Alg . wat te doen met crystal red garnalen


M

march12

Guest
Ik krijg last van alg. In deze 60 liter bak zitten 20 crystal red garnalen. Wat kan ik het beste doen?
 

Bijlagen

  • 20191003_110708.jpg
    20191003_110708.jpg
    47.9 KB · Weergaven: 140
Kun je aangeven waar de alg zich bevindt want het kan aan mij liggen maar ik zie het zo niet. Misschien kun je ook iets zeggen over de waterwaarden en wat je toevoegt aan de bak qua voeding en iets over de verlichting.
 
Dank voor de reacties
Het is een led verlichting die 11 uur aan staat.
De bak draait nu 2 maanden.
Co2 continu (heb helaas nog geen auto. Klep in het co2 systeem)
En voeg 1 x per week plantenvoeding toe.
Geen ferro maar flora grow
 
Gaat de co2 tijdens de nacht niet uit? Heb je een totaaltje van de bak en de waterwaarden?
Zoals al eerder is gezegd in je topic kan het zijn dat je wat algjes hebt door de opstart.
 
Dank voor de reacties
Het is een led verlichting die 11 uur aan staat.
De bak draait nu 2 maanden.
Co2 continu (heb helaas nog geen auto. Klep in het co2 systeem)
En voeg 1 x per week plantenvoeding toe.
Geen ferro maar flora grow

11uur belchten kan te lang zijn waardoor er tekorten optreden in voeding voor je planten.
Wat raadzaam is om de plantenvoeding dosis die je 1x per week geeft te gaan verdelen in 3x per week, hier hebben planten meer aan als 1x per week dus als voorbeeld je geef je 10ml 1x per week dan doe je 3x 4.ml in de week.
Wat ook belangrijk is om je fosfaat eens te meten, deze moet minimaal 0,5ppm zijn en liefst 1ppm met 10-20mg nitraat voor je planten.
Nu ben ik geen echte garnalen kenner maar algen komen vaak door voedings tekorten in combinatie te lang belichten of teveel licht..
dus ik zou je verlichting terug zetten op 9uur en 3x per week je plantenvoeding verdelen en afwachten of er meer groei in de planten komen en algen langzaam gaan verdwijnen..dit kan wel enkel weken gaan duren dus geduld.
Co2 geef je al dus daar zit niet het probleem mits er wel minimaal 15-20ppm in het water aanwezig dan zit je oke..
 
Super bedankt voor je reactie. Ga om te beginnen het licht terug zetten naar 9 uur. En de plantenvoeding verdelen over de week. Kijken wat er gaat gebeuren.
 
Welke planten heb je allemaal? zie op de foto planten die normaal gesproken geen extra middeltjes nodig hebben namelijk.
 

Terug
Bovenaan