Akva 200*60*60 van TonHageraats


aah wat schattig die kleintjes! erg mooie bak ook :thumbs:
 
Verbeteringen zijn er altijd te vinden Ton..
 
159458_0_82_jblproscan.jpg

Po4 = 2 (druppeltest)
 
Mooie waarden Ton. Hoe is nu je bemestingsbeleid als ik vragen mag?
 
Nog steeds via de E.I. methode en voeding is de All in one van plantedbox.
De waarde van de Proscan heb ik gelijk ook met de Sera druppeltest na gemeten en waren gelijk.
Eens in de week een 50% waterwissel en bodemafheveling en eens in de week alleen bodemafheveling.
 
Tot op heden werkt het prima Peter, eens kijken wat de lange duur brengt
 
Ok, ik dacht dat je van de EI af was gestapt. Hoe ik daar bij kom weet ik ook niet hoor :D.
 
Maakt niet uit John, ik was het wel in het begin van plan om geen E.I te nemen, maar daar was ik al gauw van af gestapt en weer met de E.I. begonnen.
 
Dan heb ik me dat vast nog herinnert Ton. Gelukkig heb je je weer bedacht :thumbs:.
 
Gaat lekker met de bak Ton. :thumbs: Zelf doe ik de helft van de E.I dosering aanhouden, dan hoef ik niet telkens de helft van het water te verversen. (25% telkens) Na een grote snoeibeurt, waarbij ik veel planten verzet, doe ik wel de helft of meer verversen, maar dan doseer ik ook meer voeding.
 
Mooi aquarium heb je Ton! Leuke bewoners en leuk dat ze jonkies hebben.

Ga zo door! :thumbs:
 
Dank jullie,
Het eerste nestje is ondertussen totaal verdwenen, een ander koppel is nu druk bezig om hun al zwemmende kleintjes te beschermen en het 1e koppel heeft alweer een eitjes gelegd, we gaan het zien.
 
Wel een " beetje saai " h� zo'n aquarium dat het goed doet. Op vaste tijden de plantjes snoeien en de visjes voeren. Geen algenplaag of narigheid. Jonkies bekijken en 's avonds kijken hoe de dimmer zijn werk doet.

Heb je nog " wilde" plannen met je aquarium, wensen waaraan je nog geen invulling hebt gegeven?

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Ondanks het redelijk kleine bestand zit er volop leven en actie in de bak, wat het steeds lastiger maakt met onderhoud, bij afhevelen wordt ik er vaak door de vissen op gewezen om maar effe lekker ergens anders te gaan werken :D
 
Ik heb nog plannen met de inrichting Jos.
zo gauw mijn LFS de juiste stukken hout binnen heeft wordt dit aangevuld, en ik twijfel nog of ik de stenen laat liggen of niet :juggle:
 
Voor mooi kienhout gelden de drie H's:
Hout, Hans Osendarp, Hoogezand.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Zijn site ken ik ja, maar ik zoek zelf graag uit en Hoogezand is net een beetje te ver weg.
 
Heel leuk die kleine Alti's! Pa en ma zijn er ook mooi uit. Hoe gaat het met de kleintjes?
 
Kleintjes zijn altijd mooi om te zien en nu maar hopen dat ze goed groeien en het uiteindelijk gaan redden.
 
Zoals ik eerder al zei Mastertage ;)

TonHageraats zei:
Dank jullie,
Het eerste nestje is ondertussen totaal verdwenen, een ander koppel is nu druk bezig om hun al zwemmende kleintjes te beschermen en het 1e koppel heeft alweer een eitjes gelegd, we gaan het zien.
 
Ah heb ik dat verkeerd ge�nterpreteerd. Dacht dat dat weer latere nesten waren. (april 2016, lezen slimmerd)

Veel succes ermee. Niets mooiers dan een dwergcichlide met wolk kleintjes er omheen. Ik ga dit volgen, toch benieuwd. ;)
 
Dank je, ik ben ook benieuwd, maar het is erg lastig om de kleintjes goed te beschermen, ze blijven maar met het grut in open gedeelten zitten in plaats van onder de bladeren.
 
Mooie bak, hoe gaat het met de baby's
 
jammer Ton dat het eerste nestje totaal verdwenen is
maar was er al een beetje bang voor met de rest van je bestand


groet

jaap
 
Er is nog ��n nestje met beginnende jonkies, maar ik denk dat geen enkel koppel ze zo goed kan beschermen dat ze groot worden, af en toe zie je een maanvis naar beneden duiken om er een paar vanaf te snoepen.
 
Het is leuk als je die kleintjes ziet, maar wil je ze echt overhouden?
Ik was allang blij bij mijn baby platy's dat die grotendeels werden opgevreten
Maar ja, het is wel een leuk gezicht, mooie filmpjes trouwens :D
 
Ik heb 3 paartjes in de bak zitten a ongeveer 100 eitjes per paartje moet je dat ook niet willen, ik zal er best een stuk of 20 kwijt kunnen maar dan is het ook wel over.
 
Even een korte film met beginnende "zonsondergang", wel van ongeveer 3.5 meter afstand genomen.

[video]nwz_Yv6UKZ4[/video]
 
Mooie statige vissen ton, bak doet het goed zo te zien.
 
Dank je, de planten doen het allemaal prima, nog even de balans tussen licht en Co2 vinden omdat ik soms wat draadgalgjes heb, maar dat komt wel goed.
 

Terug
Bovenaan