Akva 200*60*60 van TonHageraats


Best een grappig plaatje zo, jammer dat je in deze stand de spraybar ziet.

2019-10-03 15.59.54.jpg
 
Tis dat je het benoemt, valt je niet op als je het niet weet.
 
Ik heb deze een paar jaar geleden overgenomen van mensen welke ze bij goudvissen hadden gestopt, niet zo'n beste combi dus heb ik ze gekregen, kosten doorgaans een 30 a 35 € stuk.
 
Ik heb deze een paar jaar geleden overgenomen van mensen welke ze bij goudvissen hadden gestopt, niet zo'n beste combi dus heb ik ze gekregen, kosten doorgaans een 30 a 35 € stuk.
Dat is nobel van je. En ze zitten in jouw bak prima. Is natuurlijk ook extra leuk als er een na een tijdje zijn neusje laat zien.
 
Dat is nobel van je. En ze zitten in jouw bak prima. Is natuurlijk ook extra leuk als er een na een tijdje zijn neusje laat zien.
Ze konden prima in mij biotoop, dus dat was prima en gelijk diervriendelijk opgelost:D
Zelf zou ik nooit dieren kopen welke ik niet of nauwelijks zal zien.
 
kosten doorgaans een 30 a 35 € stuk.
Duur visje voor de weinige momenten dat je ze ziet, maar ook weer leuk dat je ze maar af en toe een keer ziet, zo houd je het verrassingseffect hoog.
Ik lees dat je kan zien aan de planten dat de Fosfaat en Nitraat niet helemaal in de pas lopen, wat zie je dan precies? zelf heb ik ook weleens een dipje in de plantengroei namelijk.
 
Ik lees dat je kan zien aan de planten dat de Fosfaat en Nitraat niet helemaal in de pas lopen, wat zie je dan precies? zelf heb ik ook weleens een dipje in de plantengroei namelijk.
Echt kunnen zien is niet direkt het juiste woord, maar als ik goed naar de planten kijk, groeisnelheid, alvorming etc, dan weet je dat er wat aan de hand is en ga ik meten, veelal is het dan dat de Nitraat of de Fosfaat niet in de pas lopen.
 
Je hebt dus een flinke boomgaard;)
 
Leuk die jonge appeltjes Ton.
Dat is wel het nadeel van een open bakje of een met krappe dekruit. Geen appeltjes.
 
Leuk die jonge appeltjes Ton.
Dat is wel het nadeel van een open bakje of een met krappe dekruit. Geen appeltjes.
Op zich hebben ze dat niet nodig en gaan alleen naar boven voor wat lucht of een drijfplantje, ze gaan pas naar de kap, dus buiten het water, om een trosje eitjes te leggen.
 
Weet alleen niet hoe het met de stikstofuitstoot van deze veestapel gesteld is:deal::D
Nauwelijks, en mogen ook dicht tegen natuurgebieden worden gehouden, slakken leggen 200 eitjes per keer, dus na jaar heb je er duizenden, klaar voor de oogst.
 
ze gaan pas naar de kap, dus buiten het water, om een trosje eitjes te leggen.
Ja Ton, maar dat is het hem net. Met een krappe dekruit kunnen ze eruit (dus naast de bak belanden) en met een open bakje al helemaal.
Ik houd het wel bij Posthoorntjes ;)
 
Ja Ton, maar dat is het hem net. Met een krappe dekruit kunnen ze eruit (dus naast de bak belanden) en met een open bakje al helemaal.
Ik houd het wel bij Posthoorntjes ;)
Geslachtsrijp zijn ze een 3 cm groot, dus dat ligt aan de tolerantie van de dekruit, ook bij mij heb ik 2 gaten van 5 cm in de kap en slechts 1x heeft er 1 zich vergist en is buiten de bak beland in een paar jaar tijd.
 
Een van de 3 visjes welke ik tijdens het Vivarium heb aangeschaft, Farlowella acus / vittata.

2019-11-05 10.46.38.jpg


2019-11-05 11.57.22.jpg
 
Leuke visjes Ton, veel plezier ermee!
Wat eten ze eigenlijk?
 

Terug
Bovenaan