algen of neerslag


W

walboer52

Guest
659676schuitje_0_82_100_1745.jpg
 
En wat is nu dan de vraag??
Ik zie niet echt iets bijzonders namelijk.
Kun je een en ander misschien toelichten??

Edit: Sorry, ik zie nu opeens de foto met wat aanslag op de bladeren.
Kun je wat info over de waterwaarden geven en over de verlichting en hoe lang de bak al draait??
 
Hallo allemaal,
Ik ben twee en halve week begonnen met mijn aquarium,maar ik heb verledenweek per ongeluk te veel ijzer toegevoegd,
met de jbl druppeltest kwam ik op de kleurenschaal nog verder dan de laatste kleur,dus veel teveel de bak was helemaal mistig
nu na een week is hij gelukkig weer op de goede waarde,wie weet wat op de tweede en derde foto,die roodbruine aanslag is op de blaadjes
en het hout,is dat de neerslag van het ijzer want het lijkt mij geen alg,en moet ik hier iets aandoen.
 
Ik zag je topic bij het voorstellen. Omdat de bak net draait denk ik dus echt aan opstart alg en zoals Mondeo al zegt gaat dat na enkele weken vanzelf weer weg als alles wat beter op orde is.
Gewoon geduld hebben hoor.

Is het een beetje makkelijk van de bladeren af te wrijven??
ik moet toegeven dat ik die ijzerslag niet zelf ken en daarom dacht ik aan de opstartalg. Ook omdat de bak net draait he. Maar de optie ijzerslag is dus ook niet uitgesloten.
 
Zoals ik al zei ken ik ijzer neerslag zelf niet. Ik zocht erop en las dat je dit alleen krijgt als de chalaten niet werken. Door bv te oud middel.
Nu neem ik aan dat het bij jou niet te oud is geweest dus dan zou ik concluderen dat het opstartalg is.
Echter ben ik niet zo thuis in de chemie dus ik kan niks garanderen, en ik zou verdere reacties dus even afwachten.
Ik hou het dus voor het gemak even op opstartalg.
 
de bak draait nu twee en halve week en de waardes zijn
temp.25
kh6
ph7
NO2 0,04
NO3 3
PO4 0,1
Fe 0,3 is een paar dagen meer als 1,5 geweest door toevoeging van te veel ijzer daarom dacht ik ook aan ijzer neerslag
CO2 30
 
Ik heb de verlichting van dennerle 1x trocal t5 amazon day en 1x trocal color plus de amazon zit voor en de color plus achter en ik
heb de trocal t5 special plant op reserve,maar wat de goede combinatie is weet ik niet
 
volgens de winkel is het kiezelalg door een veel tehoog silicaat in het water,zit al te hoog bij ons in het leidingwater
is getest bij de winkel en was inderdaad veel te hoog,nu silicaatex van jbl in de filter gedaan en maar afwachten
 
Ja,en dat had je met snelgroeiers in opstart niet gehad.
Die nemen dat op.
 

Terug
Bovenaan