albino corydoras voortplanting ?


G

Gast14

Guest
Kan iemand mij hier stap voor stap helpen hoe je er voor zorgt dat de albino corydoras eitjes gaat leggen en hoe je de eitjes behandelt enzv ?? Ik heb nog een 50 cm bakje te liggen en ik wil me albino corydoras laaten kweeken ? Alvast bedankt :)
 
Ja dat klopt dat hatik ook al gevonden maar dat is zoo uitgebreid ge schreeven en ik dacht dan 1 van julie michien wel iets hadden wat in stappen stond en wat korter dan is voor mij wat handiger
 
Ik heb 4 mannetjes en 2 vrouwtjes maar de vroudjes hebben geen eitjes bij hun al een heltijd niet terwijl ze wel al volwassen zijn en dat vintik gek en miss kanik daar wat aan doen wantik hat ook allia geleeze dat je er 20 % moest uithaalen en 20 %koudwater in moest doen zodat ze eitjes aan maaken ik weet niet als dat klopt weeten jullie daar ook meer van ?
 
Ik heb Panda s hier. Ik denk 3 vrouwen erbij maar nog nooit echt eitjes gezien terwijl ik wekelijks 20% ververs in de bak.
Maar goed het hoeft ook niet zo voor mij hoor, maar je moet er denk ik ook wat geluk mee hebben.
 
jordi terpstra zei:
Ja dat klopt dat hatik ook al gevonden maar dat is zoo uitgebreid ge schreeven en ik dacht dan 1 van julie michien wel iets hadden wat in stappen stond en wat korter dan is voor mij wat handiger

O, je wil het kort. Ok, hou je vast :

Mannetje, vrouwtje, kweken. Dat is het hele eieren eten, korter lukt me niet. :juggle:
 
Sorry liever nog kortter :(



Nee grapje mag tog wel wat langer hoor xp

Panda's lijken mee ook supperleuke corry's ik denk dat ik ze later ook neem in me 60 cm als me juwel rio 180 er is :)
 
Denk toch dat je zo'n kweekverslag op z'n minst moet kunnen lezen voordat je begint hiermee.. anders gaat het niks worden.
 
Ik heb jarenlang corydoras panda gehad en eens in de zoveel tijd zetten deze gewoon af bij mij. Deed verder niks speciaals en ze zaten gwn in een gezelschapsbak met 7 vissen. Nooit gegekeken naar man/vrouw. Als ik eitjes zag, haalde ik deze voorzichtig uit de bak om ze bij mijn garnalen in te doen (superfish met cr en cb garnalen). Hier had ik dan na een tijdje jonge cory's rondzwemmen en als ze te groot werden en een gevaar werden voor mijn jonge garnalen, dan gingen ze weer terug in de grote (rekord 60) bak. Hier konden ze dan opgroeien. Als ze dan vervolgens rond de 2,5 a 3 cm waren haalde ik ze uit deze bak en verkocht ik ze. Of ik hield ze, afhankelijk van wat er overleefd had.

Edit: bij mij overleefde toch meestal wel een redelijk groot deel. Door ze bij de garnalen te doen, kon ik ze voeren, waarbij de garnalen het 'restvoer' opaten. Dit ging prima samen. Ook had ik geen probleem met de waterhoogte, de jonge vissen zwommen gewoon tot aan het opp. Ik heb het eerst al wel geprobeerd met een lage waterstand in een apart bakje, maar dit was in mijn geval net zo handig. De garnalen aten de eitjes niet op en de vissen groeiden net zo goed op
 
kellemes ik had dat al gelezen al een tijdje trug maar ik wil het uitprinten dus dan zou het wel wat korter kunnen dan hoef ik ook niet zoveel papier te verspillen

dankje killerfish dat brengt me op een idee !!
 
Vissen eerst goed voeren (rode muggenlarf ed) en zodra de vrouwtjes lekker groot zijn alles bij elkaar in een aparte bak. Eventueel meerdere keren (een paar dagen achter elkaar) met koel water verversen en dan zouden ze eitjes moeten afzetten.
 
Okee super dankje aadmec
 
Kun je corys ook mixen samen ?? Of komt er dan iets heel raars uit ?
 
ik wil dat juist niet dankjee
 
maar als de albino cory en de black cory samen kweeken wat komt er dan uit ?
 
hahahaha dat zou wel mooi zijn :)
 
nee inderdaad
 
Zo heb alles nu gedaan hou zouden ze nu moeten reageeren of eaneer zetten ze af als ze dat gaaan doen
 
En ik hat teouwens gelezen bij hobbykweekers dat je de verwarming uit kon blijfen en dan snacht het nep laaten regen en de volgende ochten zohden ze dan eitjes moeten leggen is dit verstandig ?
 
Als je datt gelezen heb , dan doe je dat toch?

En of ze gelijk eitjes leggen, weet ik niet.
Hang er een bordje bij, NU beginnen.
 
Ja, dat is een goede manier. Maar gewoon fink verversen met koeler water werkt ook prima. Zorg wel dat de vrouwtjes flink kuit hebben aangezet wat je bv voor elkaar kan krijgen door flink te voeren met bv Rode muggenlarven.

Werkt het allemaal niet laat ze dan het volgende filmpje maar zien misschien komen ze dan in de stemming. :p https://www.youtube.com/watch?v=x1bZL1nfAuo
 
Dankjee botia gaat nog goed hoop dat ze het over leven weet niet hoe loud het hier word :s
 
15 graden kunnen ze tijdelijk zelfs nog aan hoor. ;)
 
Oooow kijk dat komt het wel goed. Dat hatik eccht nit gedacht dat ze tijdelijk zelfs 15 grade kunnen wauw
 
Nu vraag ik me af hoelang ik het aquarium nog koud moet houden of moetie morgen weer warm worden gemaakt of moetik het koud houden en zo ja hoelang magie koud blijfen ??
 
met ( niet te ) koud water verversen , maar de verwarming aan houden. Zo lukte het mij voorheen.
 
Okee bedankt
 
Nog geen eitjes deze ochten water is nu 18 graden wat moetik nu doen ???
 
Wat denk je dan.. dat je ze kunt dwingen eieren te leggen?
Lees je even in, zorg voor juiste omstandigheden, geef ze lekker vers dierlijk, zorg af en toe voor een tropisch regenbuitje en wacht af..
Kan meteen raak zijn, maar kan ook maanden duren, ook ken ik gevallen waarbij men nooit eitjes ziet, hebben ze er gewoon geen zin in.
 
Lees even in ? Ik heb zoveel er over gelezen en nee ik dqing ze ook niet en ik ben hier maar een week en de ene zecht de volgende ochtent de ander zecht kan over 3 daagen en jij zecht kon tot maanden ja wat is het nou ?? Zo mooi zijn als het zo snel mogelijk kan gebeuren maar hoe doe ik dat want heb alles al gedaan aleen ze bewegen nouwlijks dus ik weet niet eens of niet goed is en ze hebben al leevent voer aleen ze eeten het niet eens op :s
 
Ik heb het licht wat schuin hangen dus ik kan de ingewandjes wel zien en bij de vrouwtjes zie ik bij de buik een heel zwart plek (schaduw) en bij de mannetjes niet
 
Heb de corydoras weer teug in mijn aquarium ik doe wel kouder water in het aquarium met de verwarming aan net zo als
Boris 69 zei
 

Terug
Bovenaan