Algen in mijn aquaruim


Er komt water met ph van ongeveer 8,4 uit de kraan. Ik zag een ph verlagen middeltje in mijn kast staan. Volgens mij voor een vijver want er staat op voer 2500 liter. Zou een heel klein beetje hiervan toevoegen een idee zijn?
Dit zou zich naar mijn mening in de bak vanzelf moeten verlagen tot ongeveer 7,5. Misschien moet ik dan toch maar een druppelden kopen.
 
Er komt water met ph van ongeveer 8,4 uit de kraan. Ik zag een ph verlagen middeltje in mijn kast staan. Volgens mij voor een vijver want er staat op voer 2500 liter. Zou een heel klein beetje hiervan toevoegen een idee zijn?
Kraanwater zou zich naar mijn mening in de bak vanzelf moeten verlagen tot ongeveer 7,5. Misschien moet ik dan toch maar een druppeltset kopen.
 
ThomasWilschut zei:
Ik zag een ph verlagen middeltje in mijn kast staan. Volgens mij voor een vijver want er staat op voer 2500 liter. Zou een heel klein beetje hiervan toevoegen een idee zijn?
Nee, dat gaat alleen maar schommelingen geven. Als het spul eenmaal zijn werk heeft gedaan zal het evenwicht zich proberen te herstellen en na een korte tijd ben je terug bij af.

ThomasWilschut zei:
Kraanwater zou zich naar mijn mening in de bak vanzelf moeten verlagen tot ongeveer 7,5. Misschien moet ik dan toch maar een druppeltset kopen.
Omdat?

~ Ivo
 

Terug
Bovenaan