akadama..


Dan gewoon wat turf in een pantykousje doen en die tussen de binnenfilter en de ruit inklemmen. Zie je het ook niet zitten (als de filter op de zijruit zit dan he).
 
Mascha&Ivo zei:
Wat weerhoudt je ervan over turf te filteren?

jessicapilon zei:
Volgens mij is de Gh wel vrij belangrijk want dat zegt iets over de mineralen. Ik denk dat een gh van 0 niet goed is.
Maar met een vrij dikke akadamabodem is de Gh nooit onder de 4 a 5 hier gezakt.
Garnalen hebben dus zeker mineralen nodig. Voor vervellen e.d.
Zoals gezegd: het gaat hier om chocolade gouarmi's ;)

In dat topic waar in naar linkte schrijft Marcel een aantal interessante zaken over mineraalbehoefte en het daaraan (mogelijk) voldoen door het voer.

~ Ivo

Tja wat die voor Gh die moeten dat weet ik niet. Daarom schreef ik ook dat garnalen zeker mineralen nodig hebben :D.
Maar wat de Gh moet zijn voor die Choco s dat weet ik zo niet.
 
Whahahahaa hoe raaaaad je het John ;) Rotfilter :stom:
Maar goed, misschien komt er ook wel een nieuw filter, hangt er van af hoeveel die garnalen opbrengen :p

Maar de grootste reden is dat ik me er nooit heel erg in heb verdiept. Ik deed het tot nu toe altijd met regenwater ook zodat ik geen verkleuring zou krijgen, maar dat is bij dat bakje straks niet van toepassing.
Nou omdat ik me er dus nooit erg in heb verdiept, turf, weet ik niet precies wat het nu doet. Tot nu toe bevalt het regenwater mij erg goed. Maar ik denk dat er wel een grens is, gebruik nu 50% maar heb niet het gevoel dat ik het meer kan maken. Maar het zou waarschijnlijk ook wel 75% kunnen zijn. Ik was altijd bang dat de GH en KH te laag zouden worden waardoor het wat onstabiel zou worden.

Ja ivo, ik heb wel vuurtjes genoemd ;) wou ik er wel bij, zou ik wel leuk vinden :)
De link moet ik nog even lezen, had ik net geen tijd voor.
Ik zal even een bakje chips pakken en er voor gaan zitten :book:
 
Het panty idee van John is misschien ook een optie maar lijkt me de uitwisseling met het water op die manier minder effectief.
 
Lijkt mij dat ik makkelijk ��n kant kan vervangen voor turf, of in het midden turf kan doen ;) zat plek in dat monster
 
Zou ook nog kunnen,met een beetje goed spul heb je ook niet overdreven veel turf nodig.
Ik gebruik zelf die van Dennerle en werkt super.
 
Ivo, ik heb het gelezen maar heb het gevoel dat er nog een blz en een conlusie mist :sorry:
Of zal ik de opmerking van joost als conclusie opvatten? Of is er bewezen dat de vissen de mineralen niet nodig hebben? kunnen ze ook alleen op puur regenwater.
Ik ben trouwens benieuwd wat inrichting met de waardes van het pure regenwater doen, zand/hout/planten.
Misschien ga ik wel eens testen. Maar eerst de garnalen verkopen :D dan bezig met de bak. Eerst goed voorbereiden ;)
 
Seabait zei:
Zou ook nog kunnen,met een beetje goed spul heb je ook niet overdreven veel turf nodig.
Ik gebruik zelf die van Dennerle en werkt super.
Is dat spul van dennerle niet zoals al hun (natuur)producten te duur voor hetzelfde als alle andere?
 
Uhm... niet als je vriendjes bent met de meneer van de aquariumwinkel en een hoop korting krijgt :juggle:

Lukt je toch wel? ;)
 
Hier in het dorp zit alleen pets place, weet nog niet hoe handig zij zijn met kortingen ;)
Ik zal er trouwens sowieso binnenkort even langs of ze me niet wat garnalen willen afnemen :p ruilen of zo ;)
 
Inuz zei:
Ivo, ik heb het gelezen maar heb het gevoel dat er nog een blz en een conlusie mist :sorry:
Denk dat er nog niet echt een 100% conclusie is. Maar wat let je om er nog vragen te stellen?

~ Ivo
 
hmm misschien doe ik dat nog wel eens ja, eerst even wat research doen :) even alles op een rijtje hoe ik het wil
 

Terug
Bovenaan