Agressieve vis

  • Onderwerp starter Piscis18
  • Startdatum

P

Piscis18

Guest
Hallo allemaal, ;)

Ik heb in mijn aquarium 12 neon tetra's, 1 guppy en twee black molly's (ik had er drie maar 1 is een paar weken geleden overleden).
De grootste van de twee black molly's is agressief en valt de andere vissen aan. Ik heb hem twee weken in een netje gedaan voor agressieve vissen en hij leek rustiger, maar toen ik hem terug bij de andere zette werd hij al weer agressief.
Ik ben er nu aan het denken om hem in te vriezen want hij vermoord al mijn andere vissen, maar ik krijg hem niet te pakken.

Doe ik iets verkeerd? :S want ik heb nog niet zo veel ervaring.
Heeft er misschien iemand een tip voor mij? (Of twee want ik zou ook graag weten hoe ik een vis snel en makkelijk kan vangen.)
 
Invriezen zou ik niet doen maar hem anders wegbrengen naar de aquariumwinkel. Hoe groot is je bakje?
Zijn het misschien 2 mannen die je hebt? Ik vind het zelf een beetje raar idee om hem in te vriezen als hem of haar niets mankeert.
 
Nooit invriezen, kun je nog beter de kop eraf hakken, weet je zeker dat ie meteen dood is.

Hoe groot is je aquarium?
 
Als molly's agressief worden worden ze verkeerd gehouden. En om ze dan maar gewoon om deze reden te doden slaat natuurlijk nergens op. Zoek de oorzaak bij jezelf. Dus inderdaad de vraag : hoe groot is je aquarium ?
 
Sanneke80 zei:
Nooit invriezen, kun je nog beter de kop eraf hakken, weet je zeker dat ie meteen dood is.

Asjeblief zeg, een gezond dier zomaar dood maken, dat kan je toch niet menen
 
Er zijn twee dingen die kunnen:

- Het kunnen 2 mannen zijn die steeds agressief doen tegen mekaar.

- Of wel worden ze verkeerd gehouden, wat zijn de maten van je bak?
 
Sanneke80 zei:
Nooit invriezen, kun je nog beter de kop eraf hakken, weet je zeker dat ie meteen dood is.

Hoe groot is je aquarium?

Meen je dit nu echt?

Dit is echt niet normaal wat je nu zegt, dit had ik echt niet van je verwacht.
 
en waarom is dat niet normaal C�dric?
Je kent het topic met overzicht van diervriendelijke methoden tot euthanasie zeker nog niet?
 
Ken ik zeker wel hoor.

Maar hier gaat het om een gezonde vis, waarbij het niet goed klikt met de andere vissen.

Dan is het niet de bedoeling om zo maar een vis te gaan vermoorden.

Als we iets meer informatie krijgen van de TS zal het al wat beter lukken om ons te gaan verdiepen in de details wat er zou kunnen zijn.
 
En je reageert direct op het bericht van sanneke, waarin zij niet meer doet dan aangeven wat de betere methode is. Gegeven dus dat er een eind aan wordt gemaakt. En daar is niets abnormaal aan.
 
Jawel, in dit geval is het wel abnormaal.

Zouden ze jou ook moeten afmaken als je gezond bent?

Ik denk het niet.

Omdat hij niet goed overeen komt met zijn andere bewoners in de bak, is het niet dat dat nergens anders kan.

Misschien is ook gewoon de bak te klein, en dat er daardoor agressie ontstaat.
 
Als je aquarium groot genoeg is kun je het beste meerdere vrouwtjes bij 1 mannetje zetten (of alleen vrouwtjes als je de jongen niet kwijt gaat kunnen).

Meestal voegt men ook wat (aquarium) zout toe voor de molly, wel opletten als je dat doet dat de rest daar ook tegen kan. Hier met en zonder weinig verschil gemerkt.

Een vis euthaniseren omdat die lastig is, misschien een mooie stelling voor een Pol? Dit soort acties wordt eigenlijk met elke diersoort gedaan zodra ze lastig worden (ook met mensen in verschillende landen). Zo opmerkelijk is het eigenlijk dus niet!
 
C�dric Vleminckx zei:
Jawel, in dit geval is het wel abnormaal.
de context van het bericht van sanneke is volkomen duidelijk. Kwalijk dat je dat weigert te erkennen.
Of zie je nu werkelijk niet in dat de sanneke ook een vraag stelt om de oorzaak van het probleem vast te stellen? Dan iss ze dus ook op zoek naar de oplossing.
Oftewel ze is helemaal niet v��r het doodmaken van het dier.

Je zit er heel erg naast C�dric.
 
Mascha&Ivo zei:
C�dric Vleminckx zei:
Jawel, in dit geval is het wel abnormaal.



Je zit er heel erg naast C�dric.


Ik zit er naast? Ik denk het niet.

Dit is inderdaad zoals een stelling, waar ook iedereen een andere mening heeft.

Ik ben er dus niet voor om een vis te euthanaseren als hij lastig doet.

Breng hem dan terug naar de dierenwinkel zoals John al had gezegd, of zoek een ander baasje.

Er zijn genoeg mogelijkheden.
 
C�dric Vleminckx zei:
Ik denk het niet.
Laatste poging: Sanneke maakt haar opmerking beter kop doorsnijden overduidelijk in de context van als je dan een dier gaat helpen richting hiernamaals.
De vraag of dat hier gepast zou zijn, gaat Sanneke niet/b] op in. Je gaat vliegt dus uit de bocht.

En dus is jouw stempel 'niet normaal' over het bericht van Sanneke zoals het er staat en door haar bedoeld moet zijn, totaal ongepast jonge man. Tjonge jonge.
 
Ah, nu zeg je het goed.

Maar dat is in deze context niet de juiste beslissing.

Hierbij vraag ik nogmaals om af te wachten tot de reactie van de TS, hij/zij zal ons meer details kunnen vertellen.
 
C�dric Vleminckx zei:
Als, nu zeg je het goed.
Nee, jij erkent nu pas de context van het bericht van Sanneke. Zoals dat bericht er altijd al heeft gestaan. Ga maar teruglezen.

C�dric Vleminckx zei:
Maar dat is in deze context niet de juiste beslissing.
Jij bedoelt in de situatie van topicstarter. Iets h��l anders dan de context van het bericht van Sanneke en dus precies de reden waarom je te snel oordeelde over het bericht van Sanneke.
 
Het is nu beter dat we wachten op een antwoord van de TS op de vragen die in de vorige berichten zijn gesteld.
 
C�dric Vleminckx zei:
Sanneke80 zei:
Nooit invriezen, kun je nog beter de kop eraf hakken, weet je zeker dat ie meteen dood is.

Hoe groot is je aquarium?

Meen je dit nu echt?

Dit is echt niet normaal wat je nu zegt, dit had ik echt niet van je verwacht.

Hij zegt niet dat je hem moet vermoorden, hij zegt alleen maar dat als je hem vermoord dat je hem niet moet invriezen.
 
Zelfs Nekko snapt het! :thumbs:
Alleen is Sanneke een zij ipv hij! ;)
 
Laten we nu maar even wachten op een reactie van de TS over de vis in plaats van te kibbelen hoe iemand iets heeft bedoeld ;).
 
Laten we dit soort vragen anders even via de pb afhandelen en weer overgaan tot de vraag van de TS :).
 
Ben ook van mening dat het doodmaken van een gezonde vis geen optie is .........maar als het dan toch gebeurt dan wel zo dat de vis er niet onder lijdt. In de eerste instantie zou ik toch proberen of de dierenwinkel hem terug wil nemen of dat iemand hem wel wil hebben. Uiteraard nadat gekeken is of dit gedrag een oorzaak heeft wat simpel te verhelpen is. Doodmaken is iig de allerlaatste optie.
 
Mascha/Ivo, het alwetende duo, de almachtige twee-eenheid.
Waarom gun je andere mensen niet hun mening. Als mensen een afwijkende mening hebben, mag dat. Waarom moet je perse je gelijk halen. Waarom speel je de advocaat van anderen? Misschien denkt Sanne er wel heel anders over. Waarom doe je denigrerend naar anderen, vb. zelfs die begrijpt het en jij niet.
Boven alles kan ik niet begrijpen waarom mensen zo op hun strepen moeten staan bij een simpele, onschuldige hobby als de aquaristiek.
 
Volgens mij probeert Sanneke te zeggen dat als je zo gek bent om een gezond dier te vermoorden, je beter de kop eraf kan hakken dan invriezen.
 
On topic a.u.b deze topic gaat over een agressieve black molly. Niet over manieren van euthanaseren. Volgens mij is dit zijn eerste post, niet zo netjes om een hele discussie te houden.

Het zou inderdaad kunnen dat je aquarium te klein is of je visbestand te groot dat weten we niet. Ik zou de TS aanraden om voor beide Molly's een ander onderkomen te zoeken.
 
denk dat de TS al is gevlogen :S
 
Pffffff.... Wat een discussie n.a.v. mijn reactie dat je een vis beter niet in kunt vriezen maar zijn kop er af kunt hakken... Op de een of andere manier heb ik dit even gemist, vandaar dat ik nu pas reageer....

Lieve Cedric, ik bedoel idd wat de anderen zeggen, dat ALS je een vis gaat doden, je dit beter niet met behulp van de vriezer kunt doen. Natuurlijk ben ik er ook op tegen om een gezonde vis zomaar te doden. Ik zou altijd eerst kijken naar de oorzaken van waarom de vis agressief/ziek/depri is. en hoe kan ik die aanpassen.

Vandaar dat ik ook eerst even wilde weten hoe groot het aquarium is.

P.s. Als ik een vis uit zijn leiden verlos, dan pak ik zo een recht super scherp mesje, waar je ook de ruiten algenvrij mee maakt, en hak ik idd zijn kop er met een harde klap vanaf. Is ie binnen een seconde af van pijn en stress.


Maar ehhhh, piscis??? Where are you??? We willen je graag helpen met tips om te kijken of we de situatie van je vissen wat kunnen verbeteren.
 
Mijn bakje is 60centimeter breed, 40 centimeter hoog en 30 centimeter diep.
Volgens mij is de agressieve vis een mannetje en de andere een vrouwtje maar ik weet het niet zeker.

Groetjes
 
Hoi!

Ja bakje is een beetje krap, maar als je visjes het niet goed met elkaar kunnne vinden is je bak echt te klein.
Je kunt proberen met veel hoog hout en hoge planten voor wat schuil mogelijkheden te zorgen.

Bij deze vissen is het heel makkelijk te bepalen of je mannen of vrouwen hebt.
Misschien kun je er met dit plaatje uitkomen.

http://a65.tinypic.com/avhm3b.jpg

Anders kun je proberen een foto te maken van beide vissen. Zorg dat je de zijkant dan op de foti hebt, dan kunnen wij even voor je kijken.

Misschien kun je nog iets regelen in de winkel. Dat je ze misschien kan brengen.
Of wellicht ruilen voor een vrouwtje, mocht je twee mannen hebben.

Succes!
 
Sanneke80 zei:
Lieve Cedric, ik bedoel idd wat de anderen zeggen, dat ALS je een vis gaat doden, je dit beter niet met behulp van de vriezer kunt doen. Natuurlijk ben ik er ook op tegen om een gezonde vis zomaar te doden. Ik zou altijd eerst kijken naar de oorzaken van waarom de vis agressief/ziek/depri is. en hoe kan ik die aanpassen.

Ok�, gelukkig heb je een verduidelijking. Als ik je reactie las, had ik het me anders ingebeeld dan je bedoelde, van daar de verwarring .
 
Bakje is te klein. Niet ruilen voor een andere molly dus maar beide molly's ruilen voor een vissoort dat wel in een 60cm bak kan.
 
Idd, dit is geen bak waar je een Molly in dient te houden.
 

Terug
Bovenaan