alg? schimmel?


P

Podenji

Guest
dit vond ik gisteren op het kienhout in mijn klauwkikker bak. Verder lijkt alles in orde met de bak.
de kikkers en de kogels doen het prima, water in orde, planten in orde en groeien als kool ook.

Het is heel klein ( de tak is nog niet eens zo dik als mijn duim en mijn duimen zijn heel beschaafd :D ) het begon met wat slijm, ik dacht slakkeneitjes maar nu groeien er die rode koraalachtige dingen uit. :S

dus wat is dit? wat moet ik er aan doen? hoe onstaat dit? is het schadelijk?

edit: het is knalrood en heel klein, koraalachtig.

10023_10151987156213198_265018543_n.jpg
 
Het ziet eruit als rode alg.
Teken van gebrek aan voedingsstoffen (Co2)?
Maar heb er zelf nog nooit mee te maken gehad, dus wacht even andere reacties af....
 
Ik heb een soort bruine vlekken achter in mijn aquarium. Is dat bruine alg? En op mijn planten groeien ook een soort mini plantjes. Wat is t ???
 
Amateurtje zei:
Ik heb een soort bruine vlekken achter in mijn aquarium. Is dat bruine alg? En op mijn planten groeien ook een soort mini plantjes. Wat is t ???

Ik den k dat je het beest een nieuw topic kunt openen hiervoor, met meer details (hoe lang draait de bak, welke bewoners en planten heb je, wat zijn de waterwaarden etc.) en ook een foto plaatsen, dan wordt het een stuk duidelijker.... :)
 
De bak draait altijd en is 60 liter en heb 1 black molly 2 maanvisjes 4 chinese danio's en 2 algeneters. Ik heb geprobeert om foto' s te maken maar je ziet t niet. De namen van de planten weet ik niet maar t zijn er in iedergeval niet veel.( ik mag er niks bij doen van mn ouders:(
 
Hoe plats je btw een foto met iphone 4 ios 7?
 

Terug
Bovenaan