Advies visbestand zoetwater


D

Diego_V

Guest
Hoi hoi,

Ik heb eens een vraagje voor jullie kenners:

Ik ben in het bezit van volgend aquaria:

Juwel Lido 200
Inhoud: 200 liter
Afmetingen aquarium:
Lengte: 71 cm
Breedte: 51 cm
Hoogte: 65 cm

Nu zou ik graag willen starten met een mooi zoetwater aquaria.
Heb me al wel enige boeken aangeschaft over hoe ik dit moet aanpakken maar, ik had toch eens graag jullie mening gehad over een mooi visbestand.

Heb bv gelezen dat guppen en tetra's niet een ideale combinatie zijn bv.

Wat is voor jullie een mooie vissoort combinatie die ik kan plaatsen in mijn aquaria?

Alvast bedankt voor de raad ;)
 
Gebruik de zoekfunctie van onze database eens en vul de gevraagde criteria in, en kijk eens wat er uit komt. Leg dan je keuze eens voor.

Probeer ook een beetje een verdeling te maken tussen de diverse waterlagen
 
je hebt een mooie hoogte om echt waterlagen te hebben (onder midden boven) maar er zijn zoveel vissen dat we wel vanalles kunnen roepen? wil je een speciaal visje die wat meer eisen heeft? bouw dan de rest van je visbestand hier omheen.

wil je gewoon vissen met veel kleurtjes? kijk dan naar bijv corydoras soortje voor op de bodem, neontetra's (of paracheirodon simulans) in het midden en een koppel honinggourami's voor de bovenlaag..

pas wel op dat de vissen bij elkaar passen qua temperatuur en waterwaardes (ph etc)
 
Alvast bedankt, ga straks even gebruik maken van de zoekfunctie om het uit te pluisen wat er alvast zou kunnen passen in mijn aquaria.

Wel ik kan al wel meedelen dat ik een middenweg moet vinden daar mijn vriendin erg graag guppen en neon tetra's ziet.
Net zoals zei het noemt een 'ruitenkuiser' zou er ook moeten bijkomen.

Dus ��n van beide soorten gaat zeker al aanwezig zijn, daar ze niet ideaal bij elkaar te zetten zijn (zover ik las)

Ikzelf prefereer ook dat ik 'lagen' vis heb, midden boven en onderaan.

dus z'n corydoras soortje lijkt me alvast ideaal om mee in de populatie te komen.

moet inderdaad wel even nakijken of ze passen qua temp en waterwaardes
 
Hallo,

Heb al even gekeken en de visjes die ik al zeker wel graag in de aquarium zou hebben is:

Poecilia reticulata (Guppy) ik dacht aan een 12tal, 2M 10V
Voor de grondbewoners zou ik voor Corydoras julii (LuipaardPantsermeerval) willen gaan, ik dacht hiervan een 2tal te nemen.

Zou het mss toch willen proberen om er wat Neons bij te zetten aangezien ik de vrede in huis wil bewaren, of is dit echt helemaal uit de boze?

Nog een idee wat leuk bij bovenstaande vissoorten zou passen??

ALvast bedankt
 
Corydoras moet je toch echt een grotere groep van nemen, en houd rekening met een zandbodem.
 
Inderdaad Corydoras in een groep, minimaal 6 maar liever wat meer.
 
Ah voila se weeral iets wat ik niet wist :) dan hou ik er rekening mee uiteraard :)

Moet die Corydoras dan ook van dezelfde soort zijn, of maakt dat in principe niet uit?
(juist om te weten, want wil er nu ook niet in overdrijven...)

Heeft iemand nu nog wat extra tips over een vissoortje die hier geweldig zou bij passen?

Bedankt!
 
corydoras is een scholenvis dus zoals anderen ook al zeiden liever 6 of meer, al is dat al amper een "school" te noemen. misschien is de corydoras panda wat voor je? vrij makkelijk en heerlijk actief visje, die je mooi kan combineren met je guppen.

ik zou er wel neontetra's bij durven zetten.

ik zou wel 1 soort corydoras houden en niet verschillende.
 
Die guppen vermeerderen snel. 10 vrouwen, gemiddeld 50 jongen per vrouw per maand dus dat is 500 per maand totaal. Dat 12 x en volgend jaar om deze tijd heb je 6000 guppen.;)

Neem als groepsvis maar 8 Rouwtetra's die helpen je van al die jonge guppen af. ;)
 

Terug
Bovenaan