algen op kienhout ?


B

blup28

Guest
Hey mensen,

Ik heb een groene waas op mijn kienhout zitten en nu is mijn vraag zijn dit algen? en wat kan ik er tegen doen?

Hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn...

156678blup28_0_82_cam00343.jpg


296618blup28_0_82_cam00344.jpg


Met vriendelijke groet,

Kenny
 
Kun je ze niet eraf borstelen?
 
Hoi Mondeo,

Dank je voor je reactie...
Ik heb het al uitgekookt en laten drogen en daarna met een schuursponsje behandeld,
er gaat wel iets weg maar lang niet alles helaas.
Heb je enig idee welke alg soort dit is en wat ik eraan kan doen eventueel

Met vriendelijke groet,

Kenny
 
Je kunt het ook beter,als het hout nat is met een harde borstel behandelen.
Welke soort dit is,geen idee.
 
Heb je geen easycarbo. Smeer het daar eens mee in, even laten intrekken.
Dan zou je het er zo af kunnen borstelen.

Maar t is inderdaad een deken groen, en aangezien niet echt iets
aan planten instaat, zou ik idd eerst de oorzaak zoeken. Komt
anders echt wel terug :)
 
Is gewoon een normale alg die je heel vaak op dode materialen in het aquarium ziet,zit bij mij ook in de bakken en enkel op stukken hout die in de schaduw liggen is het niet dus licht speelt een belangrijke rol.
Vind het zelf niet erg en bepaalde vissen en garnalen grazen naar lekkere hapjes die leven tussen het alg.
 
Aquariaan1967 zei:
Japonica garnalen :)

Zag een maanvis voorbij komen niet? En dan garnalen erbij? Zullen ze fijn vinden :) Weet niet hoe groot een bek van een
maanvis is, maar die kan verder open dan op het eerste gezicht
lijkt :)
 
Japonica's zijn niet klein hoor...ik heb ze ook met maantjes :) voordeel....Jappie's leggen geen eitjes...maar zijn super algeters..zitten bij mij alleen maar op het hout te smullen :D
 
hey mensen,

dank jullie voor de reactie's

@t Webhond,

Nee heb nog geen easycarbo geprobeerd... moet ik van de week maar even kopen.
heb er trouwens geen garnalen inzitten dat was de staart van de tricolor wat je zag hahaha

@t Aquaarian1967,

Thanks voor de tip zal gelijk eens kijken voor wat Japonica's wat raad je aan qua aantal?


Met vriendelijke groet,

Kenny
 
Ik denk niet dat de garnalen dit eraf gaan eten. Wat is de kh/ph want zo kun je je co2 bepalen. Zijn het allemaal groene puntjes of kleine haartjes??
Want dan is het een po4 of co2 tekort vermoedelijk. Wat zijn de overige waterwaarden eigenlijk?
Als het makkelijk te verwijderen is dan is het de zgn dustalg en dat heeft iedereen bijna wel dus.
Zit het ook op de planten of alleen op "dood" materiaal??
 
Hey John,

de waardes heb ik nog niet gecontroleerd moet nog een test setje aanschaffen,
nee het is net alsof het een laag is voelt slijmerig aan, maar zitten geen haartjes of puntjes op...
Op de planten en het glas heb ik er geen last van, puur alleen op het hout.

Mvg,

Kenny
 
Ik zou hem dolgraag hebben mijn garnalen zijn dol op dit soort groene alg, ik zou zeggen mocht je garnalen leuk vinden start een bak op en ruil het hout om en om.
 

Terug
Bovenaan