Afgedankte sluierstaart erbij plaatsen?


Y

Yvet

Guest
Hallo allemaal, ik heb 2 kleine sluierstaarten in een 54liter bak. Ik begreep later (na de koop al gedaan te hebben) dat dit eigenlijk al te krap is. Nu heeft een kennis een sluierstaart die ongeveer 12cm is en helemaal alleen in een bakje van 10liter zit, ze willen van dat arme beest af. Zou ik deze bij mijn kleintjes kunnen zetten en hem dan een beter leven geven of kan dat echt niet samen?
 
Tja.. alleen in 10L is slecht maar met zijn drietjes in 54L is maar net ietsje beter. En je huidige twee gaan er dan nog verder op achteruit.

Heb je geen mogelijkheid om via marktplaats een nette tweedehandsbak aan te schaffen, richting de 200L?
 
Dat zou nog een optie kunnen zijn inderdaad. Maar als ik dat doe kunnen ze dan wel bij elkaar? Is het niet zo dat die grote de kleine aan valt of andersom?
 
Kleintjes en grote kunnen gewoon bij elkaar. Doen elkaar niets aan. 10 liter is echt wel zielig maar inderdaad 3 in 54 liter ook. Hebben ze ook z on 15 liter per visje. Als een groter aquarium nog geen optie is zou je voorlopig even een grote curver kunnen neerzetten en de grote daar in doen. Bij action grote cuvers voor weinig zal wel een filtertje moet hebben en de eerste maand flink verversen omdat je geen ingedraait filter erop heb zitten.
 
Bedankt voor jullie tips!! Ik ga een oplossing zoeken!
Kun je ze niet allemaal in een vijver kieperen? Op marktplaats ben je ze meestal binnen een paar dagen kwijt:daisy:

Want zoals ze nu zitten is totaal niet optimaal...
Kun je in de bak die overblijft, kleinere tropische vissen indoen;)
 

Terug
Bovenaan