet staan ze al in de sectie aangeboden.

Zover ik weet zijn zilverhaaien Balantiocheilus en niet pangasius.
 
Welke topic moet ik gebruiken?.
Mijn vissen vreten van mijn planten op. En trekken ze uit de grond.
 
De alg soorten is te wijten aan een CO2 tekort, vermoed ik. Hoewel je plantenkeus zelfs nu nog te weinig licht krijgen wanneer ik naar de afvallende onder bladeren kijk. De voedingsvraag van je planten naast het licht spelen hier dus ook een rol. Dit lijken tegenstellingen maar eigenlijk zou ik daarmee willen zeggen om eens goed te kijken wat de vraag is van je plantenkeus om goed te kunnen groeien!
 

Terug
Bovenaan